Zal ik nog een startkaart aan vragen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

abcde123

Zal ik nog een startkaart aan vragen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-05 23:51

(ik weet niet of het hier hoort)

Ik rijd sinds een tijdje het paard van me moeder ook weer, er is een tijd niks mee gedaan, omdat ik ook druk was met me eigen pony, en zelf het paard ook nog eens 3 maanden bij de hengst heeft gestaan, toen terug kwam met een enorme wond op ze kont (klap gehad) daar bij ook flink een spier geraakt, waardoor die een tijd uit de running is geweest, inmiddels wel weer opgepakt, gaat al stukken beter, is nog wel stijf, maar gaat later wel beter met rijden. Verder is het paard nu 15 jaar, is ook drachtig dus volgend jaar ook nog een veulen.

Nu wil ik best graag met indoornoordoostpolder(6 jan) mee doen, en nog gewoon wat wedstrijdjes met dit paard starten, maar is met rijden soms nu nog wat kreupel/stijf. Na een tijdje lange teugel stappen/draven is dat al minder. Verder heeft ze er niet echt pijn aan, maar we weten niet of ze optijd weer helemaal opgeknapt is (dus voor indoornop).

Is het nu verstandig om nog een startkaart aan te vragen??

En in welke klasse zouden we moeten starten, paard ik vroeger wel M geweest, maar we weten niet in hoe verre de knhs dat nog bijhoud. Omdat dat al wel wat jaren geleden is. Toen is die met me moeder L1 geweest, en ik ben zelf M1+2.

TopLadyI

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 09:29

Ik zou het zeker niet doen!
Je kunt beter afwachten totdat ze weer helemaal goed loopt!
En ik denk dat je gewoon B moet starten .

Puera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 10:06

Je kunt zelf wel het beste inschatten of je nog kunt starten met dit paard. Bedenk wel dat de jury je kan diskwalificeren als je paard onregelmatig is.
Vaak is een startkaart heel gauw binnen dus je kunt het nog een tijdje aanzien.
Ik gok dat je in de gemeenschappelijk hoogste klasse moet starten dus dat is afhankelijk in wat voor dicsipline je paard M was. Stel, dit was M1-dressuur, dan moet jij ook M1 met dit paard starten.
Maar goed, dat zou je 't beste kunnen navragen bij de KNHS aangezien ik niet weet hoe 't zit met 't verjaren van wedstrijdstanden van een paard.

Marritt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 10:44

suziej schreef:
Ik zou het zeker niet doen!
Je kunt beter afwachten totdat ze weer helemaal goed loopt!
En ik denk dat je gewoon B moet starten .

Dat dacht ik ook .

Alleen is het nu zo dat het paard met jou M heeft gelopen? Of is hij/zij door iemand anders in de M gestart?

Ik begrijp het nl nu zo dat het paard M heeft gelopen, en jij ook M bent gestart, maar niet met dat paard .

abcde123

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-05 11:59

Het paard is bij de vorige eigenaar M geweest (m1 of m2 dat weet ik niet). Hoeveel jaar dat geleden is hebben wij geen idee.
Ik zelf ben nu ook M1.

Exit13

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 12:07

Volgens mij verjaart dat niet en moet je gewoon M starten.

Melanie15

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 12:12

Als ik jou was zou ik het niet doen. Idd veel juries diskwalificeren je als je paard niet rad loopt. Ik zou hem eerst weer helemaal goed laten lopen en oppakken en dan kan je altijd volgend jaar nog een startkaart aanvragen

Blueberry

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 12:48

volgens mij was het zo dat als je 2x een paard in de ZZ hebt uitgebracht je meteen in de M mag starten(ongeacht het paard).

Maar als je met dit paard geen M hebt gereden moet je volgens mij gewoon bij de B starten, je kan het beste even naar de KNHS bellen dan weet je meteen het anwoord op je vraag, ze zijn heel aardig!

Sodera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 13:01

Je moet in de hoogste gemeenschappelijke klasse starten in principe, maar je kan dispensatie aanvragen, en ik denk dat dat in dit geval wel geaccepteerd word.
Of je het moet doen moet je zelf weten, is ze af en toe en aan het begin onregelmatig( beetje stijfjes) zou je het kunnen doen, maar is ze elke dag en ook na n tijdje nog onregelmatig zou ik nog even wachten, en kijken of het beter wordt. Een startkaart is er met zo'n 2 weken, en als je zegt dat je echt haast hebt kan het misschien wel sneller( hem zelf op gaan halen wil ook helpen, ken mensen die hem toen de volgende dag hadden).

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 14:15

Ik zou toch even wachten tot ze weer gewoon regelmatig loopt.

In principe moet je M1 starten, maar je kunt dispensatie vragen bij de KNHS. Het maakt nl. niet uit met wie het paard M heeft gelopen of hoe lang het geleden is, dat blijft staan en jij hebt ook M gereden maar je hebt wel een goede reden om dispensatie aan te vragen als het zo lang geleden is.

Kelloriejj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 14:17

Als je zelf van de pony's afkomt zoals bij jou (dacht ik) dan mag je altijd een klasse LAGER starten dan de gemeenschappelijke klasse. Lees voor meer informatie op www.knhs.nl

Marrepar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 14:30

Ik zou het ook niet doen.
Gewoon nog even wachten
En dan zou ik B starten..

sharonalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 15:35

Je moet/mag in de L2 starten, je moet eigenlijk in de M1 starten, omdat jullie dat allebei zijn, aar omdat het voor jouw een overgang pony's paarden is, kan je een klasse terug, dit moet je dan wel even aanvragen........