Universele startkaart vraag

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mindfields

Universele startkaart vraag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-05 13:55

Hallo allemaal ik heb even een vraag, Komend voorjaar ga ik met een stuk of zes paarden wedstrijden rijden, is het dan beter om een universele startkaart aan te vragen of niet? Ik weet niet wat het kost en wat voor criteria ik aan zal moeten voldoen, maar misschien weten jullie het een en ander?
Alvast bedankt!

liberty

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 14:03

Het is zo dat je startkaartaanvraag en registratie van je paard niet betaald, maar wel de coupons.

Anders moet je even PBen met confetti, die heeft er ook een. Weet even niet hoeveel paarden ze op moment start.

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 14:06

Een universele startkaart kost volgens mij 750 euro(even uit mijn hoofd, want kan de tarievenlijst niet openen op deze computer)

Gewone startkaart kost 37 euro per paard.

Als die 6 paarden dus redelijk constant blijven is die universele startkaart niet echt voordelig voor je
je mag dan geloof ik wel met een paard starten voor je startkaart binnen is, als de aanvraag maar voor de wedstrijd(in de praktijk voor de verwerking van de wedstrijd bij de KNHS) bij de KNHS binnen is.

Maar het fijne weet ik er ook niet van Er is al eens een topic over geweest, zal eens kijken of ik dat nog kan vinden.

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 14:09

Met de zoekfunctie kom ik niet zo ver

Registratie van de paarden hoef je volgens Liberty ook niet te betalen bij een universele startkaart, dat is 20 euro per paard. (maar voor paarden die al bekend zijn bij de bond hoef je dat natuurlijk nooit te betalen )

liberty

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 14:11

Universele startkaart is 780 euro (heb net de rekening betaald )

Je moet tegenwoordig vrijdag voor 12 uur aanvragen om in het weekend te kunnen starten.

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 14:19

Dan zat ik aardig in de buurt met mijn schatting

Die regel is er al tijden volgens mij, maar werd/wordt nooit zo strak gehanteerd (en meestal weet je het vrijdag voor 12 uur ook wel als je er eentje zaterdag of zondag naar binnen wilt rijden )

confetti

Re: Universele startkaart vraag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 18:54

Een universele startkaart wordt niet zomaar afgegeven, als je die aanvraagd.

Nu in jouw geval, zou ik hem ook niet aanvragen. Ik heb zelf 17 (en er komen er nog bij)dressuurstartkaarten en dan kun je de kosten er aardig uithalen. Voor 6 startkaarten zijn de kosten gewoon te hoog.

jumpertjes

Re: Universele startkaart vraag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 21:54

als je een universele startkaart wil aanvragen en het rendabel wil hebben, moet je ongeveer 12 verschillende paarden per jaar starten, dan is het te doen. Ik heb er wel 1 maar start er dan ook meer dan 12 per jaar. ik zou voor 6 paarden gewoon lekker apart een startkaart aanvragen.