Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Citaat:verder wordt de leeftijd van de paarden voor deelname aan wedstrijden gewijzigd
kinderen mogen in het jaar dat ze 12 worden starten op een paard
Lielle schreef:shanna, het wordt afgeschaft per 1 april 2006
Stennisje schreef:Is het niet zo dat zo'n dubbele teugel aan dezelfde trensring ook een lichte hefboomwerking heeft?
rowo schreef:Ik heb er zondag nog 1 mee zien rijden.. dus het mag nog!
Lielle schreef:het wordt afgeschaft per 1 april 2006
Yoghurt schreef:Volgens mij is met dubbele teugel rijden lichter voor het paard, omdat je de druk nu niet verdeelt over 2 maar over 4 teugels.
Karin schreef:rowo schreef:Ik heb er zondag nog 1 mee zien rijden.. dus het mag nog!
Goed lezen:Lielle schreef:het wordt afgeschaft per 1 april 2006
CCCCorine schreef:Yoghurt schreef:Volgens mij is met dubbele teugel rijden lichter voor het paard, omdat je de druk nu niet verdeelt over 2 maar over 4 teugels.
Volgens mij maakt het voor het paard geen verschil. De teugels zitten immers aan het zelfde bit.
Anne_GTI schreef:Bij mij is erin gehamerd dat je de teugels vast moet houden als een verse drol; Als je te hard knijpt zitten je hele vingers eronder en houd je hem heel voorzichtig vast heb je alleen een klein vies plekje in je hand.
Karin schreef:Overigens zag je in de jaren 80 veel dubbele teugels in de afdelingsdressuur (vier- en achttallen). Bij onze club waren daar ook weer specifieke regels voor: één paar teugels moest een gesp hebben en één paar moest vastgenaaid zijn, en dan moest het ene paar boven het andere paar zitten en vooral niet andersom. Heel streng was dat allemaal.