Tips voor het maken van startlijsten

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

CD28

Tips voor het maken van startlijsten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-05 17:06

Wie heeft er tips hoe je het makkelijkst startlijsten kan maken. Het is elke keer weer een hele puzzel waar veel tijd in gaat zitten.
Binnenwedstrijden vallen nog wel mee maar de buitenwedstrijden waar ze én 2 proeven kunnen rijden én een parcours kunnen springen is toch wel aardig ingewikkeld. Iemand de ultieme tip??

figora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 19:01

ik weet dat er een programaa voor is, maar hoe het heet.... geen idee... misschien dat iemand dat hier weet?

RodaniaJaman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 19:11

Mn moeder maakt voor Kring Zuid in Utrecht altijd de programma's weet wel dat ze er veel werk aan heb... maar ze maakt meestal eerst de lijsten van de dressuur (gwoon in Excel) en dan de springlijst en dan kijkt ze alles goed na om te kijken of t anders moet en dat is meestal wel zo... dus doet ze kleine veranderingen en dan komt t vanzelf goed!!!

elise01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 21:15

ik help mijn moeder ook veel met wedstrijden startlijsten maken enz.. en de aankomende wedstrijd doe ik merendeels alleen..

indoor drs doen we in EXEL
indoor spr doen we in EXEL (BTP grote springevement soms EXEL of anders MICROSOFT ACCES)
outdoor doen we in MICROSOFT ACCES of in het gemaakte programma door mijn oom maar weet niet hoe dat heet

nienhuis

Re: Tips voor het maken van startlijsten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 21:24

mail met ohartman@uni-one.nl <ohartman@uni-one.nl>, er is een geweldig programma voor het maken van startlijsten. In het noorden wordt hier veel mee gewerkt
Olga Hartman kan je er alles over vertellen, groeten roelke nienhuis

DAAHN_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 22:17

Euww.. weet niet of je hier iets aan hebt.
Maar inderdaad, het komt wel vaak voor dat er weer word gebeld enz dat ze anders willen starten.
Misschien dat je de coupons van de mensen die meerdere paarden starten en de mensen die en 2x dressuren & springen apart te leggen. en deze mensen als 1e in te delen. En daarna de mensen die 1 proef bijv rijden?

Marritt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 22:18

figora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 22:28

Dat programma bedoelde ik inderdaad!

Alanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 00:53

nienhuis schreef:
mail met ohartman@uni-one.nl <ohartman@uni-one.nl>, er is een geweldig programma voor het maken van startlijsten. In het noorden wordt hier veel mee gewerkt

Wij werken als vereniging al jaren met dit programma en je startlijsten zijn idd zo gemaakt, geen probleem !

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 00:53

nienhuis schreef:

Hoop ik wel dat de gebruiker bij gebruik van dat programma wél zelf zijn hersens gebruikt en een RANDOM sleutel invoert voor het bepalen van de startvolgorde, anders moet er wéér gestart worden op alfabetische naam van de paarden............

Het programma maakt namelijk gebruik van de combinatienummers en dat programma lijkt het hardnekkige euvel te hebben dat het geregeld de eerste LETTER van die dat combinatienummer als primaire sleutel meegeeft (ik weet niet of het programma die meegeeft, of dat die door de "gebruiker" gekozen wordt, maar die mogelijkheid zou nooit mogen bestaan)
Daar heeft de maker van het "geweldige" programma blijkbaar nooit over nagedacht. .........

De algoritmen voor het programma zulllen wellicht goed werken, maar de statistische verantwoording van het randomizen is gewoon rommel als je het mij vraagt.........
(maar ja, wie ben ik........)

Alanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 00:58

CGJ12 schreef:
nienhuis schreef:

Hoop ik wel dat de gebruiker bij gebruik van dat programma wél zelf zijn hersens gebruikt en een RANDOM sleutel invoert voor het bepalen van de startvolgorde, anders moet er wéér gestart worden op alfabetische naam van de paarden............

Het programma maakt namelijk gebruik van de combinatienummers en dat programma lijkt het hardnekkige euvel te hebben dat het geregeld de eerste LETTER van die dat combinatienummer als primaire sleutel meegeeft (ik weet niet of het programma die meegeeft, of dat die door de "gebruiker" gekozen wordt, maar die mogelijkheid zou nooit mogen bestaan)
Daar heeft de maker van het "geweldige" programma blijkbaar nooit over nagedacht. .........

De algoritmen voor het programma zulllen wellicht goed werken, maar de statistische verantwoording van het randomizen is gewoon rommel als je het mij vraagt.........
(maar ja, wie ben ik........)

Snap niet waar je deze onzin nu weer weghaalt ??!!

Alanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 00:58

niet een beetje in de war Cor met het cpv programma van de knhs?

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 01:05

Alanta schreef:
niet een beetje in de war met het cpv programma van de knhs?

Sluit CGJ niet geheel uit, maar lijkt CGJ niet waarschijnlijk.....
Wellicht dat Roelke het kan bevestigen of ontkennen....

Vanaf de buitenkant van de lijsten kan ik natuurlijk niet zien wélk prgramma er is gebruikt, maar navraag leverde mij ooit op dat het om dit programma ging..... (dat vroeg ik even nadat ik DRIE keer een startlijst zag waarbij een klasse op die volgorde werd verreden, bij verschillende verenigingen).

Alanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 01:18

Nogmaals, wij werken er al een paar jaar mee en ik kan niet anders zeggen, perfect!! Er worden constand nieuwe snufjes aan toegevoegd.
Je kan automatisch een startlijst laten maken, je kan er zelf ook een hoop aan wijzigen, tis net hoe je het zelf wilt hebben.
Nogmaals ik ben er absoluut niet over te klagen, snel en makkelijk programma!

Fun_Fun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 10:27

Voor de starters is Exel heel overzichtelijk .
Maak zelf nooit, maar vind Exel veel makkelijker zoeken.

Alanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 10:43

Met het concoursprogramma van Olga en Peter Hartman gaat het echt simpel en makkelijk, je hoeft eigenlijk alleen maar een combinatie aan te melden (combinatienummer) en het programma doet de rest.
Uiteindelijk kun je aan de startlijsten wijzigen wat je wil.
Als je het in bijv. Excel doet, moet je naam, paard, vader, rijvereniging etc. allemaal nog intypen, dat hoef je dus in het concoursprogramma niet.

nienhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 23:18

nou , cor ik zit bijna elk weekend op een springwestrijd waar de startlijsten gemaakt worden met het programma van Olga en Peter (ook TSP werkt er mee) en ik heb nog nooit de in alfabetische volgorde de deelnemende paarden aangekondigd. Heb ik pech mijn paard heet Van Ameland . Het is niet te hopen dat de KNHS het CPV kiest.
groeten roelke

CD28

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-05 10:47

Ik heb de site even bekeken. Je kan een testprogramma downloaden waarin je 50 ruiters in kan voeren. Denk dat ik dat vanavond maar eens ga proberen. Voor € 45,00 kun je het programma kopen. Mocht het vanavond goed werken dan is dat zeker het overwegen waard. Wij gaan dit jaar een grote buitenwedstrijd organiseren en als ik het ga doen op de manier van vorig jaar dan kost dat weer vele avonden werk.
Ik deed het ook in excel. Mensen die meerdere paarden starten eerst apart leggen. Daarna alles nakijken. Toch blijken er altijd weer kleine foutjes in te staan. Dit kan dan nog wel gecorrigeerd worden maar het zou fijn zijn als het gewoon zou kloppen.

Alanta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 17:59

CD28 schreef:
Ik heb de site even bekeken. Je kan een testprogramma downloaden waarin je 50 ruiters in kan voeren. Denk dat ik dat vanavond maar eens ga proberen. Voor € 45,00 kun je het programma kopen. Mocht het vanavond goed werken dan is dat zeker het overwegen waard. Wij gaan dit jaar een grote buitenwedstrijd organiseren en als ik het ga doen op de manier van vorig jaar dan kost dat weer vele avonden werk.
Ik deed het ook in excel. Mensen die meerdere paarden starten eerst apart leggen. Daarna alles nakijken. Toch blijken er altijd weer kleine foutjes in te staan. Dit kan dan nog wel gecorrigeerd worden maar het zou fijn zijn als het gewoon zou kloppen.

Met dit programma ben je niet avonden achter elkaar bezig hoor, je voert gewoon de coupons in als ze binnenkomen en een week voor de wedstrijd maak je de startlijst, eventuele wijzigingen doorvoeren en klaar is kees !!

CD28

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-05 18:38

Kun je ze ook zo opslaan dat je ze op startlijsten.nl kan zetten? Dus als word of excel bestandje o.i.d.

Alanta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 19:43

CD28 schreef:
Kun je ze ook zo opslaan dat je ze op startlijsten.nl kan zetten? Dus als word of excel bestandje o.i.d.

Jahoor, maar niet als Word of Excel bestand, gewoon als HTML bestand, het wijst zich vanzelf

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 21:32

CD28 schreef:
Ik heb de site even bekeken. Je kan een testprogramma downloaden waarin je 50 ruiters in kan voeren. Denk dat ik dat vanavond maar eens ga proberen. Voor € 45,00 kun je het programma kopen.

Da's geen geld. Daar kun je nooit een buil aan vallen.

Vonkie2009

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 16:50

Uhhhh CGJ kom je er een beetje op terug??? Wij werken nl ook met dat programma... Je hoeft bij ons toch ook niets steeds in dezelfde volgorde te starten...

(nou gebruik ik mijn verstand natuurlijk wel.... dat scheelt... )

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 22:20

oversized schreef:
Uhhhh CGJ kom je er een beetje op terug??? Wij werken nl ook met dat programma... Je hoeft bij ons toch ook niets steeds in dezelfde volgorde te starten...

Ik heb ook nergens beweerd dat dat ALTIJD het geval is, maar héél af en toe. En zelfs dát is een paar keer teveel.

Hoe je het ook wendt of keert......... combinatienummers in de vorm zoals wij die nu zo'n 25 jaar kennen voldoen gewoon niet aan randomness. Punt. ........ en dan maakt het verder geen reet uit wie een dergelijk programa heeft gemaakt of hoe het programma heet.