Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

narrator schreef:Ja! bij 180 heb je een winstpunt.. en bij de 150 een verliespunt!!! Dat is dus veranderd.. en in de B kun je ook verliespunten rijden.. Succes
De ene keer rijden we achter in de 160 en de andere keer voor in de 140..ik zit niet echt op verliespunten te wachten.
ik zoek het even op op de knhs site.. of.. weet iemand het zeker..? Het kon voorheen niet nee, maar.. nu weet ik het dus niet meer zeker.. narrator schreef:Ik hoorde vanmrgen nog dat het veradnerd was..!!! Dat je in de B WEL een verliespunt kunt rijden.. Anders.. wachtik zoek het even op op de knhs site.. of.. weet iemand het zeker..? Het kon voorheen niet nee, maar.. nu weet ik het dus niet meer zeker..
Sorry! Maar.. ik hoorde toch ECHT vanmorgen op concour dat er verliespunten nu ook in de B gereden konden worden/geregistreerd.. Maargoed
Weten we dat ook weer! 
Citaat:gemiddeld eindpercentage 70% en hoger 3 winstpunten
gemiddeld eindpercentage 65% tot 70 % 2 winstpunten
gemiddeld eindpercentage 60% tot 65 % 1 winstpunt
Verliespunten;
gemiddeld eindpercentage minder dan 35% 3 verliespunten
gemiddeld eindpercentage 35% tot 45% 2 verliespunten
gemiddeld eindpercentage 45% tot 50% 1 verliespunt
Verliespunten worden in mindering gebracht op de eventueel behaalde winstpunten. Wanneer geen
winstpunten meer in voorraad zijn of wanneer geen winstpunten zijn behaald, worden het minpunten.
Een combinatie die wegens uitsluiting de ring moet verlaten of deze vrijwillig verlaat, krijgt 2 verliespunten,
met uitzondering in geval van kreupelheid van het paard, (vrijwillige) verlating ten gevolge van breuk in
onderdelen van het harnachement en ernstige blessure ten gevolge van val van ruiter en/of paard. Dit dient
duidelijk door het jurylid op de coupon te worden vermeld.
Een combinatie wordt geacht in een klasse te zijn opgenomen wanneer deze in de betreffende klasse 1
winstpunt heeft behaald.
Citaat:Degradatieregeling
Klassen B t/m Z2.
Degradatie naar de daaronder gelegen lagere klasse vindt plaats bij het bereiken van een stand van -10 in
de huidige klasse, met dien verstande dat in de klasse L1 verliespunten in mindering worden gebracht tot de
stand L1+0 is bereikt.
Degradatie van de klasse L1 naar de klasse B is niet mogelijk.
In de klasse B worden geen verliespunten geregistreerd.
Na degradatie begint men in de nieuwe klasse met 0 winstpunten.