Belachelijk lage punten, maar wel vriendelijke jury...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Malibu

Belachelijk lage punten, maar wel vriendelijke jury...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-06 15:37

Ik weet het, dressuur blijft een jury sport

Maar moet toch echt even kwijt dat ik een heerlijke proef gereden had, met naar mijn idee weinig 'echte' fouten...
Ze was super braaf (normaal erg schrikkerig in die bak)

Ik stond bij A stil, vierkant en exact op de letter (dat had mijn voorlezer gezien). Daar kreeg ik een mager 6je voor

De rest was ook super streng gejureerd. Even voor de duidelijkheid, ik rij L1.

Ik was dus eerste met 154 punten, ik wil niet weten wat de andere voor punten hadden.
In de andere proef was ik tweede met 151 punten...

Mijn vorige wedstrijd had ik echt nog nooit zo'n slechte proef gereden naar mijn gevoel (ze was erg geschrokken voor de proef en dus super gespannen verder), en toen had ik zelfs 162 punten...

Sorry hoor, maar moest het even kwijt. Soms blijft het gewoon niet te bevatten hoe veel verschil er per jury kan zijn

Zal ook even vermelden dat ik met de meneer van de jury de protocollen heb doorgesproken, en dat was heel erg verhelderend. Vond het nog steeds erg laag gepunt. Maar het was wel een vriendelijke man die wel een heldere uitleg kon geven.
Dus absoluut geen kwaaie gezichten naar de jury als jullie dat mochten denken

Anne_Loes

Re: Belachelijk lage punten, maar wel vriendelijke jury...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 15:52

Heey..

Phoeh, 1e met 154 punten in de L1??
Vast een erg strenge jury!!
Ik had ook een keer naar mijn gevoel heeel slecht gereden, had ik ook nog 172 punten, soms is ut echt raar met die jury's en punten..

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 15:53

Ja, heb ik ook weleens.
Gister reed ik ook een heerlijke proef (L1) en was 2e met ook 154 pt. Ik vond het ook laag gejureerd. Heel veel hadden rond de 140. Maar ja, zolang jij maar tevreden bent.

Maaiikii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 20:08

Ja dat heb je altijd met jury's. Had ik zaterdag ook ik vind mijn eerste proef niet echt goed gaan en toen had ik nog wel 159 punten! Mijn tweede proef ging wel goed en daarvoor had ik 157 punten. In de groep waar ik reed waren ook een aantal mensen met 130 punten.

gabyfedde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 21:15

In ieder geval netjes dat je uitleg hebt gekregen. Jammer dat de punten laag waren, misschien had hij zijn strenge bril op die dag Volgende keer beter!

Roos_M

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 21:20

Heey, ik had hem ook als jury en vond hem ook erg streng. Ik had 152(had wel wat hoger verwacht) en 149 (was wel rechtvaardig). Ik vond het zelf niet zo overweldigend gereden dus ik was het er wel redelijk mee eens.

Groetjes!

Alane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 00:45

was afgelopen weekend op wedstrijd met dochterlief, en d'r pony natuurlijk... :p
Daar had de laagste 99 punten !!!!!!!
Heb die proef gezien, die was niet helemaal geweldig maar niet zo slecht dat het minder dan 100 punten was.

Malibu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-06 10:01

Alane schreef:
was afgelopen weekend op wedstrijd met dochterlief, en d'r pony natuurlijk... :p
Heb die proef gezien, die was niet helemaal geweldig maar niet zo slecht dat het minder dan 100 punten was.

Jeetje Alane, dan schaam ik me bijna dat ik loop te klagen....

Hoop niet dat ze het zich te veel aantrekt, maar het zal vast wel een teleurstelling zijn geweest.

Het blijven natuurlijk kinderen, en dan vind ik het wel sneu dat de jury zo ontzettend streng is

Hopelijk volgende keer beter

Marrepar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 10:02

Alane schreef:

dat is wel erg weinig

xjessx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 10:59

Das balen heh als het voor jouw gevoel super gaat en de jury vindt dan van niet, ik had het ook zaterdag ik dacht woow mn beste selectie kreeg ik de minste punten maarja, daar is het een jurysport voor
Volgende keer beter

OemmiejO

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 15:58

xjessx schreef:
ik had het ook zaterdag ik dacht woow mn beste selectie kreeg ik de minste punten

Goh, wie had dat nou nog meer?

narrator

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 16:10

Anne_Loes schreef:
Heey..

Phoeh, 1e met 154 punten in de L1??
Vast een erg strenge jury!!
Ik had ook een keer naar mijn gevoel heeel slecht gereden, had ik ook nog 172 punten, soms is ut echt raar met die jury's en punten..

DAT had ik dus ook!

Ik dacht oo.. deze proef heb ik echt een keeer helemaal verknald! ( de vorige keer ging het ook niet goed had ik 171 punten.. ) Nu heb ik dus ZEKER geen winstpunt, dat wist ik echt heel zeker! Kom je daar.. ja je hebt 172 punten en ben 3de.. Echt raar die jury's. Heb dit weekend hele goede proef laten zien! had ik 158 punten.. En wie iets minder ging had ik 148 punten.. terwijl dat ong. net zo slecht ging naar mijn idee met die 172 punten.. Heel appart
Maar tis ook wel eens een keer anders geweest. Ik reed een hele goede proef had ik 185 punten.. Paar maand er na reed ik net zo'n mooie proef --> 162 punten. Echt heel raar Jury's. Aan de ene kant wel leuk, degene die vaak laatste zijn zitten soms ook een keer in de top 10 van de 25 ofzo. En wie bijna altijd 1ste zijn, zitten dan soms buiten de top 10. maar vind het altijd wel fijn als ze op het protocol zeggen waarom het onderdeel/de proef niet zo hoog gepunt is.

hetismij

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 20:05

tja daarvoor is het een jurysport, en dit soort dingen hopen ze met de nieuwe proeven kunnen te gaan verbeteren!

verder bij ons de kringkampioenschappen pony's in de M2 was een meisje kringkampioen geworden met 141 en 142 punten, er was bij die jury helemaal geen winst gevallen en ik met nog een meisje hadden het hoogste van 151 nou dat is dus ook behoorlijk streng

samoth

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 12:08

daar heb ik al wat vaker last van dus vaak ben ik bijv, 2de geworden en toch geen winst...
dus ik train gewoon lekker door todat wallie ook bij strenge jury's een winst haalt

iedereen moet gewoon beter gaan rijden en niet klagen

Poffie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 12:08

Zo ken ik er no eentje: Afgelopen weekend was mijn vriendin 1e in de L2 met maar liefst 144 punten. Het ging ook slecht, onze paarden klitten de laatste tijd erg aan elkaar! We gaan nu maar een paar keer apart op wedstrijd!

Mowoah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 12:33

Woo dat is niet zo hoog, maar het kan zijn dat de jury er een andere kijk op heeft als jou natuurlijk.
Maar ik heb ook wel eens gehad, dat ik een proef slecht deed, andere beter, en dat ik bij de slechte proef goede punten had, en bij de betere slechter.
Vaagheid

Puera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 20:49

Zou 't niet zo'n oude jury zijn geweest die nog denkt dat je een winstpunt hebt bij 120 punten?

Er zijn ook wel hele lieve juryleden, hoor. Zo eentje had ik nl. dit weekend. Moest M1 rijden tussen de witte hekjes, alleen mijn paardje was niet zo blij met die hekjes. Er zaten nl. allemaal kabouters tussen.

Ik liet hele slechte dingen zien, soms dingen helemaal niet... en dan toch nog een 3 scoren. Nee, die 143 punten had ik zeker niet verwacht/verdient. Kreeg ik nog een algemene opmerking: 'Paard toont te veel spanning.' Goh...

Kim_H

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 22:34

Het is wat met jury's.. Ik bekijk het altijd zo, als ik maar tevreden ben, is het goed. Het gaat eigenlijk ook om dat de beste eerste is.. maakt niet uit moet hoeveel punten, met 171 eerste of 160 eerste(alleen het lijkt wel raar dat die dan heeel weinig punten heeft, maar het gebeurt).

Malibu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-06 12:28

Kim_H schreef:
Het is wat met jury's.. Ik bekijk het altijd zo, als ik maar tevreden ben, is het goed. Het gaat eigenlijk ook om dat de beste eerste is.. maakt niet uit moet hoeveel punten, met 171 eerste of 160 eerste(alleen het lijkt wel raar dat die dan heeel weinig punten heeft, maar het gebeurt).

Dat vind ik dus ook. Had echt heerlijk gereden, mijn pony was echt super braaf voor haar doen (heeft nogal last van bakkabouters).
En we waren toch wel eerste, dus we hebben inderdaad wel goed gereden. (ik rij met een welsh pony tussen de paarden, en ook tegen paarden v.v. Ferro etc).

Jammer dat de punten minder zijn, maar als je dan gaat kijken waar je een 7 voor heb dan denk ik wel 'dat moet ik dan toch wel errug goed gedaan hebben'

IndianSummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 14:03

Dat vind ik nou altijd het nadeel van de dressuur. Je bent afhankelijk van je jury..
Als je een jury hebt, die niet houdt van schimmels of iets dergelijks, dan kun je het wel vergeten..
Je kunt nog je proef van je leven rijden, het blijft een jurysport..