Vergeten jullie ook altijd je springparcour :O ??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sempre

Vergeten jullie ook altijd je springparcour :O ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-05 22:23

Heey!
Ik heb nu al een paar springwedstrijden gehad, en ik vind het helemaal geweldig
Mijn paardje moet nog veel leren(qua galop, snelheid, en tactiek) maar dat boeit nu effe niet
Ik vergeeet dus altijd het parcour.
Niet leuk
Elke keer moet ik weer een paar keer(meestal keer of 4-5) keren etc.
dat kost me veel punten
Hebben jullie daarook last van?
Of hebben jullie tips om het te onthouden ??

Margon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 22:26

2 keer het parcours lopen.

xLaus_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 22:27

nooit last van ben wel is de barage vergeten:(dmm anders was ik eerste....maar hoop we dat ik de barage morgen niet vergeet;)

Sempre

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-05 22:29

had ik gedaan
Dan weet ik alles nog wel, loop ik de ring in, alles vergeten ...
Ik ben ook niet zwaar zenuwachtig, alleen ik vergeet het gewoon
Hahaha barrage vergeten is nog erger

Djaleesa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 22:31

gelukkig heb ik dat tot nu toe nog nooit gehad ik ben wel altijd bang dat ik het vergeet.. maar goed alles nalopen enzoo dan moet het vast lukken...
Nou succes bij je volgende wedstrijd laat me dan even weten of je het wist

silverado

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 22:33

ik maak altijd aantekeningen op een papiertje: ik geef met lijntjes aan hoe het parcours is... en dan heb ik nog ff tijd om te kijken terwijl ik aan het inspringen ben ofzo... maja dat gaat natuurlijk niet als je als eerste moet starten

Sempre

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-05 22:34

oh dankje
Dat ga ik ook proberen

silverado

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 22:39

ik vergeet namelijk ook altijd het parcours... en als ik tijdens het parcours lopen ff snel een paar streepjes zet die de lijnen voorstellen die ik moet rijden dan gaat het wel goed... toe nu toe heb ik geluk gehad en moest ik niet als eerste starten dus meestal had ik nog 5 of 10 minuten om ff dat papiertje te bestuderen...

veel suc6

Sempre

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-05 22:40

ik moest tot nu toe altijd nog als eerste of tweede

Quidou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 00:35

ik ben tot nu toe pas 1x 1 hindernis kwijt geweest (1 maand gelede )
maar dat kon ik nog mooi oplossen door een volte te rijden om de vorig gesprongen hindernis waardoor ik alsnog foutloos was haha

maar 2x parcours lopen is idd wel handig dan en degene die voor je moet (als je niet als 1e moet) ff bekijken zodat je het nog weet

OemmiejO

Re: Vergeten jullie ook altijd je springparcour :O ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 09:37

Ik heb nog maar 2x een springparcours gehad.. Gewoon twee keer gelopen en 't hele parcours op een papiertje uitgetekend.. Toen was het me gelukt

courage

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 09:49

Ik bij mn 1ste keer. Was zo nerveus dat ik alles vergat. Maar ik kende het wel hoor
En mensen van op stal langs de kant staan roepen: Die Rode, ja goed, nu die blauwe, de blauwe!!! Was ik toch nog foutloos
Ze hebben dan es goed met mij gelachen en nu vergeet ik mn parcour echt NOOOIIT meer

Fun_Fun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 10:03

Als je 4 of 5 keer het pacours vergeet ben je toch uitgebeld?

Laatste keer was ik het pacours ook 2x kwijt.
Iedereen aan de kant, zo DIEE.
Maar ik was te eigenwijs om 2x te lopen.
Dus jah, eigen schuld.
heb niet echt een tip voor je.

Sempre

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-05 11:09

ik was iig niet uitgebeld
Ik ga het bij mijn volgende wedstrijd op een papiertje tekenen misschien gaat het dan beter

Sizz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 11:33

Loop het parcour.
Als je loopt kijk je elke keer na een aantal hindernissen nog even het parcour door. Als je klaar bent met lopen kijk je nog even het hele parcour door.En als je op je pony zit rij dan het parcour een paar keer in je hoofd. Ga op tijd naar de ring zodat je de combinatie voor je ook nog het parcour kunt zien springen.

Als je dat doet weet je het vast wel.

JanineN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 11:35

ik vergeet meestal de barage en dan staan ze langs de kant allemaal te schreeuwen welke kant ik op moet!!!
zeg al van te voren tegen me moeder dat ik het misschien ga vergeten dus dat ze maar hard moet schreeuwen welke kant ik op moet!!!

Tien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 11:37

Ik heb 1 x een verkeerde 1e hindernis gesprongen
Gelukkig was het een onderlinge.
Ik vergeet alleen het parcours wel eens in de les, want dan loop ik het niet. Op wedstrijd gelukkig nog niet, vanmiddag misschien...

Sempre

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-05 12:07

Sizz schreef:
Loop het parcour.
Als je loopt kijk je elke keer na een aantal hindernissen nog even het parcour door. Als je klaar bent met lopen kijk je nog even het hele parcour door.En als je op je pony zit rij dan het parcour een paar keer in je hoofd. Ga op tijd naar de ring zodat je de combinatie voor je ook nog het parcour kunt zien springen.

Als je dat doet weet je het vast wel.

dat had ik gedaan
Dan weet ik hem, en vertel ik hem aan mijn moeder(gewoon dat ik het ff goed weet )
Dan loop ik de ring in en pats boem vergeet ik hem

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 18:37

Daar heb ik echt nog nooit last van gehad Ik rij af en toe weleens een verkeerd parcours, maar dan is het bewust

Die 10 hindernissen kan ik gelukkig wel onthouden (een cross van dik twintig hindernissen trouwens ook wel ) En meestal is het nog heel logisch waar je heen moet ook.

Een enkele keer prent ik een wending weleens heel goed in mijn hoofd als je bijv links moet terwijl rechts logischer is

Vaak loop ik niet eens het hele parcours, maar alleen de lijntjes die ik wil meten. Bij de andere hindernissen kijk ik dan onderweg van en naar de lijntjes wel welk nummer erbij staat, gaat eigenlijk altijd wel goed

Luci

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 15:01

Na het parcours lopen even goed, zonder te kijken, in m`n hoofd het parcours even 'doorlopen' helpt mij altijd heel goed. Even een kort moment dus focussen en dan zit `ie er echt wel in, ben gelukkig nog nooit verkeerd gereden. (Ben er overigens wel iedere keer weer bang voor dat ik de weg kwijt ga raken. )

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 15:49

Ik vergat mijn parcours nooit maar het laatste jaar heb ik toch wat lopen klooien Gisteren draaide ik om 2 heen op weg naar 5, terwijl ik gewoon 2 moest springen. Ik kan Raimaer er nog net voor draaien, en ze sprong het braaf Van het voorjaar was nog veel erger: parcours niet verkend (dacht dat het identiek was aan het B) en met Raimaer verkeerd gereden (moest een gebroken lijn rijden, maar pakte de sprong die er recht achter stond van de verkeerde kant. Dat kan gebeuren maar ik deed met pablo daarna precies hetzelfde en wist niet eens wat ik verkeerd had gedaan. Gelukkig had ook de jury het niet gezien en kon ik gewoon barrage starten.

Maar normaal gesproken heb ik er geen moeite mee. net wat gomir zegt, meestal wijzen de lijnen zich vanzelf en de aparte gevallen even goed voor jezelf herhalen. Probeer ook op het voorterrein een paar keer het parcours voor ogen te halen.

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 16:27

Ik vergat mijn parcours ook nooit, maar ik heb nu al zeker 4 jaar geen parcours gesprongen dus wie weet komt dat nu . Mag as zaterdag weer proberen, hoop dat ik weer niets vergeet. Ik zorg dat ik het parcours met mijn ogen dicht in gedachten kan springen en dan rijd ik het pas.

Kobus17

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 16:34

ja. hoor, regelmatig gehad, was dan vooral bezig mijn paard rustig te houden, en reed dan wel eens een hindernis voorbij, heb het notabene ook een keer op een provinciaal kampioenschap gehad, en de jury had het niet gezien, resultaat, mocht toen naar de levade.

Kitty

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 17:06

Vaak staan de parcoursen wel vrij logisch en dan gaat het ook wel goed.
Ik loop het parcours een keer, loop het daarna nog een paar keer in gedachten door en kijk vaak nog even naar een combinatie die voor me moet starten.

Sempre

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-05 19:11

pff, bij de laatste wedstrijd die ik had, moest je gewoon driekwart bak galop voordat je bij de volgende sprong was
Maarja Ik heb nu een tijdje geen parcour, van de zomer weer