hoe moeilijk is vlechten met naald en draad??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sa80

hoe moeilijk is vlechten met naald en draad??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-06 21:55

Hoi,

Ik wil binnekort mijn paard gaan vlechten met naald en draad omdat ik dat er mooier uit vind zien.

Maar is het de moeite waard om dit een aantal keer van te voren te proberen omdat het vrij moeilijk is?

Vlechten jullie ook wel eens een dag van te voren in? Of blijft draad niet zo goed zitten?

Moet je hier naast de speciale draad ook een speciale naald voor hebben?? En verkopen ze deze in de ruitersportzaak?

Alvast bedankt voor jullie reactie!

s_uzanne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 22:00

ik heb een gewone BOTTE naald met een groot oog (zeker geeeen scherp naald nemen !) en van dat speciale invlechtdraad. ik vond het niet zo moeilijk de 1e keer maar je kan het anders altijd een keertje oefenen. ja ik vlecht ook wel s als ik vroeg met starten me pony de vorige dag in, dit is tot nu toe altijd mooi blijven zitten de knoetjes maar dat komt ook omdat ze niet gaat schuren enzo.

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 22:02

ja hoor.
als je het eenmaal door hebt, gaat het bijna net zo snel.
Het word wel een stuk mooier vind ik.

beenyman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 22:06

nee het is helemaal niet moelijk alleen zag het er bij mij de 1ste keer niet heel mooi uit, maar oefening baard kunst! ik vlecht nooit een dag van te voren in omdat de paarden dan kunnne gaan schuren en je dus hele lelijke manen krijgt! ik zou dit het liefts op de wedstrijddag zelf doen. de naald en draad kun je gewoon in de ruitersportzaak krijgen.

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 22:07

beenyman schreef:
nee het is helemaal niet moelijk alleen zag het er bij mij de 1ste keer niet heel mooi uit, maar oefening baard kunst! ik vlecht nooit een dag van te voren in omdat de paarden dan kunnne gaan schuren en je dus hele lelijke manen krijgt! ik zou dit het liefts op de wedstrijddag zelf doen. de naald en draad kun je gewoon in de ruitersportzaak krijgen.

ja ik ook, behalve als ik vroeg moet starten, dan vlecht ik s avonds laat.

sa80

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-06 22:21

bedankt in ieder geval.
Ik vlecht normaal op de dag zelf in maar als ik erg vroeg weg moet doe ik het de dag van te voren. Ze laat de knotjes altijd goed zitten.

ingvdh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 07:25

ik vlecht altijd de dag van te voren. Mijn paard schuurt niet en het blijft goed zitten. Op de dag zelf loop ik meestal te stressen omdat ik denk dat ik tijd tekort kom. Het vlechten loopt dan uit op een drama want mijn paard wordt dan ook helemaal zenuwachtig van mijn gedrag.

Overigens heeft Owen gedient laatst als model in het nieuwe blad "te paard" in een stukje over het vlechten met naald en draad.

Jiske_Nilis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 07:56

Het is niet zo heel moeilijk hoor.
Je moet er alleen even de tijd voor nemen als je het voor de eerste keer doet. En oefening baart kunst, ze worden vanzelf steeds mooier

OemmiejO

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 16:17

Het is niet heel moeilijk, maar wel een lang klusje. Maarja, oefening baart kunst, dus het gaat steeds sneller en mooier.

Ik zou wel even een xtje oefenen hoor.

Myrtje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 16:20

Zou als ik jou was eerst even een keertje oefenen. Als je het eenmaal doorhebt is is best makelijk om te doen en vind het zelf er mooier uitzien als dan 'normaal'. Vind dat het er redelijk goed in blijft zitten.