'bad hairday': hoe krijg je je haar netjes voor wedstrijd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nadina

'bad hairday': hoe krijg je je haar netjes voor wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-06 14:25

Soms zie ik mensen met een heeel net knotje, mijn vraag: hoe doen jullie dat??? Ik maak meestal een knotje en knoop er een haarnetje (zo'n simpele met strik) eromheen, maar dat is lang niet zo mooi!!! Iemand tips?

Liselot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 14:27

heel makkelijk, je maakt een staartje. doet er een haarrol omheen en trekt je haar om die rol en ze dat vast met elastiek. als je heel sprieterig haar hebt kan je daar een heel dun netje in je eigen haarkleur omheen doen.
dan zo'n kralennetje erover en klaar is kees.

doe hem niet te hoog, dan past je cap niet meer op!

carlijn83

Re: 'bad hairday': hoe krijg je je haar netjes voor wedstrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 14:34

Ligt er een beetje aan hoe lang/dik je eigen haar is maar ik maak zelf altijd een heel strak klein knotje, doe daar nog een dun haarkleurig netje over tegen eventuele sprieten en dan duw ik daar zo'n "drol" om heen. Nog even een zwart breed stiek er over en dan is t mooi netjes!

Melanie15

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 15:23

Oke, mijn haarritueel:
Ik maak een lage staart, doe er zo'n donut omheen. Dan doe ik mn haar met een elkastiekje om die donut. Dan doe ik een haarnetje om die donut heen(zo'n ouderwetse, waar je haar zeg maar los inhebt). Dan mn kraalnetje daaroverheen. Dan nog een groot elastiek eromheen dat alles stevig zit

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 15:26

Ik maak een staart doe er drie haarkleur stieken omheen.
Rol mijn haar om die stieken in een knot.
Dan doe ik er een kralennetje omheen en een haarband om de knot om het kralennetje vast te zetten.
Dan heb ik een vet dikke dressuurknot.

nadina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-06 15:28

dank jullie wel voor te tips, dat wordt uitproberen!

Liza_vL

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 16:16

LiSSy schreef:
heel makkelijk, je maakt een staartje. doet er een haarrol omheen en trekt je haar om die rol en ze dat vast met elastiek. als je heel sprieterig haar hebt kan je daar een heel dun netje in je eigen haarkleur omheen doen.

Idd zo doe ik het ook

retseH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 16:22

LiSSy schreef:

Hmm.. bij mij blijft zo'n rol nooit zitten
Als ik dan ff aan het rijden ben zakt alles weer uit,
maar ik heb ook best glad haar.
Dus ik maak nu gewoon een knot met mn eigen staart,
elastiekjes omheen, dan een kralennetje eromheen, weer
een wat dikker elastiek eromheen, en klaar
Doe hem idd niet te hoog, haha ik moet ook heel vaak mn knot
naat beneden drukken..met hoedje kun je hem wat hoger doen..
hmm en nou worden de hoedjes bij de ponys afgeschaft, flauw hoor

WowAmigo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 09:56

Ik doe altijd eerst mijn haarnetje om, dan maak ik een staartje en die sla ik dubbel. Ik heb niet zulk heel lang haar dus dan heb ik een klein knotje in mijn nek. Niet spectaculair, wel effectief en netjes!

ibikus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 10:00

Melanie15 schreef:
Oke, mijn haarritueel:
Ik maak een lage staart, doe er zo'n donut omheen. Dan doe ik mn haar met een elkastiekje om die donut. Dan doe ik een haarnetje om die donut heen(zo'n ouderwetse, waar je haar zeg maar los inhebt). Dan mn kraalnetje daaroverheen. Dan nog een groot elastiek eromheen dat alles stevig zit

Ik doe het precies hetzelfde, gebruik er wel wat gel bij.

wendely

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 10:33

Ik doe altijd mijn haar in een hele strakke staart onder in mijn nek, hoger wil niet want dan past mijn cap niet meer op. Dan draai ik er zelf een knot van en doe er 2 dikke witte elastieken omheen. Dan zo'n kralen netje om m'n knot en nog een keer 2 dikke witte elastieken er omheen. Een lading haarlak erover En klaar! Ik heb wel een gigantische knot, dat heb je met heel dik en heel lang haar he

__PSM__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 11:55

Hmmm, ik rijdt meestal gewoon met een staart. Want hoe strak ik het ook vast zet, altijd glijdt het vlak voor de proef uit! Heel frustrerend! Maar krijgen jullie nooit hoofdpijn van zo'n hele grote knot? Of zou ik dat alleen maar krijgen omdat, ik hem steeds strakker ga doen ivm het uitglijden!

ibikus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 11:59

Tegen het uitglijden kan je zo'n netje helemaal om je hoofd doen en deze dan 2 of 3 keer om je knot/donut heen wikkelen.

OemmiejO

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 21:01

Melanie15 schreef:
Oke, mijn haarritueel:

Ich auch.