eerste wedstrijd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Horsea_nl

eerste wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-06 14:39

ik had 28-01-06 dus mijn eerste wedstrijd met mijn paard,, ze is M getraind maar nooit in de wedstrijden uitgebracht door wat redenen, maar was dus zaterdag avond mijn eerste wedstrijd we meosten buiten inrijde echt alles ging super tot dat ik de ring in meost voor proefje.. op aanraden van mijn moeder had ik geen zweep bij me, en de kantine en jury was op gelijke hoogte van de bak dus dat vond mijn paard al heel eng, en hij reageerde gewoon niet meer op me been,, terwijl normaal altijd super doet! en hij weigerde te galoperen.. en daarom kreeg ik voor rijden int algemeen een 4 of 5 .. mjah ik ahd 130 punten en dat vond ik nogal een tegenvaller ookal hoorde ik maar 2 dagen van te voren dat ik wedstrijden had.. en het proefj eniet eens geoefend had.. maar hij kan et wel en het inrijden ging zo goed.. denken jullie dat de angst voor dingen enzo afneemt na verloop van tijd?

en er werd ook tegen mij gezegt dat paarden het een moeilijke overgang vinden van koud naar warm het was -4 buiten..

Vayo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 15:12

Hoi,

natuurlijk zal het beter gaan naar mate je meer wedstrijden gereden hebt!!! Dit was de allereerste wedstrijd voor je paard en natuurlijk is alles dan spannend en soms eng. Is het voor jou ook de eerste keer dat je een wedstrijd reed of ben je al eerder met andere paarden gestart?

Kijk ook eens kritisch naar je zelf; zat je gespannen op je paard? Want het kan heel goed dat het paard jouw spanning voelde en dat overneemt!!! En wordt niet boos op je paard, maar zeg gewoon 'volgende keer beter'!

Veel succes op je volgende wedstrijd!!!

San

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 15:14

Klinkt als spanning en niet voldoende voorbereiding. Ik zou zeggen B gaan starten als je thuis een goede L proef kan rijden, en dan ook echt winstpuntwaardig. Dus niet alleen het paard op een hoger niveau maar jij zelf ook.

Vayo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 15:34

Sansje schreef:
Klinkt als spanning en niet voldoende voorbereiding. Ik zou zeggen B gaan starten als je thuis een goede L proef kan rijden, en dan ook echt winstpuntwaardig. Dus niet alleen het paard op een hoger niveau maar jij zelf ook.

Ik geloof dat het paard B gestart is, maar dat het paard thuis op M niveau loopt en alleen nooit eerder gestart is. Maar het lijkt mij ook spanning bij het paard en ik denk ook bij de ruiter.
Ik weet niet of de ruiter al wel wedstrijdervaring heeft, maar anders is het natuurlijk dubbel zo spannend!

San

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 15:45

Ja het paard wel, maar kan de ruiter dit er ook al uitrijden? Dus een combinatie samen die thuis een niveau hoger kan rijden dan ze starten bedoelde ik eigenlijk.

Sim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 18:57

RT -> WD

Lilliputter

Re: eerste wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 19:40

als je paard genoeg ervaring heeft komen de punten van zelf,dan gaat het net zo goed als thuis,maar bij de een kost het wat meer moeite dan bij de ander,mijn paard is nergens bang van,terwijl een andere van stal weg schrikt van n vlieg

ga ook eens ergens anders rijden,op n andere locatie,laat je paard veel ervaring opdoen en je mag volgens mij op de kleine wedstrijdjes ook gewoon losrijden,je hoeft niet perse een proef te rijden of op de startlijsten te staan,je mag op het los terrein gewoon rijden,dat kun je ook eens doen als je wat ervaring op wilt doen.

zoiets kost nou eenmaal tijd,ervaring en vertouwen

suc6 ermee

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-06 19:58

eh.. het paard is bij de vorige eigenaar /handelaar getraind voor de M, samen proberen we hoger op te komen zeg maar.. en de laatste tijd vind ik de knopjes steeds beter.. en mijn paard is eeigenlijk ook een koele kikker.. maar ik had ook geen zweepje om bij te tikken omdat het toch nieuw was..
en dit was idd mijn eerste wedstridj in de dressuur

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 15:00

Gewoon veel meenemen op vreemd terein!
Waarschijnlijk was er ook een stukje ongemerkte spanning waardoor niet alles meer verloopt als normaal.
Blijf ook in je proef er aan rijden.
Volgende keer beter.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 17:37

ahh zonde joh!!

Ik ben er ook achter gekomen dat je als je 2 dagen van te voren hoort dat je wedstrijd hebt beter niet kan gaan. Heb ik afgelopen weekend ook gehad: 145 147 pt. in de L1.
(daarvoor nog niet onder de 150 geweest)

Komt wel goed joh, jullie moeten allebei nog wat wennen.
Succes!!