Wedstrijdverslag Monchique: niet met de jury op één lijn

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kathleen_vW

Wedstrijdverslag Monchique: niet met de jury op één lijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-05 15:48

Een beetje laat, maar beter laat dan nooit zeggen ze altijd Hier het wedstrijdverslag van 2 weken geleden...

Mon was in de training voorafgaand aan de wedstrijd echt zwaar irritant. Continu uitbreken, rennen, duwen, trekken, enz. Ik kon echt niet normaal op dat paard rijden. Af en toe sprong ze zomaar ineens een meter boven me uit en begon ze op haar achterbenen door de bak te springen. Een paar keer was ik echt mijn evenwicht kwijt. Uiteindelijk was ik het zo zat, dat ik er een correctiebit in gegooit heb. Niet dat ze daar zo veel beter van werd, want vervolgens werd ze zo ontzettend boos dat ze explodeerde, en dan begon het weer helemaal opnieuw. Ik had op zich wel erg zin in de wedstrijd, want ik heb inmiddels al gemerkt dat Monchique veel meer plezier in wedstrijden heeft dan in training. Daarnaast had ik een nieuwe blauwe cap gekocht, ik vind hem zo gaaf! En die moest ik natuurlijk even showen!

Nadat ik Kendi ’s ochtends had gestart is het om kwart over 3 de beurt aan Mon. Eerst heb ik haar thuis nog 20 minuten gereden en toen zijn we richting Hippisch Centrum Simonshaven vertrokken.

Ik ga er een uur en een kwartier van te voren op. Ik wil gewoon dat ik als winnaar naar de proef zal gaan en niet Monchique. Wat ik niet voorzien heb is dat het een half uur is uitgelopen... Het valt me mee dat Mon na een totaal tijd van meer dan 2 uur werken nog steeds fit is. 5 minuten voordat ik mijn proef in moet zit ik dan eindelijk weer eens op mijn diezeltje. Lekker met haar neusje tegen het bit aan in een tempo door blijven lopen zonder dat ik continu hoef te sporen. Vol vertrouwen ga ik de proef in, dit ging hem helemaal worden!

En het werd hem helemaal. Ik heb met Monchique nog nooit zo’n lekkere proef gereden! Alles lukte, ze liep heerlijk, echt heerlijk. De laatste keer in de L2 dat Mon richting dit niveau heeft gelopen was op Zuidland, toen ik 178 punten had. Niet arrogant bedoelt, maar ik verwacht echt dat in 2 winstpunten heb gescoord met deze proef!

Ook de tweede proef gaat lekker! Niet zo lekker als de eerste, ze loopt wat meer gehaast. De vermoeidheid begint nu wel bij ons aan te kloppen. Mon springt haar galop te groot omdat ze niet makkelijk kan verzamelen en ik had niet meer voldoende energie om haar bij elkaar te rijden. Verder was de draf lekker. Hier zal ik ook wel lekker winst voor hebben. Nu kijken of de jury het met me eens is...

Dat was ze dus niet! Ik kreeg in mijn 1e proef slechts 159 punten! Ik was echt verbaasd, ik had echt veel hoger verwacht! Nou oké, een jury die laag jureert, die heb je er wel eens tussen zitten, niets aan te doen. Maar voor mijn tweede proef die minder was krijg ik vervolgens wel 168 punten! Ik snapte er echt niets van. Er stonden ook rare argumenten op, zoals “niet voldoende” bij middendraf (terwijl Mon een heerlijke middendraf met een ‘uitschuifbaar voetje’ en lekker vanuit de achterhand) en “loopt op de voorhand, moet meer opgericht” of “achterhand er niet goed onder” (Monnie heeft juist een heel fijn achterbeen). Cijfers als 1 voor halsstrekken, enz. waren in de eerste proef ook geen uitzondering. Nu ben ik blij met die 2 punten hoor, maar het is toch fijn als je met de jury op een lijn zit. En dat was deze wedstrijd helaas niet het geval. Wel was ik blij dat Monchique eindelijk weer eens fijn was, zonder geklier, enz. Ik hoop alleen dat ik de volgende keer er geen 2 uur voor nodig heb!

Resultaat:
1e en 2e met 159 en 168 punten, overall 1e
Status:
L2 + 11 winstpunten

Nou dat was het weer

Groetjes Kate

Liedje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 15:53

Nou, das ook raar zeg, maar ja .. jij weet in ieder geval dat je lekker gereden hebt en daar gaat het om!

Maaiikii

Re: Wedstrijdverslag Monchique: niet met de jury op één lijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 17:30

Achjah jury's!
Voor je gevoel ging het super en daar gaat het om! En nog gefeliciteerd met je winst en prijzen!

Maseike

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 19:51

ff kort berichie van mij.
Monchique liep toppie ze had er lol in
jury had niet eens zin want ze zat niet eens vrolijk tekijken in de kantine!!keek niet vrolijk maar sjaggie

joh het was toppie en je heb je punt gehaald wat je wilde hebben

gr heidie en Monchique

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 19:56

ach joh.. jij was tevreden.. en je had wél winst
de volgende keer beter
[alhoewel ik deze punten ook helemaal niet slecht vond ]

Kathleen_vW

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-05 21:16

Thanks iedereen

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 21:28

Even off-topic, maar hoe is de accomodatie bij Simonshaven? Grootte inrijbak/wedstrijdbak, binnen losrijden?

Weer on-topic
Ik heb dat met mijn paard zo vaak, rijd ik een slechte proef krijg ik 170 punten, rijd ik een fijne ontspannen proef, krijg ik er 152. Zonder enig nuttig commentaar.
Maar afgelopen zondag had ik nou eens een fijne jury, heeft ook de hele proef zitten kijken, wat ook nogal eens niet gebeurt. Maar goed, alles wat ik goed voelde gaan had zij gezien, en alles wat wat minder ging had zij ook gezien. Dat was echt eens een opsteker. Het hielp ook wel een beetje dat ik twee keer eerste was

Kathleen_vW

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-05 21:45

@ frunnik: De accomodatie op Simonshaven is gewoon ronduit TOP!! Hele grote binnenbak om los te rijden, en een aparte bak voor de wedstrijdring. En als je Z rijd staat er ook altijd nog een hele mooie 20 x 60 bak met bloembakken enz

DaphneL

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 21:48

Zo erg is het toch niet Kate, anders kan je straks de selecties niet uitrijden omdat je je punten al vol hebt En als je overall 1e was had ze gewoon niet zo hoog gejureerd..
Volgende keer krijg je je punten vast wel weer, want Mon loopt hartstikke netjes

Fox1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 21:54

gefeliciteerd!
jammer dat je 't niet helemaal met de jury eens was,
maar je hebt lekker gereden, dat is toch ook mooi

MSDH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 22:49

netjes hoor! met zulke punte kan je thuiskome

misschien ligt het aan mij, maar op het moment dat een paard niet makkelijk is om te verzamele, betekent dat ie het nog niet goed aankan om achter meer gewicht te dragen, dus opzich kan ik het oordeel van de jury wel begrijpen. maar ik weet natuurlijk ook niet hoe het beeld van jullie twee eruit ziet! tis gewoon iets wat me opmerkt als ik dit zo lees!

maar veel suc6 verder!!

Kathleen_vW

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-05 22:59

Snap ik In galop zeg ik ja, dan heeft de jury gelijk. Maar ze zei het vooral van de draf, wat erg schijn is, want dan kan Mon zo gaan zitten en loopt ze lekker verzameld. Daarom

MSDH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 23:13

kendilover schreef:
Snap ik In galop zeg ik ja, dan heeft de jury gelijk. Maar ze zei het vooral van de draf, wat erg schijn is, want dan kan Mon zo gaan zitten en loopt ze lekker verzameld. Daarom

ja dan snap ik het idd ook niet..! snap zoiezo niet altijd het commentaar van juryleden maar dat kan aan mij ligge

frunnik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 19:56

kendilover schreef:
@ frunnik: De accomodatie op Simonshaven is gewoon ronduit TOP!! Hele grote binnenbak om los te rijden, en een aparte bak voor de wedstrijdring. En als je Z rijd staat er ook altijd nog een hele mooie 20 x 60 bak met bloembakken enz

Thnx

En veel sterkte verder met je paardjes

Kathleen_vW

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-05 20:21

Is goed