Wedstrijdverslag:1e wedstrijd na 5 vreselijke wedstrijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

__PSM__

Wedstrijdverslag:1e wedstrijd na 5 vreselijke wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-06 14:06

Hoi allemaal,

Ten eerste ik ben echt super tevreden!!!

Ik zou even verslag doen van mijn wedstrijd, omdat het de eerste wedstrijd was na 5 verschrikkelijke steiger en bok wedstrijden.

Nou het ging werkelijk geweldig. Ik kwam aan, was rustig op tijd en kon eerst even rond kijken. Ik ben na een half uurtje naar Tarah M toe gegaan en heb haar rustig opgezadelt. Ik had de hele dag al aan haar gemerkt dat ze het allemaal heel spannend vond en ze was bij het opzadelen ook vreselijk druk, normaal is ze dat nooit, ik heb haar nog nooit een gat zien graven bij opzadelen ofzo, maar gisteren zat er binnen 10 minuten een gat van zo’n 20 cm diep. Ze was dus of erg druk of erg zenuwachtig.

Ik rustig inrijden, ze was erg wendbaar maar werd helemaal gek toen ze aan moest springen in de rechtergalop, ze ging toch nog steigeren. Maar ze had in de gaten dat dat niet de bedoeling was en hield er ook gelijk weer mee op. Ik ben er een uur van tevoren op gaan zitten, en dat was maar goed ook want, er viel er onverwacht één uit. En ik had mijn tijd heel erg hard nodig gehad want, ze kalmeerde een beetje op het moment dat ik de ring in moest.

We waren in de ring en ik zag de bui al hangen er hingen allemaal spandoeken en het leek me dat ze die wel eng zou vinden, maar mevrouw hield zich geweldig en vond niks eng. Ze liep niet meer netjes aan de teugel en nageefelijk maar met haar oren naar voren en vrolijk dravend rond. Ik was al zo blij. Ik begon met mijn proefje(ze heeft de hele week netjes stil gestaan bij het oefenen maar nee op wedstrijd heeft ze daar tot 3 x toe geen tijd voor) 3 x een 4 en 9 x een 5. Allemaal terechte cijfers en we kwamen in totaal toch nog op 144. Vond ik helemaal niet slecht voor als je weet dat we tot nu toe tussen de 155 en 116 punten hebben gereden.

Ik ben er van overtuigd dat ik nou aan mezelf moet gaan werken. Want, ik was te afwachtend, als ik nu gewoon het lef ga ontwikkelen om er lekker aan te rijden, komen de winstpunten ook vanzelf. Ik ben al geweldig blij, met het feit dat ik lekker heb kunnen rondrijden zonder stress en gesteiger. Ook merkte ik dat bij mij en Tarah de zenuwen absoluut afvloeide op het moment dat we begonnen met onze proef. Het was net alsof ze blij was om lekker alleen in een bak te kunnen lopen.

Kortom ik heb echt geweldig gereden, en ben daarbij ook nog blij met de punten want ik was nog lang geen laatste. Want er waren ook mensen bij die nog minder punten hadden.

Mij voor de 2e keer 1e wedstrijd was een geweldige ervaring, en het geeft goede hoop voor volgende wedstrijden.

Ik zie jullie over 50 jaar op de Olympische spelen!!!

Groetjes,
Tarah en Pauline

p.s ik kreeg ook nog leuk commentaar vanuit de kantine, want mijn moeder zat daar en toen had iemand daar gezegt van, nou die doet het niet altijd zoals het moet. En toen zei degene die bij die man aan tafel zat, Ja het gaat niet helemaal zoals het hoort, maar de jongigheid straalt er nog vanaf, en zoals het er niet uitziet is het nog niet zo heel slecht, dus laat staan wanneer het dier het straks helemaal doet zoals het hoort, dan is het een geweldig team.

Ook zat de jury met een grote glimlach te kijken hoe ik mijn proef in alle rust reed, ookal ging niet alles helemaal zoals het hoorde.

Ik ben echt zo blij.

Sorry voor het super lange verhaal.

janinetjjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 15:25

Netjes zeg! Gefeliciteerd !

__PSM__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-06 15:40

Thnx

matty

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 18:26

Goed gedaan hoor!
Groetjes Mathilde

__PSM__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-06 19:09

Hahah hey jij ook hier! Ik ben echt zo trots! De punten is natuurlijk niets bijzonders maar dat komt nog wel! Gewoon verder oefenen

OemmiejO

Re: Wedstrijdverslag:1e wedstrijd na 5 vreselijke wedstrijde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 19:23

Leuk hoor. Gefeliciteerd!!

jojo23

Re: Wedstrijdverslag:1e wedstrijd na 5 vreselijke wedstrijde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 19:27

Hi

Oefen(ing) baart kunst... ...de winstpunten komen vanzelf wel binnen stromen.

__PSM__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-06 19:38

Ik hoop het, bedankt voor de leuke berichies