jullie spring ervaring--> de eerste keer

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

monsterrs

jullie spring ervaring--> de eerste keer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-05 17:16

hai,
ik wil een springwedstrijd gaan doen, me pony kan wel goed springe alleen hij is nogal kijkerig bij nieuwe hindernisse. Dus nu wil ik weten hoe jullie eerste springwedstrijd ging. Werd je pony/paard helemaal ethousiast toen je op spring wedstrijd was, en sprong ie zowat alles. Of werd ie alleen maar kijkeriger en bangeriger? en kwam je geen hindernis over?
Dus geef je verslag over je eerste keer
bedankt!

Rieta

Re: jullie spring ervaring--> de eerste keer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 17:21

nou ik ben een scheiterd met springen en mijn paard ook hahhaha maar ze vond alles heel eng maar met veel been en wat stemhulp sprong die toen toch maar alles

Suprice

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 17:33

mijn pony vond het helemaal geweldig, iets te. Ze ging namelijk heel hard rennen en nam alle hindernissen maar ging elke bocht bijna plat. Best eng!

Fun_Fun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 18:02

Ik was eerste x uitgebeld op 7 door onevarenheid

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 20:05

ik heb tijdens clubkampioenschappen ook met springen meegedaan en mijn mening: erg leuk maar was wel een beetje eng
me pony mening: GEWELDIG !!!!

ik was wel gelijk foutloos

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 21:49

Whahaha, ik herinner me het nog goed al is het inmiddels 24 jaar geleden. Bij hindernis 1 was ik beide beugels al kwijt, de rest van het parcours heb ik ze ook niet weer gevonden. Mijn C-pony zag alleen de dubbelsprong in eerste instantie niet zo zitten maar na er een keer dichtbij naar gekeken te hebben sprong ze er in tweede instantie toch over. Ach, ik was rond gekomen en had nog een winstpunt ook ondanks de zeer beroerde stijl. (50 punten, wat destijds zeer beroerd was)

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 23:25

uhmmmmm... tja.. mijn eerste keer kan ik haarscherp herinneren, dat was namelijk 2 weken terug... Mijn pony, kwam dus niet eens over de eerste... Ik was stik zenuwachtig, kwam veel te laat aan (ben dressuur tijden gewent.. ) dus dat ging al mis.. En toen moest ik de ring in, en we weigerden welgeteld 3x op hindernis 1... en toen was het alweer gebeurt... Bij het progessief precies het zelfde verhaal....
kan er nu wel om lachen, maar toen kon ik wel janken...
hahaha.. Ach.. We houden het wel op dressuur en Polocrosse, en we gaan pas weer springen als ik weer een gevoel heb van.. we kunnen het ! (NOT !! ) hahahah ..

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 11:18

Mijn eerste keer onderling was super. 1e met foutloos parcour + barrage en de snelste tijd. Toen officieel (met heel veen frutsels aan de hindernissen) uitgebeld op de 1e hindernis en er half doorheen

Groetjes Kate

anydale

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 16:36

Mijn eerste keer ging goed hoor, ik vond het echt leuk en mijn paard ook. We waren foutloos en 6e van de 60

Maaiikii

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 17:11

Mijn eerste springwedstrijd met mijn E-pony Xantos was super!
Maarja bij vorige eigenaar sprong hij ook L+winst. Xantos is ook een echt springpaard en wil ook aardig hard gaan!!Dus op de eerste springwedstrijd ging hij best haar maar ik kon hem nog wel beheersen. Hij was in iedergeval erg enthousiast!
Maar mijn eerste was foutloos en 44 punten voor stijl!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 17:13

mijn eigen eerste parcours zou ik echt niet meer weten, is te lang geleden. Met deze twee paarden was het bij Pablo een ramp (alles was doodeng en levensgevaarlijk) en Raimaer ging heel simpel rond. Erg paardafhankelijk dus.

Supawuv

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 17:30

Howj Mensen,

Ik heb zaterdag met me pony aan me 1ste springwedstrijd meegedaan.Ik heb der nog niet zo lang (bijna 3 maanden) maar ik wou het gewoon een keer proberen. Ze schrok wel ff van de bel en ging iets te snel over de draf balkjes heen. De eerste 3 hindernissen moesten in draf en dat vond me pony maar niks. Ze weigerde bij de 3e hindernis 1x en de rest mocht in galop en dat ging meteen een stuk beter. We hadden samen 4 stafpunten binnen de tijd ik deed HC mee.Ik ben super trots op me pony. En omdat het zo goed ging ga ik 12 november weer springen en dan voor de prijzen!!! Nou dit was mijn verhaal

Mijn pony heeft der eigen website ga is kijken als je zin hebt en laat een berichtje achter in haar gastenboek
Het adres is: http://mistralsplace.vze.com

Groeten Sabrina
& een hoefje van Mistral (mijn pony)

Miss_Monet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 19:33

love_sander schreef:
Ik was eerste x uitgebeld op 7 door onevarenheid

kan dat?
haha
ik had de eerste 2 keer allebei een weigering, dan liet ik haar weglopen
maar ze wilde heeeeel graag! dat was met Roos, die is overleden

met Sascha had ik telkens 3 weigeringen, die zag ook telkens de kans
de eerste keer L had ik een weigering en balkje, en met proggressief weigerde ze 3 x op de eerste, wat bleek: peesblessure
maar ze houd heel erg van springen
nu is ze weer kreupel

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 20:29

Mijn eerste springparcours is al 20 jaar geleden. Ik had een pony die M/Z had gesprongen dus die deed het allemaal vanzelf!
Ik was foutloos en het was echt een kik.

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 20:47

ik was met mn eerste parcours uitgebeld..
maar had dan ook zelf nooit een wedstrijd gesprongen en mn pony ook niet, en mn pony was ook echt heel kijkerig in het begin!
sinds ik SGW rijdt is ze niet kijkerig meer en springt ze 98 van de 100 x ofzo gewoon!

monsterrs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-05 22:43

leuke reacties allemaal, maar dan nog een vraag ik hoor en lees altijd allemaal van progressief springen en klassiek springen. Wat is dan het verschil, wat is het?
kheb nog nooit een wedstrijd gesprongen. Dus weet praktisch niet hoe het allemaal in zijn werk gaat op zo'n wedstrijd.

Esmiralda_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 20:01

emiel: hij wist niet wat die zag het waren maar hindernisjes van 70cm maar hij sprong eroverheen alsof het op een meter stond..inmiddels heeft die het springen helemaal afgeleert,nouja alleen op wedstrijden hoor daarom ben ik er ook mee gestopt

whisper: hij vond het G-E-W-E-L-D-I-G haha en uiteraard dus foutloos

PaardenMeisJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 20:24

Ik heb geen eigen pony (heb wel verzorgpony's) en ik rij bij een manege (zilfia's hoeve) En ik rij al een lange tijd dressuur en sinds kort ben ik ook gaan springen. Ik vind het echt hartstikke leuk en de eerste keer ging al erg goed, 1 hindernis geweigerd! Ik denk dat jij je pony gewoon goed voor de hindernis moet rijden en je been er aan moet houden. Je stem helpt ook altijd nog! Veel suc6!

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 22:30

2 weken terug had iik mn eerste springwedstrijd....
paard loopt met de springruiter Z
en ik sprong 90 CM
bij hindernis 2 maakte ik de fout door er nog een pas bij te willen rijden.... en ze weigerde (dacht ik) maar sprong toch,...
tsja toen ging ik vliegen
maar daarna dr op en verder gereden en dat ging super....

tsja, domme fout maar je leert ervan

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 22:55

mijn eerste keer was ongeveer 6 jaar geleden en toen werd ik uitgebeld bij hindernis 3 de zenuwen gierden toen door mn lichaam..
week later werd ik 2e.....

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 23:01

whahhaa! voor mij was het niet zo grappig maar voor de omstanders geloof ik wel

ik deed zo'n 8 jaar geleden mee met het dag van het paar din buurse en daar was ik uitgebeldt voor de 1e en de laatste keer. de pony was 4 of 5 en had haar zelf ingereden terwijl ik net van de manege afkwam, kan je nagaan ....een paar jaar erop heeft mn zusje ermee gereden en is met de 90 cm (waar zij de enigste met een pony was) 1 geworden....ondertussen had ik haar al wel richting het M gereden daar niet van

op video achteraf is het wel lollig...toen niet bepaald...

alexandra15

Woonplaats: Zeist (vlakbij Utrecht). Spullen daar op te halen, of in Delft, Leiden, Arnhem,Velp, Den Haag, R'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 23:41

Meestal krijgtj e paard wel een andere instelling in de ring en worden ze heter en willen ze vaak wel harder dan normaal. Je moet proberen ze goed voor de hindernissen te zetten en ze goed bij de les te houden, want misschien is je paardje de eerste keer wat kijkerig. Probeer anders eerst een oefenparcoursje! Succes ermee...

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 23:43

Ik startte in de B categorie D. Ging niet echt goed had 2 voltes gereden. Maar daarna ginga alles super! Ben in 2 jaar tijd naar de Z gereden!

Ow en mijn allereerste wedstrijd op een manegepony was in de BB. Mijn pony ging ervandoor en ik heb alleen maar gestuurd. Was wel foutloos. In de barrage ging het iets rustiger maar was wel het allersnelste! Resultaat 1e!

Odeale

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 07:54