Onderweg naar de manege liep PJelk niet echt lekker, hij wilde niet fijn nageven. Gelukkig had ik veel tijd om los te rijden en heb het dus heel rustig aan opgebouwd en Pjelk ging echt fijn op het moment dat ik mijn proef mocht gaan rijden
. DIe ging voor mijn gevoel dan ook echt goed. Pjelk liep makkelijk aan de teugel, week best goed (we starten L1) en sprong heel netjes in galop aan. In ieder geval had ik een goed gevoel over de proef en mijn voorlezer (die zelf M2 rijdt) bevestigde dat. Zij vond ook dat er heel mooie stukjes tussen zaten Afijn, PJelk uitgestapt maar toen ik afstapte bedacht meneer ineens aan zijn oor te moeten krabben. Dat doet ie wel vaker en ik vin het er altijd wel komisch uitzien, wanneer hij, met zadel en al, met een achterhoef aan zijn oor krabt. Nu was het echter helemaal niet leuk want Pjelk`s ijzer bleef achter de teugel hangen. Toen hij zijn voet dus neerwilde zetten trok hij dus heel hard aan zijn mond en viel zelfs om.. Ik schrok echt ontzettend en meteen kwamen er ook mensen om te helpen. De teugel was eigenlijk heel snel geknapt maar nog zat Pjelk vast met zijn hoofd. Ik maakte dusn de gesp van de teugel aan de andere kant los maar dit bleek niet te helpen. Want de ene teugel zat helemaal klem onder de takken van zijn ene achterijzer. Toen heb ik dus met wat hulp zijn voet opgetild en de teugel er onderweg gewrikt. Bah, het was echt een naar gezicht hoe Pjelk zichzelf aan zijn mond naar beneden trok
Ik had echt enorm met em te doen. Had hij net zo braaf zijn proefje gelopen, krijgt ie dit!
Gelukkig was de schade verder beperkt tot een kapotte teugel. Pjelk klepperde even later alweer opgewekt naar huis en was alles alweer vergeten. Ik echter niet want wat een nare en gevaarlijke combinatie, hoefijzer en bit..Één ding weet ik wel: Pjelk mag niet meer aan zijn oor krabben als ie een bit in zijn mond heeft! Of ik moet de teugels al kort vast hebben ofzo..
Ik weet niet of andere mensen ook zulke rare paarden hebben die met tuig en al aan hun oren gaan krabben maar hier één advies: laat ze het niet met bit doen!!!!
En dan nog de punten van vandaag.. Die vielen vies tegen! Ik had echt een goed gevoel over mijn proef maar had slecht 152 punten. Balen.. want vandaag hoopte ik na 2 jaar L1 eindelijk de laatste wp voor de L2 te halen.

Ik moet ook nooit zoveel van dit soort stunts hebben en ik ben zo'n miep die behoorlijk snel in paniek raak...
Met mijn vorige paard stond ik even stil, te praten met vrienden langs de kant. En er zat een daas op zijn hals, wil hij die eraf doen en blijft met zijn been in de teugel hangen, teugel kapot :s paard bijna op zijn achterste..
die ochtend moest ik voorlezen in de L1 en toen vroeg ik of er nog plek was, zodoende... Foto's staan ergens bij haw!