Selectiewedstrijden vol!!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

oosterhoff

Selectiewedstrijden vol!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-05 13:52

Ik hoor steeds vaker dat selectiewedstrijden vol zitten. Al voor de sluitingsdatum. Dit lijkt me geen goede zaak want op die manier vind ik dat er geen eerlijke selectie kan plaatsvinden. Tenslotte krijg je op die manier gewoon gen kans om te selecteren.

Wat vinden jullie daar nou van?

Als ik een oplossing zou mogen verzinnen zou dat de volgende mogen zijn:

schrijf 4 slectie wedstijden uit war je er maximaal 2 van mag rijden. Rijd je er stiekum toch meer dan wordt je uitgesloten van deelname aan de kampioenschappen. Op deze manier denk ik dat er meer ruimte is voor de selecties.

Overigens ben ik ook van mening dat er mensen zijn die daar niets te zoeken hebben maar een voorselectie voor een voorselectie lijkt me onuitvoerbaar!

#Ymke#

Re: Selectiewedstrijden vol!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 13:57

Een selectie is voor iedereen, anders zou het geen selectiewedstrijden zijn. Je moet verplicht 3 v.d 5 selecties rijden (althans bij ons is dat zo) , maar je mag er ook 5 rijden en de beste 3 tellen dan mee. Ik rij er 4, maar er zijn er ook die ze alle 5 rijden.

Een selectie voor een selectie vind ik niet uitvoerbaar, echter moet je dan weer een selectie voor een selectie voor een selectie doen en als dat gedaan word wil iedereen een selectie voor een selectie..etc... niet haalbaar denk ik

Ik vind wel dat een selectie gewoon voor iedereen te rijden moet zijn, en dat er geen vol = vol regeling op mag zitten.

RenskeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 13:59

Zo is het geval dus nu ook bij ons:
Wij hadden de coupons van onze club afgelopen maandag opgestuurd naar Bathmen waar 29 en 30 december een selectiewedstrijd wordt gehouden. De sluitingsdatum van dat concours is zondag a.s. (dus 4 december). Wij zijn dus nog ruim optijd. Helaas zit het concours vol en kunnen er nog maar 4 van onze club mee doen. Eigenlijk klopt dat niet vind ik. Het is immers een selectiewedstrijd + dat we nog vóór de sluitingsdatum zijn + we binnen die kring horen waar die wedstrijd wordt gehouden. Zo kunnen wij dus niet mee doen met de selectie en dat vind ik niet eerlijk...

db1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 14:02

Secretriaten zijn (volgens mij) VERPLICHT de mensen die voor de selectie meerijden te laten starten. Hierdoor is bij ons het gevolg dat je daardoor vaak bij selectiewedstrijden 1 proef kunt rijden ipv 2.

RenskeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 14:05

ja dat dacht ik dus ook al en vind het daarom dus heel stom dat ik (en nog een paar van onze club) niet mee kunnen doen dan

db1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 14:09

Erg vreemd?! Ik zou anders gewoon de KNHS eens even bellen, dan nemen zij contact op met het secretariaat en dan kun je denk ik alsnog starten. Volgens mij zijn ze echt verplicht je te laten starten.

Bettine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 14:54

Hier liep pas al een hele discussie over
viewtopic.php?f=29&t=490056&hilit=
Selectiewedstrijden mogen niet vol zitten.
Lees het topic en de reglementen van de KNHS maar eens.

Als je de dupe ervan wordt dat een selectie toch vol zit, gewoon gaan klagen bij de vereniging of de KNHS

RenskeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 15:13

oke dankje Bettine. Hier ga ik zeker wat mee doen

OemmiejO

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 16:52

vossie schreef:
Secretriaten zijn (volgens mij) VERPLICHT de mensen die voor de selectie meerijden te laten starten. Hierdoor is bij ons het gevolg dat je daardoor vaak bij selectiewedstrijden 1 proef kunt rijden ipv 2.

Ja, dat is bij ons ook zo
En de mensen die voor de kringkampioenschappen gaan uiteraard voor..

Nathalie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 15:18

Normaal gesproken mogen mensen uit de kring altijd starten, behalve als dit op het inschrijfformulier staat aangeven. Ik kan best begrijpen als vol vol want, als een manege al op vrijdagavond moet beginnen en tot zondagavond doorgaat dan moet je toch wel een limiet stellen? je kant toch niet meer mensen laten rijden dan dat je aan tijd hebt? Maar normaal geldt vol = vol alleen voor mensen uit een andere kring, zoals hierboven al staat.

Bettine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 17:51

Nathalie84 schreef:
Normaal gesproken mogen mensen uit de kring altijd starten, behalve als dit op het inschrijfformulier staat aangeven. Ik kan best begrijpen als vol vol want, als een manege al op vrijdagavond moet beginnen en tot zondagavond doorgaat dan moet je toch wel een limiet stellen? je kant toch niet meer mensen laten rijden dan dat je aan tijd hebt? Maar normaal geldt vol = vol alleen voor mensen uit een andere kring, zoals hierboven al staat.

Dat mag dus ook niet.
Selectiewedstrijden mogen voor de ruiters/amazones uit die kring gewoon NIET vol zitten.
Hier in de buurt spreiden ze het al over meerdere dagen en verschillende locaties.

fokfanaat

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 18:02

Precies, KNHS bellen dus, als je voor de sluitingsdatum inschrijft zijn ze verplicht je te laten starten.

RenskeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 18:29

oke dat wordt dus naar de KNHS bellen