Jurycommentaar

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lest

Jurycommentaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-05 21:29

Jaaah kom maar op met positief, negatief,raar commentaar wat je wel eens gekregen hebt bij een proef.

Bij mij;
* Leuke pony, leuke combinatie

* Moeilijk te beoordelen proef heeft helemaal niks met dressuur te maken (was trouwens in dit geval geheel terecht).

En een meisje bij mij op de vereneging kreeg te horen dat ze beter een andere hobby kon gaan zoeken (terwijl ze bij de a/btjes reed en 8 was ofzo) Gelukkig is ze deze zomer Gelders kampioen dressuur geworden .

SpikkelFire

Re: Jurycommentaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 21:31

"iets actiever" terwijl ik de proef binnen 3 minuten gereden had

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 21:34

* denk om het welzijn van je paard

Verder nog veel commentaar waar ik wat aan had.

RedFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 21:34

* leuke pony zal je zeker ver mee komen succes ermee
vond ik heel leuk commetaar
meisje van mijn club met b pony kreeg: pony is te dik
nou dan ben je ook blij
* geen 5 meter (bij gebroken;lijn 5 meter) kreeg iedereen in die categorie ( is er dan echt niemand die het goed deed)
* alleen maar "verzet" en dat dan 10 x (ging dan verder alles goed )
meer kan ik zo niet bedenken

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 21:52

Niet van mezelf maar van andere:

*Te braaf gereden proef

*Goed achterbeen gebruik (en dat voor een super onwijs langzame makke knol van 3 jaar oud die net 3 maanden onder het zadel is en een eenvoudig E5 proefje reed)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 22:02

Bij het binnenkomen op A-C lijn: 'spoort niet'
Ik snap echt wel wat ze bedoelen maar moest toch wel even lachen
Goede jury dat ze al bij het binnenkomen zag dat ik niet spoor

_leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 22:05

"deze combinatie liep niet lekker samen"

Tja, toen schrok ik toch wel.. vooral omdat het mijn lieveligspony was waar ik een hele close band mee heb en ik het zó lekekr vond gaan.. En ook allemaal mensen die het hadden gezien zeiden dat eht vet netjes ging.. Toen was ik toch wel even boos en verdrietig..
Verder gewoon normale puntjes en leuk commentaar.. Ik ben er ook een keer afgevallen ONDER het proefje.. en toen stond onderaan: * dapper verder gereden..

Sempre

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 22:11

* het is de bedoeling de bordjes te laten staan
*jullie zijn een echt team, ik zou er verder in gaan
*wat glimt ze mooi
*mooie springtechniek
(is uit meerdere proefjes )

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 22:23

hoort imo in WD

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 23:49

Ik heb tot nu toe niet echt vervelelende of vreemde dingen in mijn protecollen zien staan.
Ach ik heb pas 7 wedstrijden gehad.
Er stonden wel leuke dingen zoals:
*Mooi paard
*Oefening baart kunst
*Erg mooi paard als je zijn temprament helemaal onder controle hebt rijden jullie de sterren van de hemel suc-6

En een keer had ik dit:
Geen stemhulpen, maar de middendraf was keurig! Dus toen kreeg ik nog een 6 i.p.v. een 8 (die ik voor me 1e middendraf in de proef had)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 23:53

Een maandje geleden op de UPD bij de jury-inspectie....."is dit diezelfde pony die met je in Veldhoven aan de kletter ging?" (En het was gelukkig een andere )

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 10:59

"nette wissel, maar wordt niet gevraagd in L2"

"verzet", terwijl het paard de baan uit was geweest, een bokserie had gegeven, het hekje de andere baan in had geschopt en er toen in galop vandoor ging Vond ik toch nog heel netjes omschreven

Brit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 12:30

Ik heb verschillende dingen gehad een paar dingen:

* ruiter kon problemen met paard niet oplossen
* Tempo te hoog (terwijl ze super rustig liep nog nooit zo rustig gelopen
* Topproef ga zo door

xAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 13:11

Nou bij mij niet echt wereldschokkend commentaar, maar wel een keer toch iets wat ik echt wel waardeer, want ik ben helemaal gek van een super klein ponytje, Quickstar, waar ik veel te groot voor ben nu natuurlijk, maar die is zoooooo gigantisch leuk en schattig, ong. 1m.20/30, de beste springpony van de hele manege (echt waar!!) maar ik mocht daar mijn laatste wedstrijd op rijden (finale) nou ik had al gesprongen, maar toen ik dressuur ging doen, zat er een meisje (14 ofzo) met een paardendeken om zich heen in de bak, gewoon in kleermakerszit daar in de bak. Dat is sowieso al niet normaal, maar dat kwam ook wel omdat er geen ringmeester was. Nou ik in de bak, Quicky was helemaal geflipt wilde er echt niet langs rende de hele tijd weg, nou ik (was nog klein toen he) huilen huilen want het was de laatste keer dat ik op Quicky mocht en nou was mijn proef verpest en dan heb ik geen leuke herinnering eraan enz. (beetje kinderachtig natuurlijk maar oke) en wat denk je toen ik mijn briefje kreeg van de jury...? geen enkel puntje aftrek daarvoor (de jury snapte wel dat dat door dat meisje kwam) en was ik toch nog 2e!

Esmiralda_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 19:07

met emiel:
*lief schattig ponytje maar onwijs eigenwijs
*kan super lopen maar probeert er vaak onderuit te komen, maar amazone kan daar vaak wel wat mee
*af en toe wat meer nagevelijker(maar hij liep de hele proef sterren te zoeken )
*super leuk beesje, super combinatie, mooie glans over z'n lichaam gewoon super
*geen spring talent

whisper:
*pony met veel talent kan zeker hoog komen
*mooie houding en loopt de hele proef bergopwaarts
*goede achterhand en ruggebruik
*veel spring talent
*veel dressuur talent
*mooie vlotte proef gereden ,,ga zo door!

gr..esmiralda

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 19:17

Nadat ik over het hekje was gesprongen tijdens mijn 1e B wedstrijd met mijn huidige paard werd ik na mijn proef (ja, ik mocht doorrijden van deze aardige jury ) bij de jury geroepen.
Zegt de jury:
Wat heb jij een stout paard zeg!
Dat is ook de reden dat ik je door heb laten rijden, ik ken haar vader en als ze dit grapje eenmaal doorhebben dan is het hek van de dam
Vervolgens stond er op het protocol van mijn 2e proef waarbij ik wel binnen de hekjes bleef:
Wat een leuke vrolijke combi

Kan er achteraf nog steeds enorm om lachen

hector

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 19:23

Ik had een keer op dezelfde dag bij de ene jury een 6 voor verzorging met als commentaar: "niet netjes ingevlochten"
Bij de andere jury had ik een 9 en het commentaar: "prachtig ingevlochten"

beetje tegenstrijdig?

Verder stond er een keer als commentaar bij een nogal ingedutte proef: "Het is geen vakantie, je moet harder werken"

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 19:43

Drie jaar geleden paste ik nog prima op Whity, mijn benen netjes net onder het zadel, de pony 1.35 en ik 1.50, krijg ik als commentaar: 'Je bent eigenlijk veel te groot voor die pony'..

Drie jaar later, dit jaar, dezelfde jury, zelfde pony, mijn laatste proef op deze, mijn benen bungelen er onder uit..
'Je past perfect op deze pony, ga zo door!' Toen ik haar vroeg of ik te groot was, zei ze: 'Ach, ik vind het kunnen'. Snap jij dat nou??

-x- Jodie, King, Farah & Kuni.

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 19:55

*zoekt een heleboel protocollen op *

nou daar komt ie:

*regelmaat van tempo lag wat te hoog:+ *dat is niet iets vreemds met mijn paardje *
*mooi paard, glanst mooi
*leuke combinatie
*beugels wat te lang?? *zat zowat met mijn knieën in mijn neus
*er stond ook een keer een punt doorgestreept met 'LET OP!' erbij, had ik geen cijfer voor wat ze daar nou weer mee bedoelden?
*mijn paard was de hele proef aan het springen staat er 'paard een beetje opgefokt?' mijn reactie: goh
*moest een grote volte in middengalop maken, paard schiet weg, staat er op mijn protecol 'geen verschil' mijn reactie: huh? dat ze die gemist hebben blind?

en ook een keer, zat ik op een manegepaard van 1.75 m hoog staat er 'PONY meer teugel geven'

had laatst ook een jury die bij elke oefening een punt af had getrokken omdat mijn paard niet nagevelijk liep *was de eerste keer dat mijn proefje echt goed ging op mijn eigen paardje, heb je zo'n rotjury *

oryantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 19:57

je hebt een super goed paard volgende keer dat ik je tegen kom moet je in de z zitten het was toen me eerste l proefje voelde me gevleid *o/*

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 20:04

mooie wissel maar niet gevraagd in L2
Geweldig sommige opmerkingen

Chely

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 22:07

vandaag nog, b-proefje met een z-springpaard. De jury was duidelijk zichtbaar een ' '. Pascalle reed met springzadel, het is een springpaard, zij een verdwaalde springruiter zonder dressuurzadel. Staat er op het protocol: goed gereden voor een springzadel.........

Ze was wel eerste met 172 punten

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 22:22

Met kijn pony die voor geen meter halsstrekt.

Een 9: neus over de grond (jury had het hapje gras dat hij nam gemist *phew*)

En een chagrijnige jury, mijn paardje liep met de tong uit de mond. Was de vierde proef die dag (finale) en hij was moe. -2 -2 -2 -2 -2 etcetera. Tot 11 keer toe en ik had nog geen verliespunt. Als ik dat niet had gehad had ik kampioen geweest.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 23:07

Ik had een nette proefje gereden was heerlijk ontspannen vond ik staat er op me protocol:Niet kauwgom eten tijdens proefje Daarom was ik dus zo onstapannen zat lekker te bellenblazen.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 23:11

-> WD