in de B- aan de teugel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Re: in de B- aan de teugel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-02 15:35

Vippie"]
[quote="Esmee schreef:
omdat een rond paard er mooier uitziet?

(heb ik dit verkeerd offe... )


Niet zozeer omdat het er mooier uitziet, maar omdat dit paardje wat verder in de africhting is blijkbaar en daarom verdient dit paardje meer punten.

Viv
[/quote]

Ookal is het B?

Ik krijg Leonardo absoluut niet rond (behalve met slof!) hij gooit zn kop omhoog en drukt zn rug weg! Terwijl ik hem met slof super nageeflijk rijd! Maar zonder slof vertikt hij het gewoon.... hoewel het de laatste weken wel goed gaat, ik ben de slof aanhet afbouwen!

Maar een paard van 11 jaar wat niet rond loopt in een B-proef scoort volgens mij minder hoog dan een net ingereden ding! Lachen

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-02 17:54

Naar ik altijd heb geleerd is nagevelijk beter dan niet,
maar ontspannen is altijd nog beter dan als het ruiter het paard niet nagevelijk kan houden, dat het paard dus dan wel/ dan niet nagevelijk loopt. Een ontspannen beeld is het streven dacht ik Haha!

Ik zal het snel gaan merken....

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-02 18:24

Thuis dan loopt Odin altijd aan de teugel, maar zondag op mijn wedstrijd liep ze dat weer niet (door mijn fout, ik houde haar teveel tegen, ik was zenuwachtig). Toch had ik best wel hoge punten:151. Vooral omdat ze de hoeken afsneed, geen stelling gaf en in de verkeerde galop aansprong.
Maar bij mij zijn de juryleden heel soepel met becijferen.

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-02 19:25

Ik heb zelf gemerkt dat als je pony/paard aan de teugel loopt in B, dat je gewoon een streepje voor hebt. Het is misschien niet helemaal de bedoeling zo in de B, maar Sevin loopt ook aan de teugel en ik had iedere proef een wp, maar een meisje bij mij in de les (zelfde niveau, helemaal niet slechter of beter) had geen wp, omdat haar pony niet aan de teugel liep.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-02 20:01

Ik heb overigens eens onderling gereden op een manege met ons 'huurpaard', daar startten we B, en ik reed het paardje niet aan de teugel, mn vriendin wel (maar datr kroop ie bij achter de teugel op sommige stukjes) resultaat: ik 6e, mijn vriendin geen winstpunt. Dus tsja?

Rozan
Berichten: 91
Geregistreerd: 24-09-05

Re: in de B- aan de teugel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 17:56

Het is misschien wel niet verplicht om een paard aan de teugel te laten lopen in de B. maar de B is wel een voorbereiding op het L1 en daar wil de jury het absoluut zien. als je een winstpunt krijgt van een jury betekend dat, dat de jury jou goed genoeg vind om een klasse hoger te rijden. maar als jou pony niet rond loopt kan hij dus ook niet naar het L1. Maar wat veel mensen vergeten is dat 5 al voldoende is. dus al heb je 130 punten zegt de jury dus eigenlijk, het is voldoende. maar al heb je 156 zegt de jury je mag van mij wel een klasse hoger gaan als je altijd zo'n proef rijd.
En schaam je echt niet voor de B, ik heb bij mijn vorige pony ook 2.5 jaar in de B gereden en had toen 7 wp (1x in de 1.5 maand wedstrijd). en ik heb het altijd geacepteerd omdat ik wist dat we er nog niet aan toe waren om hoger te rijden.

Lielle

Berichten: 66257
Geregistreerd: 12-01-01

Re: in de B- aan de teugel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 18:03

heel oud topic