Outdoor springen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Unseen

Outdoor springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-06 22:24

Hallo,
Ik heb een vraagje, aangezien ik in April toch weer wil proberen te springen. Dan is het weer buiten en gaan we er weer tegen aan.
Maar... mijn pony is nogal angstig voor felgekleurde vleugels naast de hindernis. Boompjes geeft ze niets om. Ook borden onder de hindernis vind ze eng.
Weet iemand in Drenthe een wedstrijd waar hier niet heel erg veel gebruik van wordt gemaakt ? Boompjes en planten kunnen wel, een paar hindernissen met vleugels ook wel, maar niet te veel. Als ik ook maar 2 hindernissen spring ben ik al blij..

Kan iemand helpen ?

andrea16

Re: Outdoor springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 07:58

In Exloo hebben ze vaak op donderdagavond springwedstrijden, B en L. Hier hebben ze meestal niet zulke kijkerige hindernissen staan.

Maar ik denk dat je er gewoon mee moet gaan oefenen, als je alleen maar naar wedstrijden wilt gaan waar ze geen vleugels gebruiken kom je ook niet ver.

black_light

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 17:38

Ik zal gewoon goed oefenen, want op den duur kom je misschien toch zulke hindernissen tegen?
Nou ja succes met je wedstrijd

Unseen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-06 17:42

Exloo juist wel... Dat is nu net de manege waar ik het over heb... ahhaha. Maar ik bedoel dus in het buitenseizoen weer, of had jij het daar ook over ? Heb daar 1x binnen gereden, en dat ging zo mis.... Kwam niet eens over de eerste

En nee, ik wil niet alleen maar wedstrijden waar ze geen vleugels hebben. Maar gewoon 1 wedstrijd, om mijn pony en mij weer wat vertrouwen te geven. Het is voor mijn pony en mij de allereerste keer dat we springwedstrijden gaan rijden. Al die drukte, geluid enz, dan is het fijn als de hindernissen nog een beetje mee vallen.... Als we dat eenmaal gedaan hebben, ga ik heus wel naar wedstrijden met vleugels (wat klinkt dat stom.. ) Maar gewoon om een beetje vertrouwen te krijgen met alles.

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 21:34

Ik bedoel Exloo in het buitenseizoen weer Ik heb daar 2 keer gereden op een donderdagavond en wat ik me ervan herinner stelt het niet zoveel voor. Het is gewoon lekker om daar even een rondje te maken!

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 22:22

hebben jullie geen kringwedstrijden? Bij ons zijn dat altijd ook normale hindernissen!

Unseen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-06 23:14

Ow.. dat zou best kunnen andrea, ik ga er gewoon weer een keertje heen..

Minnie_mous, zou ook best kunnen, maar ik heb geen kringkaart..

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 16:24

Er schoot me ineens nog een wedstrijd te binnen, is niet in Drenthe. Maar vorige zomer hadden ze bij Hoogenweg (Hardenberg) 3 avonden B en L springen. Daar hadden ze gewone geverfde hindernissen zonder poespas, ik heb nog wel wat foto's:

Afbeelding

De hindernis die je hierachter ziet was de enige sponsorhindernis volgens mij:
Afbeelding

Maar verder blijf ik erbij dat je gewoon moet oefenen, dan komt het vanzelf goed

silverking

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 17:13

Ik rij zelf in Drenthe en omstrekens zoals : exloo, annen,nw pekela,oostwold,apingedam en nog meer
maar ik spring zelf ook en bijna overal zijn hekjes. (mijn pony is er ook bang voor) Maar gewoon veel naar oefenparcoursen. En veel vertrouwen geven. suuces

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-06 22:11

andrea16 schreef:
Er schoot me ineens nog een wedstrijd te binnen, is niet in Drenthe. Maar vorige zomer hadden ze bij Hoogenweg (Hardenberg) 3 avonden B en L springen. Daar hadden ze gewone geverfde hindernissen zonder poespas, ik heb nog wel wat foto's:

http://www.mijnalbum.nl/Foto=QFUCZYYL

De hindernis die je hierachter ziet was de enige sponsorhindernis volgens mij:
http://www.mijnalbum.nl/Foto=NGB3QPWK

Maar verder blijf ik erbij dat je gewoon moet oefenen, dan komt het vanzelf goed

Dat is mooi Hardenberg is niet ver van mij vandaan Ik hou dit concours wel in de gaten Dankjewel hoor
Ik ga inderdaad ook wel oefenparcoursen springen..

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 15:13

Ga eens oefenspringen, dat is ook goed voor het vertrouwen van je pony en kun je mooi oefenen.

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 18:38

Rupsje schreef:

Dat is mooi Hardenberg is niet ver van mij vandaan Ik hou dit concours wel in de gaten Dankjewel hoor
Ik ga inderdaad ook wel oefenparcoursen springen..

Hardenberg is best te doen inderdaad, ik rij ook wel in Exloo
Maar gewoon even startlijsten.nl in de gaten houden, daar komt het wel op te staan! Succes met oefenen!

Unseen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-06 20:50

Was dat op de Hardenbergse Ruiterdagen ? Want die data zijn al bekend.

broertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 21:57

Ik zou ook even rondkijken naar oefenparcourtjes. Spring dan in het geval maar 60 cm, daar kan die altijd nog in stap overheen en kan die dus een beetje wennen aan al die enge hindernissen. Bouw eerst wat lager wat vertrouwen op en gebruik thuis ook gewoon gekke dingen. Hang een keer handoeken, vuilniszakken of lakens op over een hindernis of langs de kant. Leer hem eerst gewoon erlangs te lopen en probeer later pas of die er eventueel over wil. Of andere gekke dingen zodat ie thuis vertrouwen krijgt. En neem je tijd om hem te laten wennen!
Succes!

andrea16

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 07:12

Rupsje schreef:
Was dat op de Hardenbergse Ruiterdagen ? Want die data zijn al bekend.

Nee, dat is heel wat grootser opgezet. Ik bedoel de Hoogenweg, maar ik denk niet dat daar op dit moment iets van op staat op startlijsten.

Unseen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-06 13:57

Oke.. Ik wacht rustig af