starten zonder papieren, kan dat?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jitske

starten zonder papieren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-05 15:57

als mijn vzpony helemaal is ingereden, wil ik wel een startkaart gaan aanvragen. vandaag vroeg ik of dat van de eigenaar mocht, die zei dat het wel mocht, maar dat hij geen papieren heeft, dus wist ze niet zeker of je dan wel een startkaart kon aanvragen.

mijn vraag nu: kan je een startkaart aanvragen zonder dat je paard papieren heeft? of moet ik hem inschrijven bij een stamboek of iets dergelijks.

hoop dat jullie me verder kunnen helpen!

Quidou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 15:59

volgens mij moet je wel een paspoort hebben van je pony, en de pony moet correct ingeënt zijn, en dat moet ook in het paspoort staan...

Jitske

Re: starten zonder papieren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-05 16:00

hmz owkee, daar zit idd wel een vorm van logica in, daar had ik nog nie aan gedacht, dat paspoort. maar ingeënt is ie iig wel

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 16:09

Paspoort is zelfs verplicht om te hebben, ook als je niet start. Anders mag je ook je paard niet vervoeren. Maar je paard hoeft geen stamboekpapieren te hebben. Je mag ook met een 'vuilnisbakkie' starten .

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 21:05

je moet een paspoort hebben, maar je hoeft geen stamboek te hebben. wél moet je pony alle inentingen enz. hebben gehad geloof ik..
en.. hij moet gemeten zijn!!

yvonnepuntnl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 22:51

Pas als je een paspoort hebt kun je een startkaart aanvragen. Je kunt een dierenarts laten komen om je pony te laten chippen en daarna kun je een paspoort aanvragen. In het paspoort worden alle inentingen ingevuld en je pony moet dan ook nog gemeten worden, dat zetten ze ook in het paspoort.

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 01:06

Ja dat kan zeker ik heb mij drents heidepaard vorig jaar ook gestart zonder papier
Ze moeten idd gechipt zijn enz maar ook al heeft je pony wel papieren vragen ze er volgens mij nog niet naar.

anydale

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 19:44

MISTRAL94 schreef:
Ze moeten idd gechipt zijn enz maar ook al heeft je pony wel papieren vragen ze er volgens mij nog niet naar.

Jawel, bij de aanvraag van de startkaart moet je een kopie van het paspoort meezenden

Zoals hierboven gezegd, moet hij een paspoort hebben en gechipt zijn. Ik heb ook een keer een paard gestart zonder papieren

Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 19:46

Het paspoort is iets anders dan (stamboek)papieren.

Ook bij een paard of pony zonder stamboekpapieren kun je een paspoort aanvragen. Naar de stamboekpapieren vragen ze idd niet op wedstrijden, naar het paspoort kan wel gevraagd worden.

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 20:26

anydale schreef:
MISTRAL94 schreef:

Jawel, bij de aanvraag van de startkaart moet je een kopie van het paspoort meezenden

Zoals hierboven gezegd, moet hij een paspoort hebben en gechipt zijn. Ik heb ook een keer een paard gestart zonder papieren

Dat weet ik maar waar ik op doelde was dat ze niet vragen naar de afstammingspapieren met wedstrijden

anydale

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 12:20

Oww heb ik je even verkeerd begrepen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 13:00

Wat staat er dan in dat paspoort allemaal?

Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 14:46

Chipnummer, naam, signalement en entingen.

Bij paarden met stamboekpapieren staat ook de afstamming erin aangegeven.

Er staat/kan nog wel meer in, maar dat weet ik even niet uit mijn hoofd.

anydale

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 17:50

Karin schreef:
Chipnummer, naam, signalement en entingen.

Bij paarden met stamboekpapieren staat ook de afstamming erin aangegeven.

Er staat/kan nog wel meer in, maar dat weet ik even niet uit mijn hoofd.

levensnummer toch ook? Verder leeftijd van het paard. De rest is hierboven al genoemd

Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 21:16

Levensnummer idd ook. Voor paarden met stamboekpapieren is het levensnummer gelijk aan het registratienummer bij het stamboek.

De leeftijd staat er niet in, wel de geboortedatum.

lievebella

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 21:38

neej want hij moet gechipt wezen

meisje2000

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 23:11

er sdtaat in wat voor kleur en aftekeningen het paard heeft of het al zijn entingen heeft gehad hoe groot het paard is en wat het chipnummer is hoe oud het paard is en de eigenaar met gegevens staan er in. je belt gewoon de da en dankomt ie langs vult een formulier in en chipt eventueel de pony stuurt de papieren op en je krijgt je paspoort thuis gestuurt. daarna moet je lid worden van een vereniging die je aan een startkaart helpen kan maar daarvoor hoeft je paard geen papieren te hebben zoals een stamboek. die van mij heeft ook geen papieren maar heeft wel een paspoort zodat ik gewoon met haar kan starten

Franciska15

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 22:01

je moet een paspoort hebben, gechipt zijn, hij moet alle entingen hebben gehad, je moet dus een startkaart hebben ( DÛH, zoals je al zei ) enne..dat was het wel denk ik,.