Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Citaat:Zij die met een ongeklasseerd paard beginnen, moeten beginnen in de klasse B, indien zij met een ander paard niet zijn opgenomen (geweest) in de klasse M1 of hoger.
Indien men met een ander paard opgenomen is (geweest) in de klasse M1 of hoger, dan mag met een ongeklasseerd paard in de klasse L1 worden gestart, met inachtneming van de bepalingen inzake de minimum leeftijd van paarden.
Indien een ruiter tenminste
2 keer met verschillende paarden in de klasse Z1 was opgenomen, dan moet hij een ongeklasseerd of B-geklasseerd paard in de klasse L1 starten, maar hij mag dit paard ook in de klasse L2, M1, M2 of Z1 starten, met inachtneming van de bepalingen inzake de minimum leeftijd van paarden. Uiteraard moet minimaal in de hoogst gemeenschappelijke klasse worden gestart.
Indien een ruiter tenminste 2 keer met verschillende paarden in de klasse Z2 was opgenomen, dan moet hij een ongeklasseerd of B-geklasseerd paard in de klasse L1 starten, maar hij mag dit paard ook in de klasse L2, M1, M2, Z1 of Z2 starten, met inachtneming van de bepalingen inzake de minimum leeftijd van paarden. Uiteraard moet minimaal in de hoogst gemeenschappelijke klasse worden gestart.
Citaat:In alle gevallen is de eenmaal gemaakte keuze bindend, met dien verstande dat ruiters die op grond van de reglementen in een hogere klasse uit hadden mogen komen, versneld kunnen promoveren naar die klasse.
beantsje schreef:even verderop (dus nog steeds in het hoofdstukje B t/m Z2);Citaat:In alle gevallen is de eenmaal gemaakte keuze bindend, met dien verstande dat ruiters die op grond van de reglementen in een hogere klasse uit hadden mogen komen, versneld kunnen promoveren naar die klasse.
Angelo schreef:en als je nu 1 paard in het Z1 hebt, en je begint met een ongeklasseerd paard (keuze = B of L1), kan je die dan bijvoorbeeld twee keer B starten (wat heel goed gaat) en daarom dan versneld promoveren naar het L1 (omdat je de keuze hebt tussen B of L1) ???

CarmN schreef:Nee Angelo, dat mag niet..
beantsje schreef:even verderop (dus nog steeds in het hoofdstukje B t/m Z2);Citaat:In alle gevallen is de eenmaal gemaakte keuze bindend, met dien verstande dat ruiters die op grond van de reglementen in een hogere klasse uit hadden mogen komen, versneld kunnen promoveren naar die klasse.
CGJ12 schreef:CarmN schreef:Nee Angelo, dat mag niet..
Hou even op zeg!

Renske20 schreef:Als ik het goed begrijp mag ik(Z1 zonder winst) met mn jonge paard in de B starten en dan op een willekeurig moment overstappen naar de L1 zonder dat ik daar B+10 voor moet zijn?
direct L1 beginnen zou ook mogen, maar dat wil ik zelf niet
maar door Angelo en CarmN ben ik dus gaan twijfelen of het dus zo mag of niet?
)
oversized schreef:Nee je MAG het B-paard in de B blijven starten omdat je daar al B mee bent gestart. Je MAG echter dan ook door naar de L als dat mag gezien de voorwaarden.....
Citaat:Indien een ruiter tenminste
2 keer met verschillende paarden in de klasse Z1 was opgenomen, dan moet hij een ongeklasseerd
of B-geklasseerd paard in de klasse L1 starten
CGJ12 schreef:@Renske
DAT MAG........... ! (en als CGJ het zegt IS HET ZO...)
Je start gewoon B. Als je daar zat van bent mag je zondermeer L starten. Of je nu 30% scoort in de B of 80%..........
Niet letten op Angelo en CarmN.......
Die zijn recent nog gezakt voor hun Penny-examen.

) beantsje schreef:oversized schreef:Nee je MAG het B-paard in de B blijven starten omdat je daar al B mee bent gestart. Je MAG echter dan ook door naar de L als dat mag gezien de voorwaarden.....
Daar ben ik het dus niet mee eens. Volgens mij betekent dat dan verplicht promoveren.