kan een dag vreemder gaan als vandaag?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

kan een dag vreemder gaan als vandaag?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-06 19:11

Gestoordheid vandaag.. echt…
’s Middags pas vertrekken, dus lekker uitgeslapen, daarna aangekleed, was nog veel te vroeg klaar om te vertrekken naar stal, dus even achter de computer gegaan. En toen drong ineens de waarheid een beetje door. Het zou de laatste keer zijn, echt de laatste keer dat we samen zouden rijden.
Voor het eerst zat ik te huilen, echt te huilen. En dan mocht ik nog een keer!
Uiteindelijk toen ik op stal was, was er niets meer aan de hand, en lekker bezig geweest, pony’s op de kar. Daar lekker taart gegeten, en op gaan zadelen.
Inrijden ging ook goed, ze liep niet geweldig, maar het maakte me niet zoveel uit. Ik had beloofd vandaag zelf te rijden om te genieten en niet omdat anderen het wilde, en omdat anderen wilde dat ik zou presteren.
In de ring begonnen en ik kon zowaar lachen met het groeten. Daarna middendraf en wijken, nogmaals middendraf en ze struikelde in de middendraf. Weg was de lach.. Ineens drong het compleet door. De laatste keer wijken.. de laatste keer bij B afwenden, de laatste keer achterwaarts…
De rest van de proef heb ik gehuild, alleen maar gehuild en ieder moment dat we hadden in me opgenomen, om het nooit meer te vergeten.
En ik was niet ontevreden, maar hoe kan je nou een goede proef rijden met zo weinig concentratie, als constant door je heen spookt dat je alles voor het laatst doet met haar?
Na de proef nog meer gehuild, vlechtjes er uitgehaald (voor de laatste keer…) en uitgestapt. Uiteindelijk met grote tegenzin afgezadeld en mijn vriend gesmst: “Zojuist gereden, ging niet slecht, maar denk niet dat het een winstpunt is, was teveel van streek.”
Nog naar de anderen zitten kijken, en iedere keer weer kwamen de tranen omhoog.
Toen begon onze prijsuitreiking en ik heb daar zo’n hekel aan. Iedere keer weer zenuwen en dan teleurstelling omdat ik toch niets heb en nog meer teleurstelling omdat ik ergens onderan geëindigt ben. Daarbij was andere meisje van mijn stal (die ook in mijn ring reed) nog buiten, dus ik liep naar buiten om haar te gaan roepen. Ondertussen hoor ik, vlak voor de deur dichtslaat nog “Jenny Achten, 4de plaats” dus buiten roep ik haar toe “hey, laat je altijd je moeder je prijs ophalen?”
Zij natuurlijk verbaasd en toen we binnenliepen begonnen ze net de overgebleven staatjes af te roepen, dus ik ga netjes bij de groep staan om mijn staatje op te halen. En dat duurde en dat duurde, dus de hoop op een goede puntenhoeveelheid was al gekelderd tot 0. Maar wat zou het? Ik had toch niets meer aan die punten.
Ondertussen staat Jenny mij constant te wenken te komen en ik wenk haar terug dat ze maar moet wachten, ik wilde mijn staatje.
Uiteindelijk houdt ze een beker omhoog met een rode rozet er aan en roept ze me toe, hier is je spul.
Ik natuurlijk compleet verbaasd, en stamel “heb ik prijs?”. Vervolgens weet ik alleen nog maar dat ik haar om de hals ben gevlogen en heb staan janken tot ik niet meer kon. Ik had 174 punten, evenveel als nummer 1, ben op de laatste punten tweede geworden, of met het loten. Voor mij voelt dit gewoon als een kampioensdag. Kan je een tijd mooier afsluiten als dit? Volgens mij niet…

OemmiejO

Re: kan een dag vreemder gaan als vandaag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 19:21

Wat leuk zeg, dat je voor de laatste keer zo goed hebt gereden.. !!
Waarom ga je stoppen?

Veel sterkte iig. Ik weet niet precies waarom je stopt, maar aan je verhaal te lezen, heb je het er moeilijk mee..

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 19:27

Nou...dan heb je het op de één of andere manier verdiend om het zo af te sluiten, toch?
Waarom stop je er mee?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-06 19:35

Heb heel veel moeite met de man die mij daar les geeft (eigenaar), hij verwacht hoge plaatsen en ik kan daar niet tegen. Dan ga ik een lat voor mezelf leggen en rijd ik niet meer voor plezier. Als gevolg rijd ik constant in de 140 punten, terwijl ik gewoon hoger kan en ga ik compleet gefrustreerd rijden.
Daar tegenover staat dat hij het zat begint te worden en mij er op alle manier heeft geprobeerd uit te werken. Nu heb ik me tevreden gesteld met een paardje dat zij voor mij gevonden hebben, vlakbij en waar ik gewoon lekker op kan gaan rijden, zonder iemand die mij op staat te fokken om beter te presteren.

viewtopic.php?f=13&t=492261&hilit=
hier staat een ander verhaal, toen was het al bezig, later is dit allemaal nog veel erger geworden, vandar dat ik besloot te kappen.

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 19:44

Aha...wat vervelend. Waarschijnlijk had je vandaag een houding van...het maakt nu toch neit zo veel meer uit, ik rijd alleen voor mijn plezier.... waardoor het nu ineens wel lukte?
Ik hoop dat je met je nieuwe paard veel plezier zult hebben...dat is toch eht belangrijkste!

secricible

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-06 19:58

ja, zoiets inderdaad. Kon me niet meer druk maken over die punten, dat had ik van tevoren al gezegd. Wat had ik nog aan de punten? Wilde gewoon de laatste keer rijden met haar en genieten.
Denk dat ik het nog steeds niet helemaal besef...

BJuwel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 12:50

Wat een erg mooie afsluiting! Succes met je nieuwe paardje.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 14:48

Dit is wel een erg emotioneel afscheid met een zilveren randje!
Gefeliciteerd met je winst en prijs!

zwareshag

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 17:00

Goed zeg ! Super, dus niet meer zeuren

secricible

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-06 18:45

ik zeur niet Heb nu een geweldig ander paard, maar blijft moeilijk om haar op te geven, terwijl je er zelf niet voor gekozen hebt.

Pipsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 09:00

Gefeliciteerd met je prijs! Jammer dat je om die reden gaat kappen. Lijkt me verschrikkelijk zo'n eigenaar. Veel plezier met je nieuwe paardje.

_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 09:04

peerke schreef:
Gefeliciteerd met je prijs! Jammer dat je om die reden gaat kappen. Lijkt me verschrikkelijk zo'n eigenaar. Veel plezier met je nieuwe paardje.

heb ik niks meer aan toe te voegen