knetterlijp dat paard van mij!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

silvy

knetterlijp dat paard van mij!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-06 20:20

vandaag hebben valous en ik ons tweede wedstrijdje gereden. in verband met de blubber weinig kunnen oefenen van de week dus trok ze vandaag met losrijden alle remmen los. ik wist niet dat een paard uit stilstand zo hoog met vier benen in de lucht kon springen. en dat voor een armzalig musje!

de kou werkte ook niet echt mee madam wilde voornamelijk galoperen en paarden die naar haar zin te dicht langs kwamen waren een uitstekend excuus voor een bokje.

helaas houdt niet iedereen rekening met een jong fris paard en kreeg ik nog bijna ruzie met iemand die vond dat ik mijn paard maar eens een flinke klap moest verkopen. (sinds wanneer is slaan de oplossing?)

toen de proef eenmaal begonnen was ging het eigenlijk super, helaas maar 140 punten, zat hem met name in slingeren???? tja we moeten nog recht leren rijden.

ondanks het rampzalige losrijden toch erg trots op mijn meisje, ach en die winstpunten die komen hopelijk nog wel.

aangezien we vorige maand de hele b proef in galop hebben uitgevoerd hebben we de bijnaam de vliegende hollander gekregen. ik denk dat ik dat maar op mijn trailer schrijf lijkt me wel lollig. trouwens best banketstaaf dat ik de vorige keer 141 punten had.

al met al een leuke dag gehad

groetjes silvy en valouschka ( de vliegende hollanders)

Marijkjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 20:22

De vliegende hollanders
Wel jammer van je punten, en slaan is idd geen oplossing

sharonalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 20:28

Wel raar dat je het advies krijgt om te slaan.....
En die punten, die komen hoor, echt waar!

Taffje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 20:30

Ik moet volgende maand, ben bang dat ik dezelfde bijnaam ga krijgen...............

silvy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-06 20:37

jammer genoeg krijg je geen extra punten als je de hele proef in galop doet

OemmiejO

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 14:12

Jammer van je punten.. Ach volgende x beter..

Rytir

Re: knetterlijp dat paard van mij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 14:15

Ach, als er een prijs zou zijn voor de snelste dressuurproef zou ik iedere wedstrijd in de prijzen vallen (en die van mij is niet meer zo'n jonkie )'Toch heb ik hoop dat het ooit wel goedkomt!

patos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 14:16

Sorry hoor, slaan is niet de 1e oplossing, maar ook een jong paard met losse achterbeentje mag op zijn plaats gezet worden. Zeker als je te maken hebt met andere combinaties die ongestoord willen losrijden.

Mosea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 14:18

haha inderdaad leuk om op je trailer te zetten
ag gewoon rustig doorgaan!!komt vanzelf allemaal goed en een jong paard slaan is zeker niet de oplossing word het alleen maar erger van!

KimH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 14:22

Ach we weten allemaal hoe het gaat in de wedstrijd wereld, iedereen weet het beter, nee slaan is niet de oplossing. Gewoon goed en veel oefenen dan komt het helemaal goed! Het belangrijkste is dat je er lol in hebt!!

Groetjes Kim

Bienotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 14:22

De ervaring komt vanzelf wel.. Maar aan de andere kant kan ik me voorstellen dat het voor anderen alles behalve rustig losrijden is als jij en je paard overal doorheen komen springen. Eerlijk is eerlijk, als je met openbare wedstrijden meedoet dient je paard ook wel redelijk gehoorzaam te zijn natuurlijk. Alleen al om ongelukken te voorkomen.

Ben je misschien niet wat vroeg begonnen met wedstrijden, je paard is nog jong.. Misschien van het zomerseizoen pas echt beginnen met weer starten (ook geen blubberbak die je het trainen moeilijk maakt)..

Succes verder in ieder geval!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 20:10

Oo herkenbaar, die van mij is nu ook helemaal gestoord en dat al een week of 4. Af en toe dan zou ik m de wordt in willen draaien, maar goed... Zit je dr net op, kan die niet eens normaal stappen! Bij het minste of geringste wegschieten, in de stal niet stil willen staan, opzadelen op wedstrijd is al helemaal lachwekkend. Hopeloos, laat het maar weer snel zomer worden....

silvy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-06 09:22

voor de ervaring wil ik toch door gaan met starten, op een ander terein rijden en de trailer in en uit lopen zijn toch wel belangrijke dingen om te oefenen. en ik hoop dat het voor iedereen in het begin moeilijk is geweest. ze moet gewoon nog wennen het was pas de tweede keer. zie trouwens in de L2 ook welleens bokkende paarden. die van mij is daarin denk ik echt niet uniek. en tja ik houd gewoon echt niet van slaan.

Leone

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 09:27

patos schreef:
Sorry hoor, slaan is niet de 1e oplossing, maar ook een jong paard met losse achterbeentje mag op zijn plaats gezet worden. Zeker als je te maken hebt met andere combinaties die ongestoord willen losrijden.

idd, Je weet niet op wat voor een paard dat meisje zat waar van je die opmerking kreeg.

Neemt niet weg dat het een rare reactie is van haar. Misschien een idee om haar op wedstrijd eerst even te longeren? dan is de frissigheid er een beetje vanaf. Doe ik meestal en bevalt eigenlijk best goed.

Hopelijk volgende keer iets minder vliegende hollander

Quinto04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 12:45

wel raar om zo'n advies te geven, dat werkt alleen maar averechts.
maja volgende keer weer beter

silvy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-06 13:58

Leone schreef:
patos schreef:

idd, Je weet niet op wat voor een paard dat meisje zat waar van je die opmerking kreeg.

Neemt niet weg dat het een rare reactie is van haar. Misschien een idee om haar op wedstrijd eerst even te longeren? dan is de frissigheid er een beetje vanaf. Doe ik meestal en bevalt eigenlijk best goed.

Hopelijk volgende keer iets minder vliegende hollander

bedankt voor de tip ik ga volgende keer eens proberen of ze rustiger is als ik haar eerst longeer op de wedstrijd zelf, ze hebben een aparte longeer cirkel waar ik ga starten dus dat levert dan geen gevaar op voor anderen

groetjes silvy

rayo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 12:53

Misschien kan je haar eerst nog een paar keer meenemen naar een andere bak/stal of rijvereniging in de buurt zonder dat er een wedstrijd is, zodat ze eerst leert op een ander terrein te lopen zonder dat er gelijk wedstrijdspanning bijkomt. Dit zijn wij nml wel van plan met ons Ventje (zelfde leeftijd dus) En wij willen pas echt starten als we er als combinatie en hij als paard compleet klaar voor is en dat is nog niet zo, hij slingerd ook nog te veel (en wij zijn nog iets te onzeker om nu al te starten)! En idd longeren voor het rijden!
Succes

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 08:38

Ik vind ook dat je je paard best kan corrigeren als hij naar andere paarden bokt. Ik kan me de irritatie van de andere deelnemers best voorstellen. Ik zou me er ook aan irriteren. Ook zou ik niet naar een wedstrijd gaan als ik mij door omstandigheden niet goed heb kunnen voorbereiden, zeker niet met een jong paard.

Ik ga van de zomer pas starten met mijn 4-jarige (ik moet direct in de L starten). Ik ga pas op wedstrijd als ik hem helemaal recht heb en hij niet meer alle kanten opslingert. Ik vind dat ook vrij logisch dat dat wordt afgestraft in je proef. Ook een jong paard moet je kunnen rechtrichten. Wat ik altijd eerst doe met een jong paard is dat ik hem overal eens mee naar toe neem (buitenrit, clubles, zomaar eens in een andere manege rijden). Pas als ik denk dat ik hem op vreemd terrein net zo kan rijden als thuis, dan neem ik hem mee naar een wedstrijd.

Ook geef ik mij de eerste paar keer op voor wedstrijden waar ik zeker weet dat er voldoende ruimte is om eerst nog even te kunnen longeren indien noodzakelijk, en waar ik voldoende ruimte heb om los te rijden.

Als ik jou was zou ik eerst zorgen dat ik mijn paard tijdens de training en op vreemd terrein goed voor elkaar heb, voordat ik weer op wedstrijd zou gaan. Met jonge paarden wennen slechte gewoontes op wedstrijden gauw aan.

sammie_44

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 14:08

Ben het helemaal eens met jasmijn/8. Dat bokken is gewoon gevaarlijk, helemaal met andere mensen in de buurt. Natuurlijk kunnen ze wel gewoon af en toe wat meer uit je buurt blijven, maar op wedstrijden in een losrijbak is dat niet altijd mogelijk . Ik zou ook niet graag mijn paardje verwond thuis laten komen door een jong paard dat naar andere paarden bokt .