JAAA!!! Parcours uitgesprongen!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Talitha15

JAAA!!! Parcours uitgesprongen!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-05 12:50

In juli had ik besloten dat ik officieel wilde gaan springen, omdat mijn paard dat echt hartstikke leuk vindt. Dus ik had me ingeschreven voor een parcours in Brielle op 30 juli jl. Ik kreeg inmiddels springles bij Ben Schaap in Oude Tonge. Inspringen ging toen lekker, maar het parcours werd een drama! 1e manche: 3 weigeringen, 5 hindernissen gesprongen. 2e manche: bokken, 3 weigeringen en 3 hindernissen gesprongen! We hebben rustig verder getraind en afgelopen zondag op advies van Ben meegegaan naar Stal de Kroo in Zeeland om een oefenparcours te springen. Hij sprong bij het inspringen echt geweldig, maar ik durfde niet te hopen dat hij dat binnen ook zou doen. Ik moest de ring in voor de 1e manche en ik dacht dat ik hem wel over 9 hindernissen zou moeten krijgen. De 10e werd wat moeilijk, omdat die geel was en in Brielle wilde hij echt niet over de gele hindernis. Wat schetst mijn verbazing: hij sprong ze alle 10!!! Wel met 2 weigeringen, maar ik was rond!!! Toen was ik al superblij en trots, want hij sprong al heerlijk. Maar ik kreeg nog een toetje: de 2e manche sprongen we foutloos!!!! En die liep hij zo lekker, dat gaf echt een supergevoel!!!! Mijn week kan dus niet meer kapot en ik heb zelfs besloten dat ik me nu eerst een paar maanden op het springen ga concentreren en dan pas weer verder ga met de dressuur. Ik blijf naruultijk wel thuis trainen voor de dressuur, maar starten even niet. Ik moest het gewoon even kwijt!!! Ben zo blij!!!

Fun_Fun

Re: JAAA!!! Parcours uitgesprongen!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 12:53

Geweldig, gefeliciteerd.
Hopelijk gaat het altijd zoo

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 13:35

Super joh. Voor mijn paard eindelijk een B parcours sprong was ik bijna 10 wedstrijden verder. Hoewel ze er zeker wel aanleg voor had. Toen ze eenmaal goed rond kwam ben ik in een jaar door de b gegaan (1 weds per maand) en de L ging helemaal super. Helaas moesten we in de M stoppen omdat ze artrose heeft.
Je hebt het dus eigelijk best wel vlot gedaan hoor.
Heel veel succes de komende tijd. Hopelijk gaat het voor jou zo door!

Talitha15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-05 15:48

Ik hoop het ook!!!! Ik had het ook echt niet verwacht.

anydale

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 16:30

Super hoor! Gewoon vertrouwen erin hebben en je paard ook overtuigen, dan komt het goed Succes!

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 16:41

Ontzettend Leuk. Wij hebben er iets langer over gadaan, bijna een heel seizoen om in de BB rond te komen( dressuurmuts met idem pony)

Toen ze op de thuiswedstrijd dan ook rond kwam( 16 strafpunten) werd er zo gejuicht dat de fotograaf van de plaatselijke suffert dacht dat ze gewonnen had!

Zodoende stond ze met foto( springfoto) op de voorpagina van het Aanpakken. Een prestatie die nooit meer geevenaard is.

Odeale

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 16:54

Lekker gevoel is dat ofniedan!!! Ik ben gisteren naar Denekamp geweest naar het oefenspringen. Ging ook heel goed. In de eerste ronde een balk en één weigering, en in de tweede ronde alleen een val omdat ze stopte en toen alsnog door de hindernis sprong.
De hindernissen stonden op 80-90 cm dus ik ben ook supertrots . De hindernissen waren ook lekker aangekleed, niet alleen maar balken maar allerlei tierelantijnen dus het was een goede leermoment.

Heb nu wel flink spierpijn in mijn rug en nek van de val, maar dat mag de pret niet drukken.

Ik sta op de wachtlijst voor het BB springen in Hellendoorn, ik hoop dat ik nog mee kan doen (is vrijdag al)

Anouskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 17:26

Wat goed! Gefeliciteerd!

Rhona17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 09:59

Wat goed joh..gefeliciteerd! En blijf nu zo door gaan he

Firesolo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 21:09

Ja, hartstikke goed! Ik hoop dat mij dat ook eens gaat gebeuren. Mijn paard blijft alle vreemde hindernissen weigeren. Terwijl hij wel vrij goed crosst. (oefencross dan, want wp springen heb ik natuurlijk niet)Ik heb nu een nieuwe strategie: ik ga zaterdagavond oefenparcours rijden in Bodegraven, en gelijk zondag daar officieel starten. Misschien doet ie het dan eens, omdat hij de hindernissen dan al gezien heeft. Ik heb al behoorlijk wat wedstrijden gereden zonder 1 hindernis te springen, heel frustrerend! Terwijl hij springen toch heel leuk vind, alleen wat onzeker is. Ik hoop echt dat het gaat lukken! Ik zie hier trouwens dat ik niet de enige ben met dit probleem.

Talitha15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-05 13:52

Dit was gelijk het laatste springconcours dat ik met hem gesprongen heb. Hij heeft waarschijnlijk hoefkatrolontsteking!!! Hij liep af en toe een beetje onregelmatig de afgelopen 2 weken. Gisteren kwam de dierenarts toch, dus ik heb gelijk gevraagd of ze even naar Kenya wilde kijken. Liep hij op allebei zijn voorbenen niet goed en na verdoving van de voet wel. We moeten nog foto's maken, maar eigenlijk dacht ze vrijwel zeker te weten dat het HKO is. Hij krijgt maandag speciaal beslag en hij heeft ook pijnstillers en dan moeten we volgende week verder overleggen en kijken hoe hij dan loopt. Sowieso maken we een foto van zijn voorbeen, want ik wil zeker weten wat het is en hoe erg, maar springen mag hij in ieder geval nooit meer. Wat een kl*tedag!!

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 13:53

Gefeliciteerd

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 13:55

Dat is echt super kl*te nieuws. Ik heb het nieuws een kleine twee maand geleden gekregen. Mijn paard heeft artrose en ook ik mag niet meer springen. Ik hoop echt heel erg voor je dat het toch niet zo ernstig is als dat het nu lijkt.
Succes ermee