Afzeggen wedstrijd met veeartsverklaring, niet geldig??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

liberations

Afzeggen wedstrijd met veeartsverklaring, niet geldig??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-05 20:48

Omdat er een (griep)virus op onze stal is, heeft de veearts geadviseerd niet deel te nemen aan wedstrijden. Dit voor eventueel besmettingsgevaar, en zodat als mijn paard mogelijk besmet is, deze niet te overwerken (in het zweet werken). Ik keurig een verklaring van de veearts gekregen. Ben persoonlijk naar het secretariaat van desbetrefende vereniging gegaan met verklaring accepteren ze hem niet. Ik snap best dat er principes zijn ivm afmelden, maar ik heb er de moeite voor gedaan en krijg een antwoord "je krijgt de rekening nog thuis gestuurd van de penningsmeester" beetje flauw of niet???
Wat vinden jullie nou???

Gjilke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 21:13

Tja. Eigenlijk vind ik het een beetje raar. Buiten dat jou paard niet te hard mag werken, is er inderdaad bij een virus altijd besmettingsgevaar.
Daarom vind ik dat jij verstandig bent geweest en niet andere paarden in gevaar hebt gebracht...

Vajramani

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 21:34

Met of zonder veeartsverklaring blijf je altijd het inschrijfgeld verschuldigd, tenzij je voor sluitingsdatum afmeld. Alleen mogen ze er geen extra kosten bijdoen.
Eigenlijk had je net zo goed direkt het inschrijfgeld kunnen betalen

sharonalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 21:36

Ik vind het idd ook wel een beetje raar.
Ik weet ook niet precies wat de regels zijn, maar wel dat je iig een DA verklaring nodig hebt.

Ik vind iig wel dat je verstandig bent geweest niet te gaan!!

OemmiejO

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 21:55

Vajramani schreef:
Met of zonder veeartsverklaring blijf je altijd het inschrijfgeld verschuldigd, tenzij je voor sluitingsdatum afmeld. Alleen mogen ze er geen extra kosten bijdoen.
Eigenlijk had je net zo goed direkt het inschrijfgeld kunnen betalen

Jep

liberations

Re: Afzeggen wedstrijd met veeartsverklaring, niet geldig??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-05 22:59

Okee, ik snap dat je regels hebt. Alleen voor sommige redenen kun je je echt niet voor sluitingsdata afmelden. Dat wil zeggen dat je 2 a 3 weken van te voren moet weten wat er te gebeuren staat. Hoop dat ik snel weer kan starten, want als dit bij elke concours is waar ik de komende weken heb ingeschreven kan ik een hoop rekeningen verwachten. Maar ja heb het gedaan voor mijn mederuiters en hun paarden. Ik had ook wel direct inschrijfgeld kunnen voldoen, maar deze lui hadden het zo "druk". Dat ze wel een rekening zouden sturen, prima.

liberations

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-05 23:02

En trouwens proberen kan altijd, want volgens mij zijn er zat secretariaten die het wel accepteren. Je hebt niet voor niets een veeartsverklaring, in ider geval ze geven het niet zomaar af.

liberations

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-05 23:02

liberations schreef:
En trouwens proberen kan altijd, want volgens mij zijn er zat secretariaten die het wel accepteren. Je hebt niet voor niets een veeartsverklaring, in ieder geval ze geven het niet zomaar af.

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 23:03

Ik vind het wel een beetje flauw ja.
Ik zou persoonlijk erg blij zijn als alle mensen niet naar concours gaan met een paard wat mogelijk een virus bij zich draagt en eigenlijk verdien je dan een beloning..
Haha zo denk ik.

Ik vind het goed van je hoor om niet met je paard heen te gaan.
Gr danielle

liberations

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-05 23:08

Ja, houd ook graag de eer aan mezelf. Vind het jammer dat zij dat zo niet zien. Er zijn misschien wel mensen die dan toch maar wel starten omdat ze anders hun inschrijf geld "kwijt "zijn.

Kylan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 02:18

Het is volgens de reglementen zo dat je officieel alleen maar mag afmelden als je een dierenarts verklaring hebt, maar je moet echt altijd inschrijfgeld betalen. Alleen als je je voor de sluitingsdatum al afgemeld hebt is inschrijfgeld betalen niet nodig.

Helaas wordt er tegenwoordig bijna nooit normaal afgemeld, dus vragen sommige verenigingen geen inschrijfgeld meer als je normaal afmeld.

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 10:00

Betalen moet je, geen clementie.
Vorig jaar hebben we concours Haulerwijk moeten afzeggen omdat het paard overleden was: betalen plus 5 euro administratiekosten!
En meteen een dreigbrief erbij dat bij niet betaling de KNHS wordt ingelicht.

Altijd fijn zo'n meelevende penningmeester.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 10:12

Waarom zou je je eigenlijk afmelden als je toch het inschrijfgeld moet betalen? Zodat iemand anders in jouw plek kan rijden en ze daar nog eens inschrijfgeld van kunnen vangen

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 10:20

Omdat je dan als startnummer 12 niet tot de ontdekking komt dat er 5 niet op zijn komen dagen, zodat je maar 5 minuten kan inrijden????
Is maar een voorbeeld hoor... Maar dat overkwam ons dus vorige maand in Sonnega en daar zijn we niet blij mee geweest.

liberations

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-06 13:08

Ik snap nu dus ook wel dat de mensen best laks worden als het gaat om het afmelden van een wedstrijd . Ze kunnen jouw startplek weer invullen en je zult gewoon moeten betalen en misschien met administratie kosten er nog bij. Ik deed er de moeite voor en dat werdt totaal niet gerespecteert, gaat het tegenwoordig dus alleen nog maar om de centen ???. Nou, het welzijn van mijn paard en die van andere staat wel voorop!! Dan maar een rekening betalen, maar leuk is anders

Michelle77

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 13:31

Ik heb me 2 weken geleden ook af moeten melden een paar uur vt voren. Mijn paard was op dat moment bezig heel zn stal onder te snotteren. Al was hij er zelf niet ziek van, geen koorts, gewoon levendig, kan je dat toch niet maken en evt andere paarden besmetten.

ik zal ook de rekening wel thuis krijgen, jammer maar helaas.

Scum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 13:49

amondi schreef:
Betalen moet je, geen clementie.
Vorig jaar hebben we concours Haulerwijk moeten afzeggen omdat het paard overleden was: betalen plus 5 euro administratiekosten!
En meteen een dreigbrief erbij dat bij niet betaling de KNHS wordt ingelicht.

Altijd fijn zo'n meelevende penningmeester.

5 euro?! Dat is wel schandalig.

Het regelement van de KNHS is in dit opzicht een beetje kortzichtig. Je moet min. 24 uur tevoren met een DA of doktersverklaring afmelden en dan krijg je geen boete. Beetje lastig als je op de wedstrijddag 's morgens ziek wakker wordt om maar een voorbeeld te noemen.

Toch snap ik wel dat er bepaalde regels zijn mbt het afmelden en dat je het inschrijfgeld evengoed moet betalen is niet leuk. Maar als organisatie stop je er toch ook kosten in om de wedstrijd te organiseren.

Van de zomer heb ik meegemaakt dat ik mijn paard moest afmelden. Ik had een DA verklaring. Op de site van de club stond dat je geen inschrijfgeld verschuldigd bent als je zo'n verklaring hebt.
Achteraf kwam het verhaal dat het een foutje op de site was. Dat vond ik dus niet zo netjes van de club. Dan laat je dat geld niet betalen en corrigeer je daarna de fout op je site....

Maar het kan ook anders. Paar weken geleden trof ik 's morgens mijn paard met een snotneus op stal aan. Ze was verkouden. Ik wilde haar niet meenemen naar andere vreemde paarden en het daar verspreiden. Dus besloot ik om in de plaats van dat paard mijn andere paard te starten en dan maar 1 proef ipv 2 (hij moest nl. ook nog 2 proeven met een andere ruiter).
Ik kreeg helaas de organisatie niet aan de telefoon. Dus op de wedstrijd zelf de nieuwe startcoupon ingeleverd en het probleem uitgelegd. Ze waren hartstikke aardig, en ik hoefde alleen de eerste proef te betalen.

liberations

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-06 17:01

Ik was ook een dag te voren naar de wedstrijd gegaan om het even uit te leggen. Maar waarom hebben dan diverse club andere regels???
De ene aanvaardt het dus wel en de andere dus niet, mag dat zomaar?? Want als de regels van de KNHS na getracht moeten worden dan sta ik toch in mijn recht??

liberations

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-06 17:02

Eerder afzeggen kon niet, want ze waren niet aanwezig.

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 17:19

Nee, het inschrijfgeld blijft altijd staan maar zonder dierenartsverklaring kun je nog een boete erbij krijgen ook.
Dat sommige verenigingen geen inschrijfgeld rekenen is dus eigenlijk gewoon heel aardig van ze

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 19:32

Ik wist dit dus ook niet en had toen mijn paard een hoefzweer had keurig een dierenartsverklaring aangevraagd. Ik stond ook met een bek vol tanden toen ik al het geld gewoon moest betalen. Allemaal extra moeite gedaan voor een DA-verklaring, en dan nog gewoon betalen. "Je mag blij zijn dat je geen boete krijgt...".

irmaz schreef:
Waarom zou je je eigenlijk afmelden als je toch het inschrijfgeld moet betalen? Zodat iemand anders in jouw plek kan rijden en ze daar nog eens inschrijfgeld van kunnen vangen

Dat bedoel ik dus. Laat iemand anders starten (reservelijsten genoeg in onze regio) en het is helemaal klaar.

liberations

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-06 20:18

Dus eigenlijk heeft die hele dierenarts verklaring geen nut???
Heb hem nog wel op moeten halen bij de veearts, en toen nog naar het desbetreffende wedstrijd gereden, en das niet bepaald naast de deur. Kost me meer als wanneer ik telefonisch even gebeld had.
Nou de volgende keer doe ik niet meer zo'n moeite, ze doen het ook niet voor mij.

Sizz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 20:30

Gewoon bellen en zeggen dat je wegens besmettelijke ziekte op stal niet kan komen.
Betalen moet je toch, dus dan hoef je ook niet zo veel moeite te doen voor een dierenartsverklaring.

liberations

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-06 20:31

Idd, een goede leer voor de volgende keer!!!!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 20:56

Bij de dressuursport en springsport gaat het nog makkelijk, bij het aangespannen rijden loop je echt tegen fikse boetes op als je geen dokters of dierenartverklaring hebt, €50 per start. Leuk als je dus meerdere starts hebt, lekker duur geintje.