Ik zou dan evt met mijn springzadel moeten starten. Ik heb een BR Roma, in london kleur.... zie foto. Kan ik hiermee een L1 proef rijden, of krijg ik hier minpunten voor?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Citaat:Het paard/de pony dient te zijn opgetoomd met een deugdelijk, goed passend en in behoorlijke staat van onderhoud verkerend engels, of hierop lijkend, (dressuur)zadel, hoofdstel en bit. Het rijden met een westernzadel is niet toegestaan.
Op internationale wedstrijden is het gebruik van een dressuurzadel verplicht.
AntheaV schreef:Ik reed ook altijd dressuur met een springzadel. Ik had op verzorging wel vaak een punt lager dan de restmaar goed dat is maar 1 puntje van de 26
Nol33 schreef:mooi zadel prutsmuts!
ach gewoon starten, zadel is een zadel, tenzij je met een fietszadel gaat starten hahaha
Pascha schreef:AntheaV schreef:Ik reed ook altijd dressuur met een springzadel. Ik had op verzorging wel vaak een punt lager dan de restmaar goed dat is maar 1 puntje van de 26
slaat eigenlijk nergens op, dat je een punt minder krijgt...... Wat maakt het uit? Normaal heb ik meestal een 8 voor verzorging, zal nu dan wel een 7 worden....
Vonnie84 schreef:Uit het regelement:Citaat:Het paard/de pony dient te zijn opgetoomd met een deugdelijk, goed passend en in behoorlijke staat van onderhoud verkerend engels, of hierop lijkend, (dressuur)zadel, hoofdstel en bit. Het rijden met een westernzadel is niet toegestaan.
Op internationale wedstrijden is het gebruik van een dressuurzadel verplicht.
http://www.knhs.nl/objects/00001148.doc blz. 38