Wedstrijdverslag Kendi: Baggerproef, maar 't punt is binnen!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kathleen_vW

Wedstrijdverslag Kendi: Baggerproef, maar 't punt is binnen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-05 21:40

Hoi iedereen, het is weer tijd voor mijn wedstrijdverslag Zaterdag had ik wedstrijd op Stal Albers te Oudenhoorn, in de Z1 paarden...

Mijn voorbereiding was aardig beroerd voor deze wedstrijd... Kendi was namelijk vrijdag geschoren. Nu zal je wel denken, wat maakt dat nou weer uit? Voor Kendi heel veel, aangezien die het scheren meer als een moordaanslag ziet Het was vrijdag dan ook weer een aardig drama (verdoofd, praam, enz) en de scheerders zijn even zoet met haar geweest. Maar goed, de puppyvacht is er nu tenminste af en nu blijft ze niet meer zo vervelend lang nat. Maar de ervaring van vorig jaar is dat Kendi nog een week boos, gestressed en nogal over de rode is na het scheren, en ik had de volgende dag natuurlijk weer een wedstrijd gepland staan Ik verwachtte dus absoluut niets vandaag. We gingen weer gezellig proefje rijden, op mijn (bijna) thuishaven. We hoeven toch nog niet alles uit de kast te trekken...

Kendi kijkt me die ochtend met invlechten bijna niet aan, is ronduit sacherijnig en heeft vandaag standaard haar oren in haar nek liggen. Het is duidelijk dat mevrouw zwaar beledigd is Ik negeer het, word vooral niet boos als ze me bijna bijt met aansingelen en negeer haar gedrag. Als ik er op in ga, dan word het alleen maar erger, daar ken ik Kendi lang genoeg voor. Als mijn moeder de trailer voor de stal rijd, gaan voor het eerst vandaag de oortjes naar voren. "Wat? Gaan we weg? Joepie!", lijkt haar koppie bijna te zeggen, als we naar de trailer lopen. Inladen en naar Stal Albers, we zien wel wat er van komt...

Met losrijden op Albers zit Kendi echt van haar start tot haar neus vast. Ik galoppeer veel, spring wissels (om haar rug los te werken) en rij veel werkpirouettes (voor de stelling en buiging om mijn been) Voor ik mag losrijden in de bak voelt ze al een stuk beter, maar nog niet op haar oude niveautje.

Als ik van de koude buitenbak (er stond een behoorlijke bries) de warme binnenbak inrij, is Kendi net een pudding. Ze zakt helemaal in elkaar, de verzameling is ver te zoeken, en ik moet tot mijn spijt mijn stang iets strakker houden om het beeld van nageeflijkheid nog een beetje mooi te houden (dit nogal tegen mijn principes in) Mijn benen en armen beginnen al snel een eigen leven te lijden als ik er echt alles aan moet doen om Kendi aan de gang te houden. We maken geen fouten in de proef, maar guttegut... wat een baggerproef zeg!

Tussen de proeven door rij ik hele korte felle overgangen. Stap - galop - draf - halt - galop, en zo de hele tijd door. Maar buiten loopt ze lekker, ze loopt echt fijn! Als ik de binnenbak inrij voel ik het zelfde gebeuren, maar ik krik haar snel op en jaag haar in de hoeken wat op, zodat ze actief blijft. Door mijn felheid gaat de proef wat gehaaster en komen er wat fouten. Er kwam ook niet echt meer verzameling in de proef, maar meer snelheid, en dat is nou juist niet de bedoeling. Kortom, ook mijn tweede proef is bagger

Maarja, ik heb van te voren gezegd dat ik niet boos ging worden, dus dat heb ik ook niet gedaan. Ik ging in de kantine zitten, wachtend op mijn punten. Na mijn verwachting stond Suus twee keer op om de 1e prijs op te halen, maar die meid rijd ook zo goed Als ik mijn punten krijg, val ik bijna van mijn stoel. Met een verwachting van 160 punten per proef krijg ik een cadeautje van de jury: 184 en 179!! Die laatste proef kan me weinig bommen, want ineens realiseer ik me dat ik mijn 10e punt heb binnenbehaald!! Kendi en ik zijn ineens Z2 startgerechtigd!! Als ik eerlijk ben, verdiende ik de punten niet. Maar meestal is het andersom, dan verdien je ze wel en krijg je ze niet, toch ?

Ik ben echt zo ontzettend trots op mijn meisje Mijn kleine springpaardje mag Z2. Even flitst Junioren en andere dingen door mijn hoofd, wat is het allemaal dichtbij dan! Te bedenken dat in een tijd terug er van ons als combinaties gezegd werd, dat we de L niet eens zouden uitkomen! We hebben het tegendeel allang bewezen, en tot nu toe word het alleen maar beter

Dat was hem weer

Groetjes Kate

San

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 21:43

Gefeliciteerd! Leuk, volg je topics wel meer sinds ik je heb zien rijden op Oud Beyerland. Wanneer ga je ook starten in het Z2? Eerst nog even doortrainen of ga je er al vrij snel voor? In ieder geval gefeliciteerd. Wel jammer dat het wat minder ging.

Kathleen_vW

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-05 21:46

Thanks !

Ik ga nog even niet over. Eerst ga ik de kringselecties rijden en daarna de selectie voor Indoor Brabant. Als ik dat achter de rug heb ga ik over, dus ik gok op eind januari, begin februari (ik verwacht namelijk niet dat ik doorga )

San

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 21:48

Niet jezelf onderschatten. Jullie zijn een leuke combinatie en volgens mij werken jullie er hard genoeg voor. Ik heb alleen het idee dat het voornamelijk af zal hangen van Kendi haar humeur. Leuk hoor zo'n buiig paard met karakter. Anders wordt het ook maar zo doods.

Kathleen_vW

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-05 21:50

Het hangt inderdaad af van haar humeur, maar ook van die van mij We zijn toch een team, dus dat heb je altijd. Gelukkig is Kendi niet vaak zo dat ze me keihard laat vallen (met uitzonderingen daar gelaten... Oud-Beijerland dus ) Ik ben van mezelf nogal voorzichtig ingesteld, zeker wat voorspellingen aangaat

xjessx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 21:52

Ik wist dat jullie t konde
Nogmaals gefeliciteerd Kate!

Kathleen_vW

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-05 21:57

Thanks Jess

as_trid

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 22:01

gefeliciteerd! echt super

Kathleen_vW

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-05 22:23

Dankje

Liza_vL

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 22:33

Echt gaaf hoor dat je Z2 startgerechtigd bent, ik zei toch dat het je ging lukken. Gefeliciteerd!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 22:47

Goed zoooooooo ik ben trots op jullie

Kathleen_vW

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-05 22:49

Echt waar?

frunnik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 13:14

Ach ja soms krijg je je punten kado, en daar moet je vooral lekker van genieten. Veel succes straks in het Z2!!

Kelly_Taco

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 13:53

Gaaf hoor!
Super gefeliciteerd en succes strakjes in het Z2.

Roos_M

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 14:43

Jaaaaaaaaaa gaaaaaaaaaaaaf!!! SUPER!! Je bent nog zo jong en al zo ver je komt echt hoog echt onwijs tof!!

heeel veeel succes met de Z2 dan maar hé!!

gr. roos

Soph12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 14:46

Wat super goed, gefeliciteerd! Je hebt ook echt zo een leuk en knap paard! Veel succes alvast in de Z2!

OemmiejO

Re: Wedstrijdverslag Kendi: Baggerproef, maar 't punt is bin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 15:20

echt super!! gefeliciteerd!!

Kathleen_vW

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-05 16:02

Wat een leuke reacties allemaal Thanks!!

Fox1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 17:46

Gefeliciteerd! Jammer dat je het zelf wat minder vond gaan
op naar de Z2

Sylhouet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 18:04

Leuk! Vanwege jouw regelmatige wedstrijdverslagjes op Bokt, ben je al helemaal een bekende boktnaam voor mij geworden !

Gefeliciteerd en veel succes over een tijdje in de Z2 !

Kathleen_vW

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-05 18:16

Gnagna Ik ben een BBer, geen BNer maar een BBer Geintje

Thanks alle twee

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 21:44

Gefeliciteerd!
Ook al was je gevoel niet erg goed over je proef je mag toch maar even mooi Z2 starten.
Super!

Kathleen_vW

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-05 23:55

Thanks

Barbara_m

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 10:26

Goed bezig!!! Nu even de selecties goed rijden en gewoon Junioren starten in April ofzo...

Kathleen_vW

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-05 16:06

Ik heb gezegd juni/juli slimmerd
Heb natuurlijk geen zin om 52 % te rijden ofzo