klasse hoger starten dan opgegeven door promotie...mag niet

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ACSM

klasse hoger starten dan opgegeven door promotie...mag niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-05 01:00

Ik heb een probleem. Ik mag L2 starten en ben daardoor helemaal in een halleluja stemming Ik mijn eigen vereniging gemaild om te zeggen dat ik L2 mag starten en dat ik graag van de L1 naar de L2 wil overschrijven. We hebben namelijk volgende week wedstrijd van onze club. Krijg ik een mail terug dat er geen wijzigingen meer gebracht mogen worden en dat ik alleen L2 kan starten als er een uitvaller is....
Dit is toch raar? En dan helemaal van je eigen vereniging??

magic_lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 01:01

ja dat is idd raar

Al was het bij mij altijd dat ik 1 niveau hoger reed dan op wedstrijden puur om te oeffenen en te kijken of paard er klaar voor was..

maar idd raar en dat van je EIGEN vereniging

Vippie

Re: klasse hoger starten dan opgegeven door promotie...mag n

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 09:13

ACSM schreef:
Ik heb een probleem. Ik mag L2 starten en ben daardoor helemaal in een halleluja stemming Ik mijn eigen vereniging gemaild om te zeggen dat ik L2 mag starten en dat ik graag van de L1 naar de L2 wil overschrijven. We hebben namelijk volgende week wedstrijd van onze club. Krijg ik een mail terug dat er geen wijzigingen meer gebracht mogen worden en dat ik alleen L2 kan starten als er een uitvaller is....
Dit is toch raar? En dan helemaal van je eigen vereniging??

Hoezo raar, als ze vol zitten, zitten ze vol, eigen vereniging of niet. Vind het heel normaal hoor deze reactie van de RV.
Dus voor jou kwestie van hopen dat er iemand uitvalt en anders nog een keer L1 starten (en daar ga je echt niet dood van hoor).

ACSM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-05 09:57

nee, tuurlijk ga ik daar niet dood van (erzijn ergere dingen), maar bij elke wedstrijd (dat ik gehoord heb) kon het wel bij anderen. Had dus verwacht dat het wel kon.....

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 09:59

Dan zal het bij die andere nog niet vol gezeten hebben.
En jij, net wat later, wel.

ACSM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-05 10:03

Ik dacht eigenlijk dat je dat moest doen als vereniging, laten doorschuiven, maar dat heb ik dus verkeerd...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 10:05

Als ze (noem maar ff een getal) besloten hebben dat er 25 deelnemers mogen zijn in de L2 en jij meld je aan als nummer 26, heb je pech.
Meld zich dan iemand af, kun je er weer bij

ACSM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-05 10:07

Maar er zijn meer starts in de L1 dan L2..... Ach, moet me er maar bij neerleggen...... Maar vond het ff flauw van mijn eigen vereniging

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 10:08

Ja, dat kan dat er meer zijn in de L1
Maar ze maken van te voren een programma

meestal zijn er meer starts in de B en L1, dan bijv in de M2 en Z
Daar word bij het maken van het programma rekening mee gehouden.

Zoveel tijd voor de B, zoveel tijd voor de L1 enz.

Kylan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 11:45

Als je al gepromoveerd bent is de vereniging toch verplicht je een klasse hoger te laten starten? Dat is tenminste wel wat ik altijd gehoord heb.

NehnaDagmar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 13:46

Ja, maar dan moet je dus al een keer gestart zijn. Je had dus beter kunnen zeggen dat je al eens L2 gestart hebt, dan zijn ze nl. verplicht om je in deze klasse te laten starten.

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 13:51

waarschijnlijk is het dan zo dat er zoveel deelnemers meedoen dat wanneer er 1 bij komt er een extra prijs gegeven moet worden, daarom doen ze het niet. Dit is tenminste bij ons wel zo.

frunnik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 15:26

Kylan schreef:
Als je al gepromoveerd bent is de vereniging toch verplicht je een klasse hoger te laten starten? Dat is tenminste wel wat ik altijd gehoord heb.

Maar waarom zouden ze dat dan verplicht zijn? Jij hebt je toch zelf in het L1 ingeschreven, dat je dan nu L1 wil starten kan gewoon niet als er geen plaats is, of als het met de prijzen niet uitkomt. Want dat kan ook nog wel eens het probleem zijn.
Als er nu bijv. 4 in het L2 staan en jij bent nr. 5 moet er weer een extra prijs gehaald worden, en dat is nogal eens een reden om je niet mee te laten rijden

Kylan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 15:30

frunnik schreef:
Maar waarom zouden ze dat dan verplicht zijn? Jij hebt je toch zelf in het L1 ingeschreven, dat je dan nu L1 wil starten kan gewoon niet als er geen plaats is, of als het met de prijzen niet uitkomt. Want dat kan ook nog wel eens het probleem zijn.
Als er nu bijv. 4 in het L2 staan en jij bent nr. 5 moet er weer een extra prijs gehaald worden, en dat is nogal eens een reden om je niet mee te laten rijden

Als ze al een keer gestart zou zijn dan moest de organisatie wel de mogelijkheid geven om een in de goede klasse te starten. Dat staat in de reglementen.

daffodil

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 16:17

Klopt, maar dan ga ik er ook van uit dat je ruim van te voren al weet dat je in een andere klasse start, dan had je dat dus eerder aan kunnen geven!

In dit geval denk ik dat je als vereniging nog aan kan bieden dat ze L2 kan starten op haar eigen plek, maar dan buiten mededinging van prijzen. Dat doe ik tenminste meestal!

OemmiejO

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 16:25

magic_lover schreef:
ja dat is idd raar

Al was het bij mij altijd dat ik 1 niveau hoger reed dan op wedstrijden puur om te oeffenen en te kijken of paard er klaar voor was..

maar idd raar en dat van je EIGEN vereniging

inderdaad.. ik startte eerst vanuit de b int L2 om gewoon te oefenen
maar t maakt toch niet uit.. het is niet zo dat er meer mensen meedoen ofzo..

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 09:32

Kylan schreef:
frunnik schreef:

Als ze al een keer gestart zou zijn dan moest de organisatie wel de mogelijkheid geven om een in de goede klasse te starten. Dat staat in de reglementen.

geef me daar eens het artikelnummer van?

NehnaDagmar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 11:55

Ik kan het art. nr. zo niet vinden, maar ik weet zeker dat dit verplicht is.

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 19:07

ik weet dus vrijwel zeker van niet, ken de reglementen behoorlijk goed en ben dit nog nooit eerder tegen gekomen. Dit is net zo'n hardnekkig misverstand als het broodje aap verhaal dat een paard in het B niet nageeflijk hoeft te zijn. Zou ook raar zijn als je een vereniging opzadelt met jouw problemen Vroeger (en mss nu nog) waren ze wel verplicht om je een plek te geven bij degradatie en daar stond expliciet bij dat dit niet gold voor vrijwillige of verplichte promotie.

/add
het algemeen wedstrijdreglement zegt een hoop over inschrijven en afmelden maar niets over verplicht een plaats geven door een vereniging bij promotie. Het dressuurreglement idem dito.

Needje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 20:40

Volgens mij als jij boven je maximale wp zit, moet de vereniging jou in een hogere klasse laten starten als je al ingeschreven stond. Bij ons op de club worden er altijd plaatsen "bezet" gehouden voor zulke gevallen. Maar aangezien je L2 startgerechtigd bent, en dus nog niet over MOET staan ze in hun recht.

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 22:43

Needje, waarom moet dat? Ik kan het nergens vinden in de reglementen.

daffodil

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 22:51

Nou ik hou me daar dus ook echt niet aan! Mensen die bij mij op hoge poten (liefst twee dagen voor de wedstrijd) komen melden dat ze een klasse hoger starten, zijn snel klaar bij mij! De startlijst staat heeeel erg vroeg op internet, bij gewone wedstrijden ruim twee weken van te voren, dus iemand die niet op tijd aangeeft promotie gemaakt te hebben, vist achter het net!

Die kan dus afzeggen en betalen of ik moet nog een reserve hebben dan hebben ze mazzel. Soms, maar dat kan alleen indien dat zo uitkomt bij de jury, kunnen ze op hun eigen plek wel een klasse hoger starten maar dat is dan buiten mededinging! Maar die regel pas ik dus echt niet toe voor mensen die op het laatste moment komen! Ik vraag dan door, wanneer ze overgegaan zijn en als dan blijkt dat dat lang van te voren is, zijn ze echt klaar!

_Jitske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 23:25

Ik weet zo ook geen artikel waar dat in moet staan dat de vereniging verplicht is je te laten starten in hogere klasse.. Of het nu je eigen club is of niet..
En meestal heeft het aantal mensen die wel of niet meer in een rubriek erbij mogen idd zoals Anthea al zei met het aantal prijzen te maken (spreek uit ervaring, mn mams is wedstrijdsecretariaat)

Needje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 07:40

Lielle schreef:
Needje, waarom moet dat? Ik kan het nergens vinden in de reglementen.

Ik niet weet. Ik heb dit van onze vereniging. Die zeggen dat. Dat gaat natuurlijk tot een week van te voren. Niet een dag! Bedoel, als je t weekend ervoor start, en je je laatste punten haalt, weet je dat gelijk. Dan hoef je niet een dag voor de volgende wedstrijd te gaan bellen.
Maar IK vind t ook wel normaal hoor. Je staat ingeschreven, en je mag niet meer in die klasse starten. Dat zou betekenen dat je die wedstrijd moet gaan betalen, terwijl je van de KNHS niet mag starten (omdat je de max. wp hebt).
Maar aan de andere kant vind ik ook, dat als jij al 16 tot 18 wp hebt, je je niet voor 4 wedstrijden in die klasse hoeft in te schrijven. Je weet zelf wel wat je gemiddeld rijdt, toch? Dan kan je ook denken, ik schrijf me nog 2 wedstrijden in en de rest ga ik alvast een klasse hoger inschrijven.

frunnik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 12:30

Voorlopig is er dus niemand die in de regelementen kan vinden dat het niet mag, dus staat de vereniging volledig in zijn recht.

Ik vind het ook terecht. Tegenwoordig wordt er al gezeurd als de starttijden niet een week van te voren op internet staan, maar tegelijkertijd wel willen dat alles op het laatste moment nog veranderd kan worden. Je kan niet alles hebben.
Ik snap trouwens zowiezo het probleem van de topicstarter niet zo goed. Je hebt pas net je punten binnen, dan wacht je toch gewoon nog een wedstrijdje voordat je promoveert?