springruiter gaat weer is dressuur starten L2,tips?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

nelis

springruiter gaat weer is dressuur starten L2,tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-05 13:19

jaja de wonderen zijn de wereld nog niet uit...

deze echte spring muts gaat in maart een dressuur wedstrijd starten
nou is het voor mij al weer 4 jaar geleden dat ik voor het laatst tussen de hekjes te vinden was ipv eroverheen
heeft er iemand nog een beetje tips waar ik echt moet op letten zodat ik niet al teveel uit de toon val.
by the way ik heb sinds van de week zware dressuur les van barabara_m hier op bokt.
maar ik dacht misschien hebben jullie nog tips?

Scum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 13:25

Moeilijk, want ik weet niet welke problemen je normaalgesproken met dressuur hebt. De meeste springruiters die ik ken, kunnen een hele nette dressuurproef neerzetten, dus het gaat jou ook vast wel lukken. Succes!

nelis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-05 13:31

hahaha nou hopelijk breng ik het er dan ook een beetje redelijk van af.
mac heeft nogal moeite om zeg maar het stukje achter zijn kaak los te laten en dan wil ie wil is een nep krul geven. snappie me nog ?

bruine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 13:44

tja zo van een afstand zou ik zeggen: probeer hem /haar wat scherper aan je been te krijgen, meestal komt dat laatste stukje dan "vanzelf" en lekker standaard, veel korte overgangen achter elkaar.

Marije_jiplover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 19:10

Ik weet niet hoe jouw zit is? Veel springruiters hebben de neiging om wat voorover te zitten en in een dressuurproef zien ze je liever rechtop zitten.
En veel springruiters zitten voor dressuur voor het mooie met te korte beugels. Geen idee of dat bij jou ook zo is hoor, maar dat is wat mij opvalt als je rasechte springers op hun paard ziet zitten.
En verder gewoon gaan rijden, komt vast wel goed hoor!

lucasjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 19:12

De meeste springruiters kunnen een goede dressuurproef neerzetten, omdat je met springen toch ook moet kunnen dressuren (teminste hoop k)
Als je hem goed voorwaarts houd, komt dat 'rondlopen' vanzelf en als je rechtop zit komt alles goed!!

nelis

Re: springruiter gaat weer is dressuur starten L2,tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-05 19:23

ik ben inderdaad ook zo'n springruiter die neigt naar voren

dus ik ga proberen nu om 2 x in de week met wat langere beugels te rijden en een dressuur zadel te ritselen want anders ben ik inderdaad zo'n typ die met der knieen zo wat in der nek zit

Marije_jiplover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 19:39

Dat is inderdaad wel verstandig ja, een zadel kan je zit maken of breken, is mijn ervaring. En als je van jezelf al weet dat je aan je houding moet werken, dan heb je al een stap gewonnen. En mijn ervaring is dat wanneer ik goed zit, het paard ook lekkerder gaat lopen, en ook beter nageeft en de niet meer vasthoudt in de kaak, dus wie weet helpt dit bij jou ook wel!

Gaat goedkomen hoor, succes!

nelis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-05 19:46

thanks
denk ookwel dat het goed gaat komen al moet ik eerlijk zeggen dat ik liever een m parcours word ingestuurd dan een l 2 proef!

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 21:27

go Nelis L2 gaat wel lukken hoor met je paardje!! komt helemaal goed, mag ik je vanaf nu aan al dressuurmuts noemen?

Margreet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 22:02

Als je dressuur start met het paard waar je normaal gesproken mee springt, let dan héél goed op als je tussen hekjes moet rijden en je rijdt richting een hekje. Zo'n paard gaat dus NIET automatisch de bocht om
(Zo stond ik een keer geweldig voor schut tijdens een onderling wedstrijdje met het springpaard van een stalgenootje )

nelis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-05 22:19

hahahah geweldig margreet ik zal er omdenken die van mij is wat dat betreft toch al best een grapjas..
omdat jij het bent reddy mag het maarre niet verder vertellen he