2 verschillende wedstrijden op 1 dag mag dat??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

BiancUgo

2 verschillende wedstrijden op 1 dag mag dat??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-06 10:49

Gisteren was ik op wedstrijd en daar was een meisje dat s'morgens met haar paard eerst was wezen springen en s'middags dressuur wedstrijd had, nu waren er mensen die haar eerst op de springwedstrijd hadden gezien en nu ineens op de dressuur wedstrijd en die vertelde dat dit niet mocht.

Weet iemand toevallig hoe dat zit?

damour

Re: 2 verschillende wedstrijden op 1 dag mag dat??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 10:54

Je mag niet 2 verschillende wedstrijden op 1 dag verrijden met hetzelfde paard.
Wel als de ene wedstrijd een finale is.

BiancUgo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-06 12:21

Dit haal ik uit het knhs regelement:

Artikel 20 – Aantal starts

1. Op een wedstrijddag mag een deelnemer in de disciplines dressuur, springen, samengestelde wedstrijdsport en eventing per klasse of rubriek maximaal drie paarden starten. Voor de overige disciplines wordt verwezen naar de desbetreffende disciplinereglementen. Een combinatie, die op een wedstrijddag promoveert, kan tijdens diezelfde wedstrijddag niet tevens een klasse hoger starten.
2. a. Op een wedstrijddag mag een paard in de discipline dressuur met dezelfde ruiter tweemaal
uitkomen in twee verschillende rubrieken, behoudens in het geval van een klassementswedstrijd,
waarin het maximum aantal rubrieken is vastgesteld op drie.
b. Indien twee deelnemers op dezelfde wedstrijddag van hetzelfde paard gebruik maken mogen zij,
onverminderd het bepaalde in artikel 20 lid 3a, in de discipline dressuur elk tweemaal met het paard uitkomen; de in artikel 20 lid 2a genoemde uitzonderingsbepaling is in dat geval echter niet van toepassing.
3. Met één paard mogen meer startgerechtigde combinaties gevormd worden, waarbij echter de hier na volgende bepalingen in acht genomen dienen te worden:
a. Een paard mag uitsluitend in de disciplines dressuur, springen, aangespannen sport en mennen (dressuur en vaardigheid) op één wedstrijddag, al dan niet met dezelfde deelnemer, maximaal viermaal worden gestart, waarvan door één deelnemer in het springen. Een uitzondering hierop wordt gevormd door de klasse B-springen voor pony's, waarin maximaal twee deelnemers met dezelfde pony mogen deelnemen.
b. Start een paard tweemaal met verschillende deelnemers in de dressuur, dan moet tussen de twee starts een tijdsverloop liggen van tenminste 30 minuten.
4. In de disciplines endurance, eventing en samengestelde wedstrijdmensport mag een paard slechts in één rubriek per dag worden gestart.
5. Eén vierde van het aantal ruiters van een vier- of achttal mag met een ander paard uitkomen in een tweede vier- of achttal van dezelfde vereniging.
6. Onverminderd het bepaalde in artikel 20 lid 5 wordt het deelnemen aan een rubriek Kür op Muziek voor vier- of achttallen niet als het starten in afdelingsdressuur aangemerkt

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 15:10

er is ook een artikel dat aangeeft dat je niet met hetzelfde paard op 2 verschillende wedstrijden mag starten op dezelfde dag. De omstanders hebben dus gelijk.

AnoukvW

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 15:46

Je mag niet met hetzelfde paard op een wedstrijd startten... wel met een ander paard

Marijkeeee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 09:17

Mooi dat ik dit nu lees, want dit wist ook niet.

magicrover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 10:21

dat is apart. ik heb dit ooit 2 keer gedaan, omdat ik toen niet wist van deze regel en heb nooit wat van de knhs gehoord. de punten die ik toen behaalde, bleven staan.

loesje688

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 12:16

Ik heb het ook wel eens gehoord hoor, iemand die elk weekend 4 wedstrijden had: zaterdagochtend, zaterdagmiddag, zondagochtend en zondagmiddag. Eigenlijk veel te zwaar voor je paard, en dan te bedenken dat zij er ook nog 3 reed... 4x3=12 proeven...

xxBenjixx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 15:41

(@Marijkeeeee)goed dat ik dit lees.. wist het eigenlijk ook niet.. heb er eigenlijk nooit aan gedacht

Melanie_HCS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 13:57

iemand die ik ken doet dit ook best wel vaak, het mag niet, maar ze mag haar punten wel gewoon behouden:S:Sfoutje bij de knhs neem ik aan. maar goed, ik denk dat ondanks dat het niet mag, het niet echt redelijk is tegenover je paard, ik bedoel, dan haal je die laatste 2 puntjes toch gewoon het weekend erna.maar goed. het mag dus niet.

Vonkie2009

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 22:06

Uhhhh ik weet zeker dat het niet mag... Heb ik ook gedaan een week of drie geleden en heb nu echt de brief van het KNHS op de mat liggen.... dom dom dom

Liza_vL

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 17:08

loesje688 schreef:
Ik heb het ook wel eens gehoord hoor, iemand die elk weekend 4 wedstrijden had: zaterdagochtend, zaterdagmiddag, zondagochtend en zondagmiddag. Eigenlijk veel te zwaar voor je paard, en dan te bedenken dat zij er ook nog 3 reed... 4x3=12 proeven...

Hoe kun je nou 3 proeven rijden?

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 22:06

Art.13 lid 4 algemeen wedstrijdreglement:
Citaat:
Het inschrijven voor en/of het starten door dezelfde deelnemer tijdens twee verschillende wedstrijden op één dag is toegestaan voor zover dat met verschillende paarden gebeurt. Aan de overige in dit
reglement opgenomen wedstrijdbepalingen, waaronder het tijdig aanwezig zijn en het persoonlijk in ontvangst nemen van prijzen, dient tijdens beide wedstrijden voldaan te worden. Indien de deelnemer in gebreke blijft vervallen de gewonnen prijzen aan de wedstrijdorganisatie.

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 22:07

liza van loon schreef:
loesje688 schreef:

Hoe kun je nou 3 proeven rijden?

mss 3 paarden?