Concours in duitsland

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

marcs

Concours in duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-06 10:30

Hoi,

wij wonen dicht bij de duitse grens
nu vraag ik me af, mag ik ook aan concoursen in duitsland deelnemen
waar kan ik zien waar die concoursen zijn
(in nederland heb je b.v. startlijsten.nl)

mag ik de winstpunten ook in nederland meetellen?

zou gaaf zijn als iemand wist hoe dit zit, KNHS kon me niet veel verder helpen

BlackWych

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 10:33

Hoe het in elkaar zit, weet ik niet, maar wil je er ewl even op wijzen dat je paard ingetekend moet zijn in z'npaspoort èn je steeds een geldig keuringsbewijs van de RVV moet hebben omdat je de grens over gaat!

=^.,.^=

bar_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 10:37

Bij ons concour komen ook altijd duitsers dus ik neem aan dat het anders om ook wel kan. Wat je dan precies moet regelen weet ik niet

Whizzkid

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 10:40

ik woon ook dicht tegen de Duitse grens en heb in Duitsland ook wedstrijden gereden, maar je kunt in Duitsland eigenlijk niet 'officieel’ rijden omdat je al in Nederland rijdt. In Duitsland heb je wedstrijden tot een bepaald niveau waardoor je als Nederlander wel nog mee kunt rijden. Dat komt ongeveer overeen met het Nederlandse L2, M1…je moet dan wel een bedrag (60 euro zal het wel inmiddels zijn) om een buitenlandse startlicentie te krijgen van de KNHS. en je moet wel lid zijn van een club daar.

de duitse bond heet FN, misschien vind je daar iets bij...
het voordeel van Duitse wedstrijden is dat je in meerder klassen kunt starten en meerder proeven kunt rijden!!

succes ermee....

Sim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 11:41

VMR -> WD

silverking

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 18:08

Dat mag wel. Temisnte voor zover ik weet want in duitsland is altijd een groot concours voor pony's en daar gingen leden van mijn pony club ook heen.

Kimberley84

Re: Concours in duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 20:25

En je moet sinds kort ook je paard 2x per jaar laten enten ipv 1x indien je in het buitenland start

Neverhere

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 12:42

farichta schreef:
Hoe het in elkaar zit, weet ik niet, maar wil je er ewl even op wijzen dat je paard ingetekend moet zijn in z'npaspoort èn je steeds een geldig keuringsbewijs van de RVV moet hebben omdat je de grens over gaat!

=^.,.^=

Ik ga dagelijks met mijn paard de grens over en met mij velen. We worden nooit aangehouden. Politie, marechaussee en douane staan regelmatig vriendelijk naar me te knikken en áls ik al wordt aangehouden worden enkel míjn papieren gecontroleerd.
Volgens de letter van de wet moet je idd je paard laten keuren maar dat geldt in de praktijk voor handelaren. Niet voor iemand die met 1 paard of pony de grens overgaat om te lessen of wedstrijd te rijden.

Anoniem

Re: Concours in duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 13:45

Kimberley84 schreef:
En je moet sinds kort ook je paard 2x per jaar laten enten ipv 1x indien je in het buitenland start

Dat kun je sowieso beter doen, de enting werkt ong 9 maanden optimaal. Je kunt wel de tetanus enting er eens per jaar uit weg laten.

Overigens kun jij prima in Duitsland gaan starten, moet je even een gastlicentie aanvragen bij de Duitse bond.

frunnik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 12:20

Vanaf april is het toch ook bij de KNHS verplicht om je paard ieder half jaar te enten?