Ik heb nu met een pony wedstrijden gereden, gewoon bij de pony's tot L2+16 ofzo.
Nu ga ik starten bij de paarden, het paard heeft Z2 gelopen maar dit is al zo'n 10 jaar geleden, al een half jaar tot driekwart jaar niet meer gelopen en de jaren daarvoor alleen L1 gelopen, volgens mij zelfs zonder winstpunten, of met maar een paar winstpunten.
Ik heb al gekeken op de site van de KNHS, daar stond dit in het reglement:
Citaat:Bij de overgang van de ponysport naar de paardensport wordt de klasse, waarin de ponycombinatie direct
voorafgaand aan de overgang naar de paardensport was opgenomen, overgenomen, inclusief behaalde
winst- of verliespunten.
Dat zou dus betekenen dat ik met dat paard meteen L2+16 sta, niet echt prettig dus, aangezien hij gewoon totaal niet meer wedstrijden kan starten.
Daar komt bij dat ik gigantische problemen heb gehad het laatste half jaar met wedstrijden, grote stress, heb mijn laatste wedstrijd moeten rijden onder kalmeringsmiddelen en zal dat morgen ook doen (laatste wedstrijd met de pony), daar ook verder geen commentaar op, zit een lang verhaal achter.
Ik had dus eigenlijk gehoopt dat ik gewoon B kon starten, desnoods L1, gewoon om weer plezier te krijgen, maar ik neem aan dat dat dus niet kan?
En is er ook geen mogelijkheid om dispensatie aan te vragen bij de KNHS, zodat ik toch eventueel L1 kan gaan starten? Of schatten jullie de kans dat dat mag klein in?
EDIT: en als ik dispensatie aanvraag, hoe moet ik dat doen? Gewoon een mail sturen naar KNHS? Kan er niets over vinden op de site, zoekwoord dispensatie kent hij niet..
Alvast bedankt

EDIT2: zit nu ook even te denken, gaat dat stukje niet over als je met dezelfde pony naar de paarden gaat? In dat geval snap ik echt niet meer waar ik nu moet starten...