Brief KNHS

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

narrator

Brief KNHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-06 18:44

Hee Mensen!!

Dit ook al eens meegemaakt?
Ik kreeg vandaag een brief van de KNHS.
En daarin stond:
Betreft: Controle wedstrijddeelname
Discipline: IP Dressuur Pony
Klasse: B
Stand *L1
Wedstrijd: BARCHEM IDSP +4-TAL
Code(s): 305 Stand van de combinatie te hoog

Geachte ruiter/amazone,

Wij vragen uw aandacht voor het volgende;
Volgens de door ons verwerkte gegevens (startcoupons) heeft u deelgenomen aan bovenvermelde wedstrijd. Uit deze gegevens komt naar voren, zoals bovenvermelde code(s) aangeven, dat deze deelname reglementair niet was toegestaan.

bla bla bla En dan:

Bij het uitblijven van uw reactie, gaan wij ervan uit dat deze start inderdaad onreglementair is geweest en wordt dit vastgelegd in uw persoonlijk dossier. De sanctie voor het onreglementair starten word u schriftelijk meegedeeld.

Met vriendelijke groeten,

Afdeling Basisdienstverlening/Wedstrijdregistratie

bla bla bla

Situatie:
Ik was als gedeeltelijk 3de(van de 5 die doormochten) afgevaardigd naar de regiokampioenschappen. Ik had 19 winstpunten in de B toen ik werd afgevaardigd. En toen verreed ik de regiokampioenschappen en had ik 159 & 160 punten. En was daarmee als 10de geeindigt.

Een week na de kampioenschappen moest ik voor de club rijden in Barchem. Wat ook hierboven genoemd is. In de B.
Ik vroeg aan mijn instructeur + nog een paar personen: Ik mag deze wedstrijd (in Barchem dus) toch niet rijden omdat ik nu toch 20 winstpunten heb?(want het gemiddelde van: 159 en 160 = 159,5 dus een winstpunt) .. Maar de personen aan wie ik het heb gevraagd antwoorden:
Nee hoor, het mag wel want de punten die je op de kampioenschappen hebt gehaald.. Die tellen niet mee. Dus dan zou ik toen nog op de stand B + 19 blijven staan zijn. Dus kon ik de wedstrijd in Barchem rijden(waar ik achteraf ook 1 winstpunt haalde. Dus dacht ik: B+20 ben ik nu..). En nu dus een brief van de KNHS dat ik TOCH 21 winstpunten heb.. Dus de kampioenschappen teldden toch mee...

Krijg je hier een boete voor ofzo? want dit stond er dus in de brief:
De sanctie voor het onreglementair starten word u schriftelijk meegedeeld.

Bedankt!!

Groetjes Karlijn

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 18:45

VMR --> WD

narrator

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-06 18:45

runningkawa schreef:
VMR --> WD

Bedankt

Unfaithful

Re: Brief KNHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 18:47

Ja, je zei het al. Ik zou eigenlijk niet weten of er een boete opstaat, misschien even de KNHS bellen? Ze hebben het namelijk wel over sancties.. .

xxsweet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 18:49

Het lijkt bijna wel een dreigbrief!
Ik weet het iig niet, maar ik ben wel benieuwd wat er gebeurt..

prom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 18:50

xxsweet schreef:
Het lijkt bijna wel een dreigbrief!
Ik weet het iig niet, maar ik ben wel benieuwd wat er gebeurt..

ja,, idd ik ook... nah.. er zal toch wel geen boete op staan... zal wel heel banketstaaf zijn ofso..

xxsweet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 19:02

Jaah lijkt me sterk dat je een boete krijgt voor een xtra wedstrijd

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 19:16

Ja, precies. Kun je je startgeld meteen ook terugvragen.
Nouja, ik bedoel dus, zij krijgen wel je startgeld. Nogal sterk als ze je dan een boete gaan geven terwijl het hun alleen maar geld heeft opgeleverd.
Laatst bijgewerkt door Unfaithful op 15-03-06 19:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Marije_jiplover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 19:17

Ik zou een briefje terugsturen waarin je bovenstaande uitleg nog eens netjes opschrijft. Waarschijnlijk bijft het dan nu bij een waarschuwing.

figora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 19:28

Als je inderdaad boven de 20 zat krijg je een boete. Ik heb dit ook eens meegemaakt. MAAR ik dacht ook dat kampioenschappen niet mee telden voor winstpunt... dat zou ik als ik jou was eerst navragen! Even naar KNHS bellen voor uitleg, zijn altijd erg vriendelijk.

mirkip

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 19:34

Ik zou het inderdaad ook ff navragen voor de zekerheid bij de KNHS.
Alhoewel dat niet wil wegnemen dat ze geen fouten maken, ik was onlangs L1 gestart, kreeg ik ook zo'n brief thuis.
Bleek dat ze mijn winstpunten van de M1 2/3 jaar geleden nog niet hadden bijgewerkt

narrator

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-06 20:17

figora schreef:
Als je inderdaad boven de 20 zat krijg je een boete. Ik heb dit ook eens meegemaakt. MAAR ik dacht ook dat kampioenschappen niet mee telden voor winstpunt... dat zou ik als ik jou was eerst navragen! Even naar KNHS bellen voor uitleg, zijn altijd erg vriendelijk.

Hoe hoog zal dat zijn? Ik heb voorzitter opgebeld, en ze zegt dat het alleen een waarschuwing is..

En, heb jij dat ook geregeld van de kampioenschappen? Gebeld dus en.. dat vonden ze goed? of.. ?

narrator

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-06 20:17

Bedankt voor de reactie's

Sall

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 20:31

Gewoon even contact opnemen met het KNHS, dat vragen ze ook.

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 20:35

He....das wel wazig. Ik had met mijn pony per ongeluk 23 winstpunten in het L2 gereden.....ik was zelf mis met de tel Ik ben daarna wel gelijk M1 gestart...en ik heb er nooit wat van gehoord. Misschien als je nu ook gauw L1 start dat er ook geen sancties volgen Ik zou ff bellen als jouw was

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 21:16

Gewoon even netjes een brief sturen waarin je uitlegt dat je van gedachten was dat de op het kampioenschap behaalde winstpunt niet mee zou tellen.
(kampioenschappen tellen volgens mij meestal niet mee, omdat je je daarvoor moet selecteren. Ik heb iig nog niet meegemaakt dat ze meetelden voor promotie)

melody2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 21:21

In Groningen tellen de behaalde winstpunten tijdens de kampioenschappen wel mee. Even in het vraagprogramma nakijken hoe het bij jou geregeld was.

jimdebrit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 21:28

Als je gewoon netjes een briefje schrijft met deze uitleg, blijft het volgens mij bij een waarschuwing. Moet je natuurlijk niet in de volgende klasse wéér teveel winstpunten rijden maar anders krijg je volgens mij geen boete hoor. Ze zeiden dat er sancties zouden volgen als je niet zou reageren, dus als je het verhaal netjes uitlegt denk ik niet dat je daar een boete voor krijgt.

KarinvdM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 23:18

In het vraagprogramma van de kampioenschappen stond of de punten wel of niet meetellen. Dat kan je nog even nakijken/navragen.

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 07:42

Ik verwacht dat het blijft bij een waarschuwing, mits je even een reactie naar de KNHS doet.

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 08:44

Ach, gewoon even opbellen en klaar is Kees.
Zelfs een potje gaan janken is niet nodig denk ik.
Dit soort dingen komt zóóóóóó vaak voor..........

Perla

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 09:15

Volgens mij tellen de winstpunten van kampioenschappen altijd mee !!!
en ik heb ooit een keer ergens gelezen dat als je te lang door rijd of in een verkeerde klasse start je eerste een schriftelijke waarschuwing krijgt en pas bij de 2e en volgende keren een boete krijgt, maar ik zou wel even met knhs bellen voor het geval dit veranderd is en dan kun je je verhaal ook even uitleggen.

TJolieke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 11:27

Is pas sinds vorig jaar dat de winstpunten van kampioenschappen meetellen, neemt niet weg dat je vraagprogramma's behoort te lezen en de verantwoordelijkheid dus bij jezelf ligt. Klinkt een beetje bot sorry maar zo is het gewoon.

narrator

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-06 11:38

Oke! Dan mail ik even naar de KNHS, bedankt .

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 11:52

Ik heb ook al een keer zoiets meegemaakt, maar toen mocht ik eigenlijk nog geen SGW starten met een nieuw paard omdat ik nog geen winstpunt in het B springen had gehaald met dat paard. Ben toen dus wel een aantal keren gestart. In het reglement stond dat toen ook niet duidelijk vermeld.
Ik heb toen gewoon een brief teruggestuurd met het (eerlijke) verhaal. Ik kreeg toen geen boete omdat ik het niet met opzet had gedaan, alleen mijn winstpunten telden niet mee. Maar ze hebben het reglement toen wel verduidelijkt

Dus ik denk dat je gewoon even je verhaal moet doen, het is duidelijk niet met opzet gebeurd, misschien dat je dan ook niks hoeft te betalen.