2e poging L1 met willem

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

gekke_koei

2e poging L1 met willem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-05 19:08

vandaag had ik wedstrijd op manege charlois. eigenlijk min of meer een thuiswedstrijd, aangezien hij er ruim 8 jaar heeft gewoond

moest er weer onder de man heen en meneer had helemaal geen zin. de dag ervoor met les ging het dramatisch en kon meneer weer niet normaal doen, dus ik zag de bui al hangen.

eenmaal aangekomen op stal(de anderen waren net aan het losrijden) snel even me apepakkie aangetrokken en de binnenbak in.

willem moest uiteraard even laten weten datie er was en hinnikte in het rond. hij was lekker relaxt, helemaal niet kijkerig.. het was net alsof hij nooit weg is geweest.

losrijden ging erg lekker.

ik moest als 1e en met eigenlijk veel fouten(verkeerd aanspringen, daardoor de volte missen, dronken lijnen) had ik toch nog 139 punten. das weer 6 punten hoger dan mijn debuut. en er zat nog een -2 bij die niet nodig was geweest als meneer niet had willen steigeren toen ik hem wilde corrigeren omdatie verkeerd aansprong. dus eerlijke punten voor de proef. 1e plaats was maar 152, dus ze was niet vrijgevig met de punten.

2e proef ging veel beter. ik zat relaxter, wijken ging beter, galop goed aangesprongen. het was niet genoeg om winst te rijden, maar we zouden wel in de buurt komen.
voor de 2e had ik dus 149. ik erg blij. de goeie dingen werden beloond met een 7 en de minder goeie dingen met een 5.

het is gewoon overbekend dat willem in de ring zijn impuls compleet verliest(door mijn gezenuw) dus de middengalop en uiteraard demiddendraf was niet voldoende. halsstrekken ging voor mijn gevoel heel netjes, maar vond zij minder, dat kan. en heb zowaar een 6 voor me wijken rechterbeen gehad daar ben ik erg trots op.

al met al weer een geslaagd dagje, heb lang niet meer zo fijn gereden als vandaag. dus blijer kon ik al niet zijn. die punten komen vanzelf. we komen steeds een stukje dichterbij. ben allang blij dat ondanks de drama week(heb donderdag en vrijdag niet kunnen rijden) hij alsnog goed heeft gelopen.

Laska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 19:23

Ik vind het super dat je gewoon blij kan zijn met je gereden proef zonder winstpunt!! Zoals je zelf al zegt gewoon nog een keer proberen, het komt alllemaal vast en zeker goed.

Ik ken iemand die gelijk helemaal weer down is na geen winstpunt en roept: Ik rijd nooit meer een proef!! en 3 weken is ze er weer

Succes!

xjessx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 21:28

Goed dat je het idd weer geprobeert hebt!
Je komt zeker dichterbij, volgende keer gewoon winst

Eline

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 21:32

Best aardig gereden toch Jammer dat ie zich op z'n oude thuishaven niet wat beter gedroeg.

Ik blijf het echt super vinden dat hij zo'n fijne 'privé'baas gevonden, ik vond het één van de leukere paarden op de manege (en m'n exvriendje was altijd bang voor hem omdat hij zo groot was )

gekke_koei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-05 10:22

ik vind het fijne gevoel belangrijker dan de punt.

als ik alleen voor april maar 1puntje haal, want ik vrees dat ik de nieuwe L1 proef nooit met voldoendes doorkom

ik heb geen pas op willem gereden, ik zag hem staan en mijnv riend en ik zeggen. die gaan we leasen. wij gemeld in de kantine. eerst leon erop. die vond hem vermoeiend, maar zag er wel wat in. toen ik de week daarna. drama ging het. ik had echt zoiets.. moet dit wat worden?? ik zag het niet zo zitten.. maar ik vond hem zo lief.

dus alsnog gezegd we gaan hem leasen en nu ben ik 3 jaar verder en hij gaat nooit meer weg het klikt af en toe nog niet goed.. maar het is een ettertje van binnen. een duiveltje in een doosje.

Kelloriejj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 10:23

Leuk dat je toch tevreden bent. En idd aan de punten te horen is er niet hoog gejureerd...

hardi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 11:01

Als jezelf inderdaad maar tevreden bent. Oke je rijdt natuurlijk ook voor je wintpuntjes, maar met kilometers maken en gewoon blijven starten komen jullie er vanelf. Ikzelf rijdt ook altijd voor een fijn gevoel. Soms heb je dan voor je gevoel inderdaad lekker en goed gereden en geen winst. Zo heb je ook wel eens het tegenovergestelde. Niet lekker gereden en dik winst.

gekke_koei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-05 11:48

ja dat is idd vaak ook zo.

maar deze jury was gewoon heel eerlijk. ikheb met losrijden ook naar de andere 3 gekeken en dat ging ook niet vlekkeloos. maar het paard wat 2 keer 1e had, had zijn beweging gewoon heel erg mee, die liep ook echt mooi.

alles watgoed ging werd een 7, alles wat niet goed genoeg was een 5. en zo hoort het jureren. verkeerde galop is gewoon een 3 waard, maar had er weer een 7 tegenover, dus dat heft mekaar dan weer op.
in de 2e proef had ik overwegend 6en(in de eerste overwegend 5en) alleen net niet genoeg 7ens om de 5en te compenseren.

volgende keer beter, eind januari pas weer, dus kan nog weer 2 maanden oefenen.

lailapri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 11:49

Goed dat je toch tevreden bent.

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 14:50

VvdD -> WD

gekke_koei, wil je erop letten dat je je wedstrijdverslagen op WD zet! Dit is iig de 2e die wordt verplaatst.

gekke_koei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-05 17:12

de vorige keer heb ik hem juist op WD gezet en toen werd hij naar naar vvvD verplaatst. en nu is het weer andersom???

moeten jullie het maar eens duidelijk maken, het leek mij nl ook logisch dat het om WD ging, maar als men het 1,5 maand al gaat verplaatsen naar VvvD kan ik er nix aan doen dat ik het nu volgens jullie probeer te doen.

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 18:07

volgens mij is ook jouw vorige WD verslag verplaatst van VvdD naar WD. Daar hoort het iig thuis.
/edit
even eea opgezocht. Je hebt een oproep op WD gezet voor een voorlezer, en daarin ook een verslagje. Daarnaast staat er een verslag op VvdD waar ik niets zie over een verplaatsing door een mod. Dat topic had dus ook op WD gehoord.

gekke_koei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-05 18:17

in het vervolg zet ik alles wat met mijn wedstrijd te maken heeft op WD

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 08:50

perfect!

OemmiejO

Re: 2e poging L1 met willem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 11:58

ahh.. leuk dat je zo tevreden bent en positief blijft denken, ookal had je niet de hoogste punten!!
Jij houd er tenminste lol in... Moeten sommige maar eens een voorbeeld aan nemen!!

Veel succes in de L1 verder!!

ginniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 18:03

leuk voor je dat je alweer wat hoger hebt als de vorige keer! en blij dat je daar tevreden mee bent !!! Heeel goed ! ( dat hoor je wel eens anders ! )
nog heel veel succes ! in de L1 !!!

gekke_koei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-05 18:11

ik heb wel eens in de B gehad dat ik zoiets had van.. komen die punten nou nog of niet.. dan had ik weer een tijdje alleen maar 153 ofzo.. dus dan baalde ik wel. maar delaatste tijd had ik steeds 160 en zelfs 164.. dus als je er maar hard genoeg aan werkt, komen de punten van zelf wel.

ja het L1 is weer stukkie moeilijker en daar wordt je extra afgestraft op je impuls.. dathoort nou eenmaalgoed te zijn. ben er hard mee aan de slag.. dus vandaar dat ik gewoon blij ben met het resultaat. meer kan ik op dit moment gewoon niet verwachten van willem die veel heeft meegemaakt in 4 maanden tijd..