volwassen en pony rijden ????

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

idylle

volwassen en pony rijden ????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-06 09:10

hoi allemaal,
wie van jullie is er nog meer volwassen en rijd er 1 of meerdere pony's op wedstrijdniveau ?
hoe is het voor jullie om met een pony tussen paarden te starten en hoe word er door anderen op gereageerd ?
worden jullie zwaarder beoordeeld omdat je op een pony start of dat niet ?
ik zou het graag van jullie horen
groetjes idylle (maria)

idylle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-06 12:53

is er dan echt niemand die 18(+) is en wedstrijden met een pony rijd vast wel iemand toch

Saskia9

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 12:55

ik ben 20 en rijdt op een haflinger,
Als de tijd rijp is wil ik ook gaan starten met hem.
dat doe ik nu dus nog niet!

youngster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 12:59

Mijn zusje van 19 rijd met haar pony tussen de paarden en inmiddels Z1. Ja het is moeilijker dat zeker, maar het kan prima zolang de combinatie klopt vind ik dan

Dennis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 13:20

Ik ben 21 en rijd mijn shetlandpony's. Er is er 1 die ik ook op wedstrijd wil gaan starten(is nu drachtig en herstellende van een kreupelheid, dus rustig aan).

idylle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-06 16:11

ok bedankt voor de reacties
toen ik n jaar of 16 was bracht ik namelijk jonge paarden op wedstrijden uit.
nu loop ik dus op een stal waar een paar paarden staan en verder allemaal pony's.
de paarden die daar staan zijn allemaal al wat ouder en niet geschikt voor wedstrijden 1 ervan heeft wel wedstrijd ervaring en heeft vroeger m dressuur gelopen maar die is nu alweer 19 en ik vind het niet kunnen om daar nu nog weer volop mee te gaan trainen.
nu staat er een hele leuke pony een welsh part-bred (welshxarabier) die ik dus wel erg leuk vind en die er ook een goede bouw voor heeft enzo maar omdat ik dus altijd paarden heb gereden vroeg ik me af of je wel met n pony kunt starten enzo en wat de reacties zijn die je daarop krijgt zelf ben ik 1.55 en de pony 1.43 dus kwa lengte kan het wel maar goed dit was dus n btje mijn probleem maar bedankt nogmaals
groetjes maria

Perla

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 16:36

Dennis schreef:
Ik ben 21 en rijd mijn shetlandpony's. Er is er 1 die ik ook op wedstrijd wil gaan starten(is nu drachtig en herstellende van een kreupelheid, dus rustig aan).

mag je een shetlander ook tussen de paarden starten?
ik dacht dat dat alleen mocht voor D/E pony's

ik heb zelf met een E pony bij de paarden gereden

Alwiene

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 16:40

@ Perla, er is geen regel die voorschrijft dat een pony een bepaalde hoogte moet hebben in nederland tussen de paarden, ja die is er wel, maar pas op een niveau dat de meeste van ons toch nooit zullen rijden.
Er is zelfs iemand op bokt die met een shetlander tussen de paarden start, weet alleen zo snel ff niet meer wie.

@ts als je bij wedstrijden gaat kijken en bladeren zijn er een heleboel (ook nog recente) topics over dit onderwerp!!

Perla

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 16:42

oke maar met een shetlander tussen de paarden, wat vinden juries daar van?

Mocca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 16:42

Ik vind het niet zo raar hoor.

De eigenaren van mijn verzorgpony's zijn toch echt al een beetje ouder (nouja, niet 'oud' maar toch boven de 40), en die hebben twee pony's. Ze rijden geen wedstrijden, maar wel af en toe recreatief. Moet ook eerlijk zeggen dat ik hen niet met een paard zie lopen. Pony past gewoon bij ze.

Sassieja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 16:55

Perla schreef:
oke maar met een shetlander tussen de paarden, wat vinden juries daar van?

Dat is denk ik ook de voornaamste reden waarom je eigenlijk nooit Shetlanders onder het zadel op wedstrijden ziet in de paardenrubrieken.

PingWing

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 16:59

Dus wat ik nu begrijp hier is dat n shtlander wel tussen de paarden mag starten, maar als je ermee tussen de pony's start, dan mag je niet hoger dan t M starten geloof ik.
Ik heb me iig eens laten vertellen dat n shetlander niet tussen de pony's in t Z gereden mag worden. En zoals ik t hier lees zou dat tussen de paarden wel mogen.... *-)

Dennis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 17:16

Tussen de pony's kan een shetlander(Apony's in het algemeen) niet hoger dan het M oid kunnen.
Bij de paarden kan je gewoon naar het Z, en een shetlander kan het makkelijk. Alleen zijn de ruiters vaak al te groot voordat ze dat nivo behalen, daarom zie je het niet zo vaak.

Je hebt jury's die niet van bonte houden, niet van schimmels, niet van fjorden, niet van friezen en ook vast die niet van shetlanders houden. Maar als jij je proef goed rijd krijg je je punten echt wel.

Ukkiepuk hier op bokt rijd ook L+WP met haar shetlander tussen de paarden. Ze zijn er al even tussen uit vanwege blesure's, maar ik dacht dat Zorro al M klaar was en ook voldoende Z oefeningen beheerst.
Mijn jonge pony's lopen ongeveer op L nivo. Alleen met Roos is het plaatje echt niet mooi(die loopt op ong M nivo voor de wagen, nog niet gestart, ze is nog jong en heb nog geen geschikte wagen).
Angel is er een tijd tussen uit geweest vanwege haar blesure en haar nu op pakken wil ook niet echt omdat ze met een dikke pens loopt. Maar ik hoop volgend jaar met haar te starten . Angel is nu een jaar onder het zadel en loopt op ong L nivo.

Elsemieke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 17:17

Staat bij ons op stal iemand die 18 (19 ) is en ook nog op ene pony rijd. In de m2

joelle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 17:29

Ik rij met Joelle (kleine E pony) tussen de paarden in de L2. Gaat gewoon goed hoor, soms rare reacties, zoals, is jouw pony een fokfoutje die zo klein gebleven is , maar ook veel leuke reacties.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 17:42

k ben 16 maar ga starten met een haflinger, ook dan blijf ik gewoon lekker door rijden bij de paarden!

idylle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-06 11:51

hartstikke bedankt nogmaals voor jullie reacties erg leuk om te lezen en er zijn er toch nog aardig wat die met een pony tussen de paarden starten errug leuk
groetjes idylle

_Dunja_

Re: volwassen en pony rijden ????

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 11:55

hey ik ben ook een "volwassen" pony rijder
kijk maar even in mijn onderschrift

Roxy20

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 14:42

Hey ik ben 22 jaar en rijd met een D-pony van 1.41 tussen de paarden, ik ben zelf 1.60 en pas er perfect op. Ik heb nu 2 x gestart in de B. En heb nu 1 wp gereden. Ik vind dat ik geen rare reacties krijg. Er waren trouwens meer pony's de laatste keer.

Dus gewoon lekker starten!

Emeraldo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 16:16

Ik ben 19 jaar, en start met een E-pony Z1 tussen de paarden.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 16:55

Ben 18 jaar, start met D-pony (1,46) Z1 tussen de paarden. Pas sinds januari overigens dus nog niet zoveel ervaring

joyce B

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 13:22

Met Moenira, een NRPS-D-pony ben ik vrij vlot van groen naar de L2 gereden. Geen echt vervelende dingen gehoord, wel af en toe verbaasde mensen, of een opmerking achter mijn rug. Maar nooit van juryleden! Nu heb ik een startkaart met een paardgefokte NRPS-E-pony en verwacht daar helemaal geen commentaar op. Het gaat om de combinatie.
Ik ben 29 trouwens en 1,63m, en heb vooral op pony's gereden en slechts bij uitzondering op paarden. Pas de laatste paar jaar kruip ik vaker op de rug van een paard. En komend seizoen ga ik voor het eerst starten met een paard tussen de paarden

biewie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 12:39

Annash
Blogger

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 14:28

Ik ben begin dit jaar ook begonnen, en weer helemaal onderaan.
Eerste wedstrijd waren we 10e (geen prijs) met 160.
Afgelopen weekend onze 2e wedstrijd werden we 3e met 167 (en dat vond ik aan de lage kant).

Hengstje moet nog een hoop leren, maar ach nu hebben we geen leeftijdsgrens meer!

De nieuwste foto's vind je via de link(s) in mijn onderschrift.

poekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 19:35

ik rijd ook als volwassene met een pony tussen de paarden.mijn pony is 1.52 hoog en zelf ben ik 27 jaar.niet erg lang (1.57)dus het is geen raar gezicht ofzo.groot paard staat me niet hihi.
verder hebben we niet echt last van discriminatie tot zover.denk dat dat een beetje gaat komen in hogere klasses