Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
nienhuis schreef:mail met ohartman@uni-one.nl <ohartman@uni-one.nl>, er is een geweldig programma voor het maken van startlijsten. In het noorden wordt hier veel mee gewerkt
Olga Hartman kan je er alles over vertellen, groeten roelke nienhuis
nienhuis schreef:mail met ohartman@uni-one.nl <ohartman@uni-one.nl>, er is een geweldig programma voor het maken van startlijsten. In het noorden wordt hier veel mee gewerkt
CGJ12 schreef:nienhuis schreef:mail met ohartman@uni-one.nl <ohartman@uni-one.nl>, er is een geweldig programma voor het maken van startlijsten. In het noorden wordt hier veel mee gewerkt
Hoop ik wel dat de gebruiker bij gebruik van dat programma wél zelf zijn hersens gebruikt en een RANDOM sleutel invoert voor het bepalen van de startvolgorde, anders moet er wéér gestart worden op alfabetische naam van de paarden............
Het programma maakt namelijk gebruik van de combinatienummers en dat programma lijkt het hardnekkige euvel te hebben dat het geregeld de eerste LETTER van die dat combinatienummer als primaire sleutel meegeeft (ik weet niet of het programma die meegeeft, of dat die door de "gebruiker" gekozen wordt, maar die mogelijkheid zou nooit mogen bestaan)
Daar heeft de maker van het "geweldige" programma blijkbaar nooit over nagedacht. .........
De algoritmen voor het programma zulllen wellicht goed werken, maar de statistische verantwoording van het randomizen is gewoon rommel als je het mij vraagt.........
(maar ja, wie ben ik........)
Alanta schreef:niet een beetje in de war met het cpv programma van de knhs?
CD28 schreef:Ik heb de site even bekeken. Je kan een testprogramma downloaden waarin je 50 ruiters in kan voeren. Denk dat ik dat vanavond maar eens ga proberen. Voor € 45,00 kun je het programma kopen. Mocht het vanavond goed werken dan is dat zeker het overwegen waard. Wij gaan dit jaar een grote buitenwedstrijd organiseren en als ik het ga doen op de manier van vorig jaar dan kost dat weer vele avonden werk.
Ik deed het ook in excel. Mensen die meerdere paarden starten eerst apart leggen. Daarna alles nakijken. Toch blijken er altijd weer kleine foutjes in te staan. Dit kan dan nog wel gecorrigeerd worden maar het zou fijn zijn als het gewoon zou kloppen.
CD28 schreef:Kun je ze ook zo opslaan dat je ze op startlijsten.nl kan zetten? Dus als word of excel bestandje o.i.d.
CD28 schreef:Ik heb de site even bekeken. Je kan een testprogramma downloaden waarin je 50 ruiters in kan voeren. Denk dat ik dat vanavond maar eens ga proberen. Voor € 45,00 kun je het programma kopen.
oversized schreef:Uhhhh CGJ kom je er een beetje op terug??? Wij werken nl ook met dat programma... Je hoeft bij ons toch ook niets steeds in dezelfde volgorde te starten...![]()
![]()