mag je met een e-pony tussen de paarden springen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Littlee_one

mag je met een e-pony tussen de paarden springen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-06 19:49

Ziee titel

Fox1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 19:50

dat mag hoor

nico1982

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 19:52

ja dat mag, volgensmij mag je ook wel met een d-tje tussen de paarden dat maakt allemaal niets uit, alleen benadelen sommige juryleden een pony t.o.v eeen paard! das een beetje jammer...

Littlee_one

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-06 19:54

Maar dan moet je zeker wel net zo hoog springen als een paardenparcour?:)

nico1982

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 20:01

ja b-springen bij de paarden betekent...1 meter hoog enzo verder, dan heb je het lastiger met een pony, volgensmij zie je ook meer pony's die bij de paarden gestart worden in de dressuur dan bij het springen,
wil je je pony bij de paarden starten?

Littlee_one

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-06 20:05

Nouuu.. dat ligt er een beetje aan was vooral benieuwd of dat zou kunnen. met dressuur is dat idd makkelijker. Misschien is het dan toch handiger om gewon bij de pony's te gaan maar omdat heel veel mensen van mijn stal springen d8 ik van dan is dat missgien wel leuk,

Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 20:08

Mag je nog bij de pony's starten vanwege je leeftijd? Zo ja, dan vraag ik me af of je het jezelf wel onnodig moeilijk moet maken. Zo'n springparcours staat idd op afstanden voor paarden. Verder begin je in de B voor E-pony's op 90 cm en bij de paarden op 1 meter. Dat is L voor E-pony's.

Er zijn pony's die daar geen moeite mee hebben, maar zoals ik al zei: waarom zou je het jezelf moeilijk maken terwijl je waarschijnlijk veel meer plezier hebt en resultaat behaalt als je bij de pony's start.

TopLadyI

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 20:11

Maar de dubbels staan ook op paarden afstand. En als jou pony niet goed uit komt kunnen er lelijke ongelukken gebeuren. Dus ik zou het niet doen als ik ook nog bij de pony's kon starten.

Littlee_one

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-06 20:18

kloptklopt jullie hebben gelijk! al zou mijn pony het wel kunnen was voorheen m. maaar ik zou daar wat meer moeite mee hebben denk ik;)

rosann

Re: mag je met een e-pony tussen de paarden springen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 21:57

Ik start ook met mijn E pony bij de paarden (springen) bij mij kwamen de dubbels bij de pony's vaak niet goed uit, nu ik bij de paarden spring gaat dit een stuk beter. Ik was voorheen E-L springen dus hoogte is hetzelfde. Maar heel veel suc6 met wat je dus gaat doen.....

Bettine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 22:07

Een meisje bij ons op club heeft een E-pony bij de paarden in het springen gestart, en ze is er nu al Z mee tussen de paarden

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 22:25

Ik heb ook een E-pony in het springen bij de paarden
Heb haar al een keer L HC gestart en dat ging heel simpel.
Helaas is het officieele L-debuut er nog even niet van gekomen, ze staat na een ongeluk in de paddock met een peesblessure op stal...

nico1982 schreef:
ja dat mag, volgensmij mag je ook wel met een d-tje tussen de paarden dat maakt allemaal niets uit, alleen benadelen sommige juryleden een pony t.o.v eeen paard! das een beetje jammer...

Zoveel kun je niet benadeelt worden met springen hoor. Alleen in het B met de stijlpunten, maar dan heb je misschien een keer geen prijs maar nog steeds wel je punten

EdelweissBel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 23:59

Ik heb een hafje (een D) en moet vanwege mijn leeftijd ook bij de paarden starten. We kunnen wel een parcours van 90 springen, maar 1 meter wacht iknog even mee . In de les springen we wel met de paarden mee. We zijn nu wel begonnen met oefenparcoursen, maar dan wel 80/90. We hebben ook nog redelijk weinig parcourservaring op wedtsrijden omdat we ook nooit bij de pony's zijn gestart.

Monri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 08:27

Afgelopen zondag ben ik ook met mijn E-pony bij de paarden gestart bij het springen. Ik vond het allemaal wel spannend maar toen ik er eenmaal opzat ging "de knop om" en heb ik uit eindelijk lekker gereden.
Ik had net zoals rosann bij de pony's dat ik niet uit kwam bij de dubbels, nu gaat het beter...

Littlee_one

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-06 14:10

Het is dan misschien wel weer war dat de afstanden beter staan omdat ze bij pony parcour wat te krap zijn? maar iig heel erg bedankt allemaal! als ik wedstrijden ga rijden laat ik het wel even weten rij nu alleen nog maar onderlinge zaterdag weer!:D

Cappuccino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 14:50

Ik zou het raar vinden als het niet zou mogen, want met een e-pony bij dressuur kan zelfss duss het mag volgens mij wel

Saar4

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 16:33

Ik heb het een poosje terug nagevraagd bij de KNHS en je mag zelfs met een shetlander tussen de paarden springen.

Ik zou wel eerst wat oefenparcoursen rijden om te kijken of het lukt met de afstanden. Ik heb met mijn D-pony bij zowel paarden als pony's oefenparcoursen gesprongen en bij de paarden was het veel makkelijker. Mijn pony heeft een ruime galop en pakt enorm veel bodem boven de sprong. Bij de pony's moest ik constant terugrijden bij combinatiesprongen en bij de paarden kon ik lekker in 1 tempo doorrijden.

beukiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 16:34

Dat mag ook met een d pony en zou ook wel met c mogen denk ik.. maar die halen de afstanden tussen de hindernissen niet.. met een e is dat makkelijker..

_Dunja_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 10:15

nico1982 schreef:
alleen benadelen sommige juryleden een pony t.o.v eeen paard! das een beetje jammer...

Misschien een domme vraag,
maar hoe kan een jury ten nadele beoordelen ten opzichte met paarden.
Het gaat er bij het springen toch om hoe snel en goed je erover heen komt?

germie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 12:02

Ik heb een keer een haf gezien die in het B springen bij de paarden meedeed. Kreeg 1 balkje in de dubbel omdat de afstand niet uitkwam. Maar haalde zo wel een winstpunt.

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 22:03

wij doen ook alles tussen de paarden, bij springen valt er weinig te benadelen door de jury als de balk ligt, ligt ie. we waren onlangs bij de regiokampioenschappen in Maasdijk 4e vd 29 paarden!!! en Karrimh is maar 150. er waren zelfs mensen die speciaal bleven kijken naar dat kleintje tussen die grote paarden. we waren 2x foutloos!!

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 07:44

Was Jappeloup van Nelson Pessoa niet 1.57m? Dat beest heeft iedere grote prijs gewonnen die er te winnen was.
Daarbij zijn E pony's gewoon paarden alleen met een ander naampje. In geen enkel ander land bestaan E pony's.