Wie rijden op wedstrijd op een hengst?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cappuccino

Wie rijden op wedstrijd op een hengst?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-05 15:36

Ik ga binnenkort Lamento lll op wedstrijd uitbrengen. De eerste keer was hij super braaf! Maar zeker wel wat feller als mijn andere 2 ruinen Zijn jullie hengsten op wedstrijd ook braaf of juist niet?

loes-freke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 15:41

helaas mag ik mijn hengst niet uit brengen.
dus had ik er iemand voor, maar deze brak vinger, dus nu rijd ons rij instructirce hem.
zaterdag eerste wedstrijd sportdag appaloosa en 11-12-13 nov knhs wedstrijd beilen.
dus wij moeten afwachten hoe hij zich gaat gedragen.

Sodera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 16:34

K groom nog wel eens bij mensen met n hengst, je moet opletten met merries, voor de rest is t n schat van n beest, hij gilt misschien n keer maar is absoluut in de omgang sowieso niet vervelend, ik vlecht hem op de vrachtwagen, met rijden moet je, ook omdat ie nog jong is, even uitkijken dat ie niet te erg opgesloten word, dan wordt hij een beetje paniekerig. Deze hengst heeft niet gedekt, daar heb je ook voordeel mee, vriendin van mij heeft nu een gecastreerde dekhengst, die is veel heter en feller m.b.t. andere paarden. Maar het ligt er gewoon ook aan hoe het beestje is opgevoed en hoe jij er zelf mee omgaat!

LolaTFB

Re: Wie rijden op wedstrijd op een hengst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 16:48

Ik heb met een ggk NRPS hengst (Nicolai) wedstrijden bij de pony's gereden. Hij was altijd heel braaf, ook tegenover merries. Maar hij had wel zo zijn persoonlijke ruimte nodig, je moet niet te dicht langs hem op rijden want dan werd ie boos en wilde ie nog wel eens dreigen te gaan slaan.
Ik heb hem ook bij de paarden een keer gestart. Maar die paarden zijn natuurlijk wel een stukkie groter dan Nicolai waardoor hij het idee had dat hij zich moest bewijzen. Toen was ie wel wat heter maar over het algemeen is hij altijd super braaf geweest op wedstrijd.

Palhaço

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 16:52

Ik rijd ook op mijn goedgekeurde hengst....nooit gillen. Hij is heel geconcentreerd. Als er een merrie kontje heel dicht langs hem gaat kijkt hij wel even maar geen gehinnik of trappen etc. Altijd braaf ook naar andere hengsten /merries etc.

Gelukkig... hij is echt een schatje.. nooit problemen mee gehad, heb hem zelf van de B dressuur naar de Z2 gereden...

Cappuccino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-05 17:02

Toen ik Lamento voor de eerste x uitbracht was hij ook heeel braaf!. En ook niet gehinnikt. En ik moest toen als laatste rijden en alle pony's waren allemaal weg. En hij bleef gewoon heel goed bij de les! Bij hem heb ik ook geen last als ik bij een merrie rijd. Alleen hij staat op stal bij een merrie en hij is toch zooo verlieft als ik daar bij rijd is hij wel wat feller maar dan wil hij zich eigen gewoon laten zien. Maar hij is niet zo dat hij er achterna wil.

Lamento is ook echt een schatje!

Cappuccino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-05 17:05

LolaTFB schreef:
Ik heb met een ggk NRPS hengst (Nicolai) wedstrijden bij de pony's gereden. Hij was altijd heel braaf, ook tegenover merries. Maar hij had wel zo zijn persoonlijke ruimte nodig, je moet niet te dicht langs hem op rijden want dan werd ie boos en wilde ie nog wel eens dreigen te gaan slaan.
Ik heb hem ook bij de paarden een keer gestart. Maar die paarden zijn natuurlijk wel een stukkie groter dan Nicolai waardoor hij het idee had dat hij zich moest bewijzen. Toen was ie wel wat heter maar over het algemeen is hij altijd super braaf geweest op wedstrijd.

Ik heb een Nrps-ruin van Allure. Als ik hem in de wei doe. Dan lijkt het wel een hengst. Dan zit hij allemaal te prieste en die nek er dan zo op echt heel mooi om te zien. En dan allemaal dansen. Echt grappig.

LolaTFB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 17:23

Cappuccino schreef:
Alleen hij staat op stal bij een merrie en hij is toch zooo verlieft als ik daar bij rijd is hij wel wat feller maar dan wil hij zich eigen gewoon laten zien. Maar hij is niet zo dat hij er achterna wil.

Ja dat ken ik ook! Er staat een friese merrie bij Niek in de buurt op stal, en dat is zijn vriendinnetje, als ik dan aan het rijden ben, en die fries komt eraan, wordt ie helemaal gek! Showen, zich 2 meter groot maken en natuurlijk even vergeten dat ie naar mij moet luisteren . Vooral tijdens het dekseizoen, in de winter is het minder. Af en toe is hij dan zooo sterk en zet hij mij helemaal buitenspel, maar dat doet hij alleen tijdens de training. Met wedstrijden heb ik daar nog nooit last van gehad gelukkig.

Venetia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 17:47

Ik rijd ook met een hengst. Hij heeft, zoals iemand eerder al opmerkte, echt zijn eigen ruimte nodig. Te dicht inhalen doen mensen maar één keer. Erachter of ervoor is geen probleem, maar inhalen ziet hij als een belediging. Als je daar rekening mee houdt heb je met hem nergens last van. O ja, hij kan wel eens fris zijn aan het begin, dus ik moet er altijd snel op. Maar na het loswerken is het klaar en is ie super braaf.
Eigenlijk nooit problemen met hem gehad, en ben met em in de B begonnen als onervaren vijftienjarige.
Als je zn gebruiksaanwijzing maar respecteert.

Bianca__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 08:26

Ik rij een hengst in de dreessuur.Tijdens het losrijden geld: Hoe meer ruimte, des te beter het gaat. Hij zwaait altijd ontzettend met zijn hoofd in het begin, en dan vooral als er iemand dicht langs hem heen komt. Hij wil dan wel eens grommen. Verder is het een echte macho. Als je gewoon goed oplet, is er niets aan de hand. Ook tijdens zijn proeven is hij dan heel goed bij de les.

melody2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 12:39

Mijn dochter rijdt met een welsh hengst in de dressur en het springen. Hij is supergoed opgevoed door de vorige eigenaar en hij is dan ook supermak. Iedereen kan ervoor, erachter en ernaast rijden. Natuurlijk blijft het een hengst en moet je dus altijd zelf alert zijn, maar we hebben nog nooit problemen met hem gehad.

utjelover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 12:43

Ik rijdt een drie-jarige hengst, in januari willen we hem uit gaan brengen. Ik vind het behoorlijk spannend.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 12:51

Ik rijd niet op een hengst wedstrijden, wel met een hengst. Alleen heeft ie niet echt in de gaten dat ie hengst is geloof ik. Op de tweede wedstrijd had ie op de vrachtwagen zijn halster afgewerkt en toen we eraan kwamen stond ie lekker de sprietjes hooi onder de merrie (die langs hem stond) op te peuzelen. De rubriek waarin hij loopt is overvol met hengsten, en ook daar reageert ie niet op. Overigens bedoel ik Easter Boy, dat kleintje.

Tja, en die verliefdheid van Lamento op die vosmerrie......hij moest het maar snel afleren van Jan H, die heeft een hekel aan vosmerries!

Let_be

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 18:04

Ik heb een tijdje hengst uitgebracht op wedstrijd, helaas door scheiding van de eigenaren is deze LUS-Hengst verkocht. Hij was 6jr en net zadelmak en mocht in de zomer dekken. Was dus wel erg moeilijk, moest goed consuquent blijven ivm brullen ect.
Maar het ging redelijk, ene jury walgde ervan (tsja barok type) en andere jury was normaal en weer andere overdreve met de punten. We zijn L1 geworden.