te hoge punten in laagste dressuurproef?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

elkie

te hoge punten in laagste dressuurproef?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-06 11:47

Ik heb vorige zondag voor de eerste keer een dressuurwedstrijdje gereden met mijn bijrijdpaard (voor haar de eerste keer en voor mij ook). Het was helemaal niet zo goed, ze was bang van het juryhokje en de mensen in de cafetaria enz maar dat vond ik niet zo erg. Nu vond ik achteraf wel dat de jury ons te veel punten gegeven heeft voor onze prestatie en weinig commentaar op het protocol had geschreven. Ik hoopte op wat opmerkingen waar we verder iets mee zouden kunnen maar dat is dus niet het geval.
Nu vroeg ik me af of hij mss zoveel punten geeft om mensen uit de laagste proefjes wat moed te geven om verder te doen of zo ofwel vond hij het niet de moeite om in die laagste proefjes fatsoenlijk op te letten en commentaar neer te schrijven.
Hebben andere mensen dit ook al meegemaakt?

sammie_44

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 12:11

Umh.. de eerste wesdstrijd die ik met mijn paard reed (3 week terug) ging eigelijk heel lekker, afgezien dat he voor haar de eerste keer was en zij dus erruuuug kijkerig was, maar ze deed alle oefeningen hartstikke braaf. ik kreeg 146 punten, voor de oefeningen waarbij ze kijkerig was een 4 voor de oefeningen die super gingen een 6. Nouja, het was echt weer zo'n doorsnee jury die je niets gunnen . Maar de wedstrijden daarna wel allemaal superpunten, terwijl die proeven minder gingen .

missnynke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 12:13

was het een officiele wedstrijd of onderlinge?
onderlinge geven ze standaard hoge punten, matsen ze je, om je te stimuleren om officieel te beginnen,
bij officiele wedstrijd: mooi meegenomen, geniet ervan, je zult ook wel eens te laag worden beoordeeld in de toekomst.....

NoTrouble

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 16:57

nou ik heb weleens een baggerproef gereden waarvan ik dacht: nou met 140 mag ik blij zijn ik had toen toch 169.. ik dacht echt: wooow dat had ik echt minstens 20 punten lager verwacht..! Dit was in de L2.

het was wel bij onderling, maar ze hebben bij ons wel altijd officiele Jury's en die zijn echt niet soepeler omdat het ondeling is. bij de pony's wel maar bij de paardne niet. ze hebben zoiets van: oke als je meedoet dan moet je daar tegen kunnen. en ik geef ze nog gelijk ook

maar laatst had ik echt een nette proef gereden, (bij dezelfde jury als sammie_44) en toen reed ik maar 152.. dat is dan ook gelijk het laagste wat ik tot nu toe heb gereden Dat waren de regiokampioenschappen. (B)

elkie

Re: te hoge punten in laagste dressuurproef?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-06 17:37

het was geen officiële wedstrijd, maar een winter challenge in een club bij ons in de buurt, het was wel een officieel jurylid.

Richtje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 15:30

*meldt zich*

Heb mijn 3,5 jarige vorige maand voor het eerst officieel gestart. Merrie had nog nooit een binnenbak gezien en de proef ging eigenlijk nergens over.
Had 141 en 149 punten, maar zeker de eerste proef had rustig 130 mogen zijn

OemmiejO

Re: te hoge punten in laagste dressuurproef?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 17:33

Ik heb het ook weleens gehad. Van beide kanten.

1) Op de protocol ziet het eruit als winst, geven ze een 4 voor "vrije stap de rijbaan verlaten" zonder commentaar, zodat ik dus net geen winst had.

2) 2x precies 156. Die jury vind me volgensmij nogal aardig ofzo, want hij geeft me (bijna) altijd winst. Vaak ook onverdiend.

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 19:32

Ik heb zondag mijn eerste wedstrijd met jong paard (ook zijn eerste keer) in een lange tijd. Ik hoop dat wij ook hoog gepunt worden

Onderlinge worden idd vaak wat hoger gepunt om je te motiveren en stimuleren...

Liess__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 22:22

Bij mij ook,

Vandaag, pony was erg druk, hoefde maar aan te sporen en gelijk weer inhouden want anders vloog ze ervan door.

In galop stopte ze in een keer, in middendraf viel ze in galop, erg kijkerig en de heletijd hinnikken enz.. heel vervelend, maar was wel trots op haar!

Tot de prijsuitreiking, spot op bokt zei al je wordt eerste, ze letten op andere dingen dan jij. ik zo: Jaa vast

En toen hoorde ik mijn naam, dus ik denk ohh ben laatste leuk en krijg ineens een beker in mijn handen gepropt, ik loop weg, wil gaan zitten moet ik nog een beker ophalen!

Zoo vreemd af en toe

loesje688

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 20:55

Ach ja jurysport zullen we maar zeggen. Ik vind trouwens wel dat er in de B en de L over het algemeen veel te snel een winstpunt wordt weggegeven; voor de meeste mensen die dan in de M komen valt het zwaar tegen omdat de jury's dan vaak opeens veel lagere punten geven. En ach ja, Sinterklazen blijf je houden; als je maar lang genoeg wedstrijden rijdt, kom je vanzelf wel een keer in het Z ook al kan je er geen bal van.

miesie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 22:16

missnynke schreef:
was het een officiele wedstrijd of onderlinge?
onderlinge geven ze standaard hoge punten, matsen ze je, om je te stimuleren om officieel te beginnen,
bij officiele wedstrijd: mooi meegenomen, geniet ervan, je zult ook wel eens te laag worden beoordeeld in de toekomst.....

Dat is niet altijd waar hoor.. Wij hebben bijv. 1 keer in het jaar een onderlinge wedstrijd rond kerst en dat wordt gewoon volgens knhs gepunt.. Ik reed toen voor de eerste keer L1 om te oefenen en had toen 148 punten was gewoon verdient het ging niet heel slecht maar ook niet heel goed..

Op mijn andere manege reed ik ook onderlinge toen ik nog klein was en werd ook altijd best streng gepunt.

Maar ik snap wel wat je bedoelt vaak wordt er bij onderlinge wedstrijden hoger gepunt.

gekke_koei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 11:17

ik heb ook vaak onderlinge wedstrijden gereden met willem, voor ik officieel ging starten. daar waren altijd knhs juryleden bij.
mij is toen verteld dat je van onderlinge reselutaten 10 punten af moet halen en je dan op officieel niveau zit... dat is eigenlijk ook wel waar. ik reed met willem altijd rond de 157, toen liep hij niet nageeflijk, laat staan in de aanleuning.
toen ik officieel ging starten liep willem wel nageeflijk en in de aanleuning, toen haalde ik ook rond de 157, dus in mijn geval klopte het wel.. er werd bij ons nl niet gekenen naar nageeflijkheid.