Dresuurwedstrijd.. Tips Gezocht!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sterretj

Dresuurwedstrijd.. Tips Gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-05 22:03

Volgende week zondag heb ik een dressuurwedstrijd in de Klasse B.
Ik mag op een superlieve meid, een paard genaamd Lotje! (Vosje)

Nou zoek ik bruikbare tips, ideetjes, ect.. die ik kan gebruiken voor volgende week dus. Het mogen do's/dont's, verzorgingstips, rij-tips, ect.. zijn. Whatever!

Duss.. Heb je tips voor Lotje en mij?
Alvast bedankt!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 22:55

Ojee...waar te beginnen...

Als jullie mogen vlechten (manen en staart) maak het haar dan eerst nat en ga dan de manen in nette even dikke plukjes verdelen en vlecht ze dan. (strak) En maak dan de knotjes. Staart ook eerst even natmaken voordat je gaat vlechten...want als je het natmaakt blijft het beter zitten en springen die irritante kleine haartjes er niet uit.

Goed poetsen...rossen, harde borstel, zachte borstel en hoeven krabben. En maak met een hele superzachte borstel het hoofd schoon en maak met een watteschijfje ofzo de ogen schoon.

Zorg dat het zadel en hoofdstel ook in orde zijn. (maar daar zorgt de manege vaak al zelf voor...) En eventueel een schoon/wit dekje eronder. (als dat nog niet het geval is...)

Zorg dat je er zelf ook netjes uitziet. Een manegetrui of bodywarmer (als jullie die hebben) met een witte blouse eronder en een witte/beige rijbroek eronder. Wit of zwart haarnetje en als je dat niet hebt dan maak je een nette vlecht of knot. Eventueel witte handschoentjes als je dat fijn vindt rijden. Ik rij zelf met een rij-jasje maar dat hoeft helemaal niet hoor...vind ikzelf wel mooier.

Verder gewoon netjes op de letter rijden. Dus bij van hand veranderen bij de K, wachten met afwenden tot de schouder van het paard bij de letter is. En kijk waar je naartoe gaat. Probeer ook je voltes rond te rijden. En houd het tempo regelmatig. Probeer netjes te zitten. Rechtop, schouders naar achteren, tenen naar binnen en handen stil op de plaats.

Verder lachen naar de jury. Voordat je proefje begint EN erna ook...ookal ben je zelf niet zo tevreden...altijd blijven lachen!

En het belangrijkste: geniet er gewoon van en denk niet teveel aan het winnen...het is gewoon gezellig...en maak je niet te nerveus...is nergens voor nodig!!

Veel succes!!!

Apple

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 12:54

-> WD