En dat is 4! En een goede jury.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Michelle77

En dat is 4! En een goede jury.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-05 23:53

Jaaaaaa Het is eindelijk weer gelukt, een puntje erbij, en ruim ook.

Ik had vandaag wedstrijd in Oude Tonge. De jury, is wel eens apart, dus ik hoopte dat zn pet goed zou staan.

Olivier was lekker voorwaarts, zelfs te...... haha, maar daar hoor je mij niet over klagen. De 1e proef begon goed. X halt, C links, E volte 10m, F linksomkeert, B volte 10...... Toen kwamen we op de hoek af en Ol hoorde of zag iets..... Ja hoor, boven op zn rem en opzij. Gelukkig kreeg ik m ervoorbij, maar de rechtsomkeert ging de mist in. Hierna was ik erg bang dat hij bij de hoek bleef kleiern, maar dat viel gelukkig mee. Ikzelf was wel afgeleid, dus mn proef werd voor mn idee wat rommelig.

De 2e proef ging beter, rustiger. Zelfs mn overgangen galop-stap (1,5 jaar geleden kreeg ik m amper terug naar draf haha). Niet echt grote fouten dus ik was best tevreden.

Olivier uitstappen, naar de trailer. Lopen we in de gang naar de kantine komen we mensen van onze vereniging die ook hadden gereden, was de prijsuitreiking al geweest.....

Astrid kreeg mn coupon vd 1e proef; 146 met 2x een 3 voor de travers (te weinig stelling en lengebuiging, maar hij bleef WEL voorwaarts, dus het gaat gelukkig steeds beter) en 2x een 8 (volte 10meter en de uitgestrekte stap) 7ens voor mn midden en uitgestrekte draf. Al met al heel goed gepunt, het klopte ook gewoon, kan niet anders zeggen. Hij was wel vrij streng met de travers (meestal heb ik nog wel een 4 of 5, maar goed. Het klopte wel.)

Toen werd me een oranje rozet in handen gedrukt en mn coupon......

161!!!!! Met wederom 2x een 3 voor de travers, dus als ik die nou onder controle ga krijgen dan komt het helemaal goed! Echt heel veel 7ens, een stuk of 19 achter elkaar.

Ben echt zoooooo blij.

Ik moet ook echt zeggen dat het echt goed gepunt was, alles klopte eigenlijk, dat mag ook wel eens gezegd worden.

Rieta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 00:02

Super man gefeliciteerd gaaf he dat je nu al zulke hoge punten hebt en je het nog niet alles onder controle hebt dan kun je someteen als je het wel onder controle hebt nog hoger krijgen

NoTrouble

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 10:26

super goed hee! proficiat!

Sophie2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 10:31

super! nu nog werken aan je travers en dan kun je zo naar de Z

Fox1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 11:20

Gefeliciteerd
nog een paar keer en dat met hoedje

xjessx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 11:23

Super gefeliciteerd zeg!
Ik had gister 2x op het nippertje 156 terwijl er bij de andere veel soepeler gejureerd werd!

Maaiikii

Re: En dat is 4! En een goede jury.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 15:54

Das mooi hoOr! Gefeliciteerd!

Michelle77

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-05 19:31

Ik ben er ook erg blij mee! Travers wordt druk aan gewerkt, gaat ook echt steeds beter (daarom vielen die 3en me erg tegen, omdat ie het een stuk beter doet dan in het begin en ik normaal 4en en 5en rijdt, miss is dat dan te soepel.)

Ik ga wel als ik mn punten heb echt trainen voor het Z, S&T ed, maar ik ga niet meteen over denk ik, dat redden we nog niet (en miss wil ik de grote concoursen vd zomer nog wel voor prijzengeld gaan rijden hahaha)

De eigenaresse heeft vandaag ook 2 wp in het M1 gereden, die mag nu ook bijna M2 starten. Dus Ol mag weer blijven haha!

SHALALA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 20:37

Proficiat
Welke klasse rijd jij?

ElanII

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 21:14

Gefeliciteerd dat het zo goed ging en leuk dat je het gevoel hebt dat er goed gejureerd werd ?
Heb je nog wat aan de clinic van Laurens gehad de afgelopen tijd ?

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 21:47

Gefeliciteerd!! Moest je buiten inrijden?
Ik vind dat er in Oude Tonge altijd wel goed gejureerd word, ja

Michelle77

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-05 22:19

Sha_ schreef:
Proficiat
Welke klasse rijd jij?

Zie mn onderschrift, we rijden M2, met behoorlijke ups and downs. Als Ol iets engs ziet, is er niet meer aan te rijden. Zo hebben we 6 proeven ECHT zwaar verpest. Maar als ie loopt, rij ik meestal toch wel winst. (tenzij ik pech heb haha)

ElanII schreef:
Gefeliciteerd dat het zo goed ging en leuk dat je het gevoel hebt dat er goed gejureerd werd ?
Heb je nog wat aan de clinic van Laurens gehad de afgelopen tijd ?

Ja, zeker. Heb de week erna van Bart Bax een clinic gehad en gewoon mn lessen natuurlijk, dus het is moeilijk te zeggen wat bij wie vandaan komt, maar enkele dingen heb ik echt in mn training ingevoerd en met succes! De laatste 2 wedstrijden gingen erg goed (bij 1 wilde dan de jury niet meewerken en nu wel!)

OemmiejO schreef:
Gefeliciteerd!! Moest je buiten inrijden?
Ik vind dat er in Oude Tonge altijd wel goed gejureerd word, ja

Nee we konden binnen inrijden, gelukkig. Ik moest ook pas om 1830, dan is het al flink kouder ook en het regende.... Ach ik heb geen voorkeur voor startlocaties qua jury, overal kom je goede EN minder goede tegen.

Ragne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 11:58

Gefeliciteerd Michelle!

die 3 voor de travers nog evens opschroeven! is de lengtebuiting lastig met Ol? Rag heeft er ook erg veel moeite mee en verliest dan gauw impuls.

Wij gaan het zondag weer proberen! (1e keer M2 --> 145 was ik wel blij mee).

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-05 18:27

Ragne schreef:
Gefeliciteerd Michelle!

die 3 voor de travers nog evens opschroeven! is de lengtebuiting lastig met Ol? Rag heeft er ook erg veel moeite mee en verliest dan gauw impuls.

Wij gaan het zondag weer proberen! (1e keer M2 --> 145 was ik wel blij mee).

Het grootste probleem bij Ol is zn impuls. Hij snapte NIET dat hij EN opzij EN naar voren moest. Hij viel steeds stil. (nou was dit ook vooral in de afgelopen maanden, toen liep hij zoiezo niet zoals het hoorde, dat begint nu weer te komen, hij wordt bijna TE voorwaarts haha) We hebben tot nu toe vooral getraind op het voorwaartse, de juiste stelling en lengte buiging komt daarna wel, hij moet eerst naar voren blijven voordat je aan de voorkant kan gaan klooien. Dus wanneer het niet lukte kwam mn instructrice de bak in (voor Ol al genoeg reden om sneller te gaan haha) om te helpen voorwaarts te houden en ik zorgde voor het zijwaarts. In het begin meer stelling naar buiten, maar de laatste tijd kan ze gewoon blijven zitten en blijft ie eigenlijk goed in het ritme. Op de linkerhand gaat de stelling en LB eigenlijk best goed, rechterhand heeft ie echt moeite mee.

Andere keren kreeg ik een 4 of 5 voor de travers, soms zelfs een 6, terwijl ik nu op de linkerhand beide keren een veel beter gevoel had, maar miss was dat van mijzelf misplaatst omdat ik al erg blij ben wanneer hij naar voren in het ritme blijft en netjes opzij gaat.

Dus ach, de LB komt vanzelf. (het liefst zondag al, dan hebben we selectie hahaha)

De komende 2 vrijdagen rijdt mn instructrice m, om 'm toch weer wat scherper te krijgen en ook voor zn zijgangen. Het moeilijke is gewoon, dat ik er ook moeite mee heb en dan ga je elkaar toch tegen zitten werken. In de les onder begeleiding lukt het wel, maar in mn training weet ik t dan ff niet meer. Het zal wel gaan lukken, maar het is nooit verkeerd om m ff weer op scherp te zetten. (en aangezien de komende 2 zondagen selecties zijn.......)

Bij jou ging je M2 debuut ook redelijk toch?
Meid, we komen er wel!

Marije_jiplover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 20:17

Super, Michelle, dat gaat ook richting sloot, zo te horen Haha.
Welke jury had je? Ik denk dat ik het weet, gezien je omschrijving, maar ik ben nu wel heel nieuwsgierig. En hoe ging het met Priscil d'r M2 debuut?
Ik ga in februari weer een keertje starten, hoop ik, dan heb ik weer anderhalve week vakantie, ga ik elke dag zelf rijden en dan moet het lukken. Had hem zaterdag tijdens mijn les ook niet echt onaardig lopen en zondag ging het ook erg lekker, dus ik ben weer een beetje happy!

En ik kan ook blijven lessen, als San verhuisd is, komt ze 1x in de twee weken op zaterdag haar lesklanten hier les geven, dus dan kan ik ook blijven lessen, gelukkig! Was al bang dat ze doordeweek zou gaan komen, en tja, dan heb ik het een beetje druk met studeren enzo, dus dan zou het wat problematisch worden.

Michelle77

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-05 20:22

Ik heb een hekel aan water..... Maar hier maak ik graag een uitzondering voor, haha! Ik heb met As wel afspraken gemaakt, omdat ik nl ECHT panisch wordt als iemand me in het water gooit, klinkt raar, maar is zo. Zag aan Ellen dr broek dat de sloot niet al te zwart is, maar ik wil toch echt niet in mn goeie kleren, vind ik erg zonde!

Met Priscil ging het niet zo. Ze heeft dr 2e proef niet gestart, omdat Ricardo weer onregelmatig liep. Ook zondag heeft ze niet gestart.

Zou wel leuk zijn als je nog een keer start ja, anders moet je As ff vragen wanneer zij met Marty gaat, of ik kan je wel laten weten wanneer ik ga (en As niet met Marty)

Wel fijn dat je gewoon kan blijven lessen, kan je het toch enigszins bijhouden allemaal. Jammer dat er niemand af en toe doordeweeks Duvel bij kan trainen, zou het voor jou wel net makkelijker maken.

Ik PB je wel even over de jury, maar ik denk dat je het idd goed geraden hebt haha!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 21:58

Goed hoor Michelle, ze stromen straks vast weer binnen!

Liza_vL

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 00:43

Gefeliciteerd, nou aan je travers oefenen he.

anydale

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 10:29

Goed man! Idd nog even aan de travers oefenen, dan ben je zo Z startgerechtigd!

MarijkeBun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 13:36

ja ja, dat was ff eerste plaats he. wij wisten het al, maar hield stijf mijn mond.

super gereden. ik vind jullie altijd zo'n grappige combi. die oli.
enne leer mij ook ff zo zitten?!

Groetjes Marijke

Michelle77

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-05 21:10

droefje schreef:
ja ja, dat was ff eerste plaats he. wij wisten het al, maar hield stijf mijn mond.

super gereden. ik vind jullie altijd zo'n grappige combi. die oli.
enne leer mij ook ff zo zitten?!

Groetjes Marijke

Was er ook erg blij mee ja! Maar wat nog het leukste was.... Dat ontzettend mooie halster en dan vooral die gave groene kleur! hahaha

We hebben in de kantine een meisje er blij mee gemaakt, haha.

Ik heb veel gehoord, maar grappig nog niet. Ben ook wel blij met hoe hij nu aan het lopen is.

Wil je best leren zitten hoor, heel eenvoudig, altijd zonder zadel rijden, dressuur, springen gek doen alles! Zo heb ik het geleerd. Ik reed altijd op Albany zonder zadel, kan echt niet meer herinneren hoevaak ik eraf gelazerd ben, niet normaal. Vaak ging Marco (in zn jonge jaren dan) op de diagonaal staan en mochten we hem omver rijden.... Ik vol goede moed op hem af... Albany ging links en ik rechtdoor haha. Maar oa door zonder zadel rijden heb ik een hele onafhankelijke zit gekregen.

Al zit ik tijdens de trainingen een stuk minder hoor.....

Ben benieuwd hoe het zondag gaat, selectie voor de indoorkamp. Hopen dat de jury ons gunstig is gezind. Ol zal iig geen enge dingen meer zien (het is in Oude Tonge)

Hoeveel punten hadden jullie nou gereden zaterdag?