In juli had ik besloten dat ik officieel wilde gaan springen, omdat mijn paard dat echt hartstikke leuk vindt. Dus ik had me ingeschreven voor een parcours in Brielle op 30 juli jl. Ik kreeg inmiddels springles bij Ben Schaap in Oude Tonge. Inspringen ging toen lekker, maar het parcours werd een drama! 1e manche: 3 weigeringen, 5 hindernissen gesprongen. 2e manche: bokken, 3 weigeringen en 3 hindernissen gesprongen! We hebben rustig verder getraind en afgelopen zondag op advies van Ben meegegaan naar Stal de Kroo in Zeeland om een oefenparcours te springen. Hij sprong bij het inspringen echt geweldig, maar ik durfde niet te hopen dat hij dat binnen ook zou doen. Ik moest de ring in voor de 1e manche en ik dacht dat ik hem wel over 9 hindernissen zou moeten krijgen. De 10e werd wat moeilijk, omdat die geel was en in Brielle wilde hij echt niet over de gele hindernis. Wat schetst mijn verbazing: hij sprong ze alle 10!!! Wel met 2 weigeringen, maar ik was rond!!! Toen was ik al superblij en trots, want hij sprong al heerlijk. Maar ik kreeg nog een toetje: de 2e manche sprongen we foutloos!!!! En die liep hij zo lekker, dat gaf echt een supergevoel!!!! Mijn week kan dus niet meer kapot en ik heb zelfs besloten dat ik me nu eerst een paar maanden op het springen ga concentreren en dan pas weer verder ga met de dressuur. Ik blijf naruultijk wel thuis trainen voor de dressuur, maar starten even niet. Ik moest het gewoon even kwijt!!! Ben zo blij!!!