Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

talented schreef:Je gaat op pad om winstpunten te behalen, dat is een ieder zijn doel volgens mij. Mensen die zeggen dat het niet uitmaakt of er wel of geen winst wordt gepakt, die weten van zichzelf dat de gereden proeven gewoonweg niet winstwaardig zijn. En een ieder heeft denk ik ook het streven zo hoog mogelijk in het klassement te eindigen!
FrankavdT schreef:
Wat de jury er dan van vind, interesseert mij niks, ik weet onderhand toch wel ongeveer wat voor punten ik verdien voor een gereden proef.
Met mijn ZZ-Zwaar paard ga ik echt voor de hoge klassering, met mijn jonge paarden wil ik gewoon lekker rijden en weten waarop ik me nog moet verbeteren.
talented schreef:Mensen die zeggen dat het niet uitmaakt of er wel of geen winst wordt gepakt, die weten van zichzelf dat de gereden proeven gewoonweg niet winstwaardig zijn. En een ieder heeft denk ik ook het streven zo hoog mogelijk in het klassement te eindigen!
! En iemand die buiten de prijzen valt, die is toch nooit écht tevreden? talented schreef:@ Sjakie: Iemand die zelf een heel goed gevoel heeft over een gereden proef, die heeft toch vrijwel altijd wel winst? Als ik tevreden de ring uitkom, is dit ook terug te zien in de punten cq plaatsing! Tevens blijf ik erbij dat een ieder winstpunten wilt behalen maar diegene die weten dat dit niet haalbaar is, die zeggen voor "het plezier"te rijden. Daar is overigens niks mis mee, maar naar mijn idee zit het zo in elkaar! En iemand die buiten de prijzen valt, die is toch nooit écht tevreden?
sjakie schreef:@talented. Ik denk dat je vooral vanuit je eigen idee naar de wedstrijdideeën van een ander kijkt. Ik kan momenteel net als ellen82 tevreden zijn zonder winstpunt al is het wat wedstrijden uiteindelijk wel het idee om voor de winst te gaan en te kunnen promoveren.
Plus dat ik absoluut niet zo goed ben dat ik wedstrijden rij voor de centjes en dan telt het plezier er in toch wel heel erg mee. Zonder plezier zou ik niet eens aan de hele toestand en de kostenpost beginnen
! talented schreef:Mensen die zeggen dat het niet uitmaakt of er wel of geen winst wordt gepakt, die weten van zichzelf dat de gereden proeven gewoonweg niet winstwaardig zijn. En een ieder heeft denk ik ook het streven zo hoog mogelijk in het klassement te eindigen!
Bettine schreef:FrankavdT schreef:
Wat de jury er dan van vind, interesseert mij niks, ik weet onderhand toch wel ongeveer wat voor punten ik verdien voor een gereden proef.
Met mijn ZZ-Zwaar paard ga ik echt voor de hoge klassering, met mijn jonge paarden wil ik gewoon lekker rijden en weten waarop ik me nog moet verbeteren.
Vind ik wel heel kort door de bocht.
Natuurlijk rijd je voor je plezier, maar het is altijd fijn om een protocol terug te krijgen waaraan je kan zien dat er een jury goed naar heeft zitten kijken, en waar goed onderbouwde punten opstaan.
maar ik rij ook voor de punten. Bij dressuur heb ik iets minder veel lol in, ik rij ook vooral voor de ervaring en het ervaring geven aan het paard. Outdoorwedstrijden vind ik met de dressuur ook altijd nog wel gezellig, maar ik vind het springen gewoon leuker 
FrankavdT schreef:Kort door de bocht? Ik rijd voornamelijk voor mijn plezier ja. Als ik fijn heb gereden en het ging gewoon goed, dan interesseren die punten me niet meer zoveel nee. De jury kijkt naar de proef op dat moment, ik denk vaak alweer vooruit naar een volgende klasse, wat mijn paard daar moet kennen en dat probeer ik in mijn proef alvast te oefenen. Nu heb ik het wel over mijn L1 paard en mijn Z1 paard waar ik zo mee denk, het ZZ-Zwaar is natuurlijk wel fijn om goed onderbouwd commentaar te krijgen.
)
dan zijn we weer een ervaring rijker.
en nu in de L1 met 3 wedstrijden al )