Ik heb zondag mijn eerste wedstrijd..:O

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jadee

Ik heb zondag mijn eerste wedstrijd..:O

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-06 18:20

Ik heb zondag dus mijn eerste wedstrijd

Maar ik ben nu al nerveus..

Ik vind het echt eng.. iemand nog tips om me te helpen..?(bijvoorbeeld dat ik niet zenuwachtig ben ofzo.. )

Het gaat me niet om te winnen ofzo maar gewoon voor de lol zondag..

Heeell erg bedankt..

Tivara

Re: Ik heb zondag mijn eerste wedstrijd..:O

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 18:23

Hou gewoon in je hoofd dat je het voor de lol doet! Dan heb je al helemaal geen reden om zenuwachtig te zijn.. Ik heb er zelf eigenlijk nooit last van dus.. En gewoon denken dat het gewoon net als anders is, maar héél veel succes

Jadee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-06 18:26

Zal het proberen..

maar het komt ook een beetje doordat mijn pony af en toe van die buien heeft dat ze heel goed luistert en de andere keer dat ze helemaal niet luistert..

en ik moet nog oefenen met een paar kleine dingetjes..

Daarom vind ik het ook nog spannend..

Joonsel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 18:28

Gewoon denken: ach, het is voor de lol!
Je moet er plezier in hebben~
Als het fout gaat --> wat geeft het? Iedereen heeft wel eens zo'n dag, en je hebt weer iets waar je aan kan gaan werken.

Iig heel veel succes!
Vertel je ook hoe het is gegaan?

Maaiikii

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 18:59

Leuk zeg dat je wedstrijden gaat rijden Jade!
Gewoon met veel plezier rijden en als er wat fout gaat wat maakt het uit volgende keer beter toch!?

Jadee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-06 19:13

Ja ik vertel de uitslag en alles ook.. Hoop dat het niet al te schaamtelijk is..

Ja leuk he maaik ik vind het zelf ooki leuk alleen ben ik zo'n zenuwlijer

Ik dacht eerst aan zo''n middeltje maar mijn ma zij dat je dat duf van word..

Jadee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-06 10:50

oNee nog 5 dagen..

Mayflower_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 10:51

Oeh altijd spannend.
Blijf gewoon lekker rustig en haal diep adem voor de proef en denk ''Ik ga ervoor, ik kan het!''. Dan moet het vanzelf wel goedkomen

Succes he!

Jadee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-06 10:59

Dankje dankje dankje.. Gaat wel goedkomen denk in de B zijn ze toch niet zo overdreven streng.. ?

hesterve

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 11:00

Ik denk maar zo: in die paar dagen voor die wedstrijd kan ik van mezelf toch geen wereld ruiter maken dus ik doe mn best en als het slecht gaat gaat de volgende keer iniedergeval beter. ga ook een s een aantal keer achter elkaar op wedstrijd dan gaat dat bijzondere er wel vanaf en hoef je je er niet nerveus voor te maken.
Veel succes!

Jadee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-06 11:02

Ik ben gewoon bang dat ik onwijs lage punten rijden en dat mensen me dan uitgaanlaggen ofzo.. Want het is er onwijs druk

JumpingRider

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 11:23

Succes met jullie wedstrijd!
En niemand gaat jullie uitlachen hoor, het is tenslotte pas jullie 1e wedstrijd.
Niet nerveus zijn en vertrouwen hebben in je pony

laat je horen hoe het gegaan is ?

Jadee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-06 13:25

Ja zeker weten..

Indd IK KAN HET GEWOON

(hoop ik.. :/ )

Fun_Fun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 21:02

Is vooral bij de dressuur helemaal niet nodig, succes.

Jadee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-06 11:25

oke..

ginniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 18:16

Probeer niet zenuwachtig te zijn !
Veel succes

konyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 18:17

heel veel succes! je kunt het vast
probeer niet té zenuachtig te zijn, maar een beetje gezonde spanning kan geen kwaad

Jadee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-06 21:51

hha neej ,

maar vandaag ging eht weer slecht en dan zakt de moed weer in me schoene..

Jadee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-06 14:02

Ik word gek..... Vandaag heb ik les dus ff kijken hoe het gaat.. !

_Denies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 19:27

Hoi, ik had zo'n jaar geleden ook mijn eerste wedstrijd weet precies hoe je je voelt, ik had die tijd weinig tot geen les! En heb mezelf meoten corrigeren gelukkig werd ik wel af en toegeholpen met voorbereiden van proef, ik kon die proeven dromen dat heeft mij heel erg geholpen! Gewoo nelek dag stuk of 20x die proef door gelezen en net alsof gedaan dat ik Z was en niemand me mocht voorlezen dat hielp want dan kan je alles ruim voorbereidenen dat is echt lekker je weet wat er komt en wanneer het volgende komt en als je voorleester/voorlezer ook lekker wapperig is red je jezelf! En als ze je uitlachen niks van aantrekken je komt daar om te rijden daar betaal je voor en wat je paard ook doet die 6 minuten rij je gewoon vol ,met die gedachten ging ik de bak in teminste, die jury doet me niks ik word wel vaker afgezeikt en ik rij hier NU en ik ga het doen! De eerste keer stond gewoon verbaasd nooit verwacht dat mijn paardje zo braaf kon zijn! Alleen echt vreemde dingen waar beetje raar maar na 3 keer keek ze der niet meer naar. En als je zelf ontspant is het ook veel prettiger voor je paard of pony, dat merkte i kzelf heel erg goed! Mijn pony was super relaxed en ik mega super zenuwappig en later nam zij dat over door raar te reageren tegen anderen paarden en als ze je uitlachen hun rijden veel vaker wedstrijden het is jouw eerste keer! Ik zou gewoon mooi rijden en goed je proefje kennen dat is de eerste keer errug goed voor je zelfvertrouwen. Ik hoop dat je er wat aan heb! Heel erg veel succes!

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 19:49

Heb vertrouwen in jezelf
Is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan, maar het komt wel goed. Denk aan je ademhaling tijdens je proef en dan ontspan je al voor de volle 75 %.

Targaryen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 20:48

Ik heb geen tips, maar ik wens je wel superveel succes!

Marritt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 21:11

Iedereen had een eerste keer, dus bedenk bij jezelf dat het net zoals bij de meesten helemaal goed gaat komen!

Heel veel succes!

Jadee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-06 07:58

Denise_Perla schreef:
Hoi, ik had zo'n jaar geleden ook mijn eerste wedstrijd weet precies hoe je je voelt, ik had die tijd weinig tot geen les! En heb mezelf meoten corrigeren gelukkig werd ik wel af en toegeholpen met voorbereiden van proef, ik kon die proeven dromen dat heeft mij heel erg geholpen! Gewoo nelek dag stuk of 20x die proef door gelezen en net alsof gedaan dat ik Z was en niemand me mocht voorlezen dat hielp want dan kan je alles ruim voorbereidenen dat is echt lekker je weet wat er komt en wanneer het volgende komt en als je voorleester/voorlezer ook lekker wapperig is red je jezelf! En als ze je uitlachen niks van aantrekken je komt daar om te rijden daar betaal je voor en wat je paard ook doet die 6 minuten rij je gewoon vol ,met die gedachten ging ik de bak in teminste, die jury doet me niks ik word wel vaker afgezeikt en ik rij hier NU en ik ga het doen! De eerste keer stond gewoon verbaasd nooit verwacht dat mijn paardje zo braaf kon zijn! Alleen echt vreemde dingen waar beetje raar maar na 3 keer keek ze der niet meer naar. En als je zelf ontspant is het ook veel prettiger voor je paard of pony, dat merkte i kzelf heel erg goed! Mijn pony was super relaxed en ik mega super zenuwappig en later nam zij dat over door raar te reageren tegen anderen paarden en als ze je uitlachen hun rijden veel vaker wedstrijden het is jouw eerste keer! Ik zou gewoon mooi rijden en goed je proefje kennen dat is de eerste keer errug goed voor je zelfvertrouwen. Ik hoop dat je er wat aan heb! Heel erg veel succes!

Hier heb ik echt heeell veel aan het is morgen en het rijden gaat super goed (gelukkig.. ) Maar ik heb ook dat ik 1 keer per week les krijg en dan doen we eigenlijk nog niet veel..

Maar gelukkig kan een vriendin wel eens een proefje voor lezen.. ik heb het voor het laatst in dec. gedaan.. omdat heel veel geen tijd hebben op de dagen dat ik kan.. en ik heb ruzie met mijn beste vriendin.. onder andere door dat ze liever met een jongen wou afspreken als met mij mee naar de wedstrijd dat vond ik erg jammer.. !Maar het is haar keus

verder heb ik een probleem dat als de eigenaar gereden heeft dat chiwa helemaal weer verpest was op mijn manier... zij rijd met haar handen naar voren met de beugel te lang en een verkeerde houding.. ( zelfs bevestigd door antoine de bodt ) Daar ben ik niet alleen de dupe van maar ook chiwa want zij woord op 2 verschillende maniere gereden lijkt me ook wel moeilijk voor haar... (ik rij strenger en rij haar aan de teugel zij laat haar met haar hoofdomhoog lopen loopt de hoeken niet door en antoine zij dat ze te zwaar zat waar door chiwa haar rug ging aanspannen.. en verder zijn er nog wat dingen.. ) daarom moet ik haar op woensdag en op zondag of maandag helemaal opnieuw naar mijn manier rijden elke keer . daarom was ik blij dat de eigenaar zelf voorstelden dat ik zaterdag ging naar chiwa..

Dat maakt me dus ook heeell onzeker.. maar ik vind eht banketstaaf om tegen haar ze zeggen het is haar paard...

Maar ik vertel zeker de punten hier ik moet morgen om kwart over 3 dus ik spreek jullie pas S'avonds denk ik..!!

Bedankt voor alle reacties..

Aman_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 09:31

Heel veel succes morgen!