bang voor publiek :?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Maggy_

bang voor publiek :?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-06 22:04

ik had zaterdag een wedstrijd, (was op demanege) maar daar was het dus best wel druk.. nou was ze dus ( volgens mij ) bang voor het publiek ( ze zat er erg naar te kijken etc.) ze lette niet meer op de sprong.. de 1ste sprong ze maar bij de 3e begon ze stil te staan ( ben daar dan ook uitgebeld) maar over ong. 2 maand heb ik een spelletjesdag maar daar zal ik dan wel weer het zelfde probleem hebben want meestal is het daar nog drukker
heeft misschien iemand tips wat ik daar aan kan doen? ik wil het wel heel graag proberen met haar.. ( ze is daar wel vaker geweest maar toen was het er niet zo druk..)
alvast bedankt voor de reacties

LoVeYouH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 22:10

hej ik rij dan dressuur maar mijn paard is er ook bang voor vraag of een paar keer je vriendinnen mee komen of je ouder als je gewoon gaat rijden zodat je paard er een beetje vertrouwd mee word en hoevaker je het doet hoe beter het gaat veel succes

LoVeYouH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 22:11

ouder = ouders en/of familie

_Maggy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-06 22:12

er staan meestal altijd wel "mensjes"aan de kant maar dat zijn er nooit zoveel als bij die wedstrijden want dat vind ze weer niet eng als er gewoon een paar aan de kant staan

LoVeYouH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 22:52

misschien komt het ook doordat je het zelf van te voren weet en zenuwachtig bent dat je zelf meer gespannen gaat rijden en dat voelt je Paard

JanineN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 23:02

mijn vorige pony had dat ook heel erg met springen...helemaal zodra de mensen gingen klappen...begon ze heel hard te rennen !!!
na een paar x zo door de bak heen geweest te zijn dacht ik nergens anders meer aan alleen aan t springen.
goed kijken voor de hindernis been of misschien ik klein tikje met de zweep al de pony niet op let.
later was alles goed gekomen en ben ik toch nog een x 1ste,2de en regiokampioen springen geworden!!!!

Walco_Aqua

Re: bang voor publiek :?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 13:48

Ik denk gewoon veel oefenen als er veel mensen zijn dat je pony daar aan gewend raakt. Maar probeer tijdens het springen je pony op jou te laten letten en niet wat er om hem heen gebeurt.

_Maggy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-06 14:54

bedankt voor de reacties maar hoe zou ik dat moeten doen dan? de pony op mij te laten letten zonder dat die op het publiek let ?

secricible

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 16:01

door hem bezig te houden met vanalles.
Dat kan je thuis al oefenen. Laat mensen langs de kant staan en doen wat er op een wedstrijd ook gebeurt. Muziek, paraplu's, klapperende papieren, vlaggen eventueel, klappen in de handen enz. enz.
Door het dan voor je pony moeilijk te maken, zorg je er voor dat hij op jou moet letten.

sharonalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 20:44

Het paardje van mijn moeder draait zich welleens om, als er volgens hem een eng iemand aan de kant staat, heb tot nu toe alleen onderling met hem gereden, maar ook Apeldoornse, waar het meestal heel druk is, daar deed tie er niks op, denk dat je veel op moet oefenen

_Maggy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-06 20:45

ja dat snap ik maar hoebdeol je dat met oefenen ? ja mensen aan de kant.. maaar dat staat er altijd wel

sharonalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 20:47

Mensen onverwachte bewegingen laten maken, hebben wij ook gedaan, het gaat nu al stukken beter thuis, en er zelf niet op letten.
Weet je trouwens zeker dat je paard/pony de hindernissen niet eng vind?

_Maggy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-06 20:51

nee want dezelfde hindernissen hebben we thuis ook.. en daar springt ze gewoon overheen.. de mensen die aan de kant stonden zeiden allemaal dat ze zo eng naar het publiek keek ze liep er wel met een boogje langs heen maar het apartste is dat de hindernissen aan de andere kant van de b ak stonden