Een winstpunt rijker en een kies armer :)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ragne

Een winstpunt rijker en een kies armer :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-05 09:46

Ja afgelopen zondag ging ik met Rag op pad voor een wedstrijdje in de M1. Inmiddels staan we op 9 winstpunten en komt de overgang naar M2 wel heel dichtbij, dus we gingen ervoor. Het enige nadeel is dat Rag last had van een losse kies, waardoor ze geen gecombineerde neusriem om kon (niet vanwege pijn trouwens!). Dus ik rij haar al een tijdje met lage neusriem en dat gaat best.

Op het wedstrijdterrein viel het nogal tegen dat het losrijden erg slecht geregeld was. Na ruim een kwartier buiten in een klein paddock wat gestunteld te hebben (niet genoeg ruimte om echt los te rijden) kreeg je 10 minuten de tijd om met je groep van 4 ruiters de ring te verkennen en los te rijden. Ikw as net lekker aan het galoperen in de binnenbak daar, toen ineens het sein kwam dat we moesten starten. We waren welgeteld 4 minuten in de binnenbak geweest met z'n allen, maar omdat de organisatie was uitgelopen met de vorige groep kregen wij geen tijd meer. Ik vond het belachelijk, want ik moest ok nog eens als eerste starten en dat gaat gewoon niet als je paard nog niet lekker los is....
De eerste proef werd dus best wel een drama, want Rag was er nog niet lekker doorheen en de galop moest ik er echt uit persen. De jury vond het nog wel meevallen geloof ik, want ik werd 2e met 151 pt (1e had 152 en laatste had 129).
Toen ik de bak uitkwam was ik ook zachtgezegd 'not amused'.
Maar de tweede proef vol goede moed begonnen en Rag liep een stukje fijner erdoorheen en dat hielp wel. De hele proef ging wat soepeler en ik kreeg 7-en voor wendingen om de ah. Mijn hoop op een winstpuntje was wel een beetje verloren na het gedoe rond het losrijden. Maar met de prijsuitreiking bleek ik eerste met 159 pt!

En dus is Ragne nu M2-startgerechtigd!!

Omdat de losse kies toch echt verwijderd moest worden kwam maandag de dierenarts. rag kreeg een halve verdoving, maar deed net of ze volledig verdoofd was. Gevolg was dat ik haar hoofd omhoog moest houden en das best zwaar, maar anders kon de DA natuurlijk niets zien. Binnen no time was de kies getrokken en het viel alles mee, omdat ie al zo los zat. Rag heeft er gelukkig nauwelijks last van gehad!

we zijn dus een kies armer, een winstpunt rijker, en we gaan nu trainen voor de M2!
En ik ben best wel heel erg trots op mijn ex-manegepaard

Afbeelding

Sjappie

Re: Een winstpunt rijker en een kies armer :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 09:52

Echt supergoed joh! Zo zie je maar weer, als je er niets van verwacht, dan gaat het in ene heel goed. Nu nog even goed doortrainen voor het M2, want dat is zeker geen makkie.

En ja, wie had dat nu ooit gedacht dat zo'n manegepaardje M2 startgerechtigd zou gaan worden, echt superleuk.

Kelloriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 09:52

nou, na alles toch gefeliciteerd met je winstpunt!

OmarLinosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 13:02

Gefeliciteerd!!!!!!!!!!!!!!!!! Wanneer komt je debuut??

Juco

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 13:06

Hartstikke leuk. Ik dacht allen dat je die kies op wedstrijd was kwijtgeraakt.
Ik rijd M1 met 9wp met een manegepaard. Ook ik hoop binnenkrt M2 te gaan starten.

Ragne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-05 13:27

OmarLinosa schreef:
Gefeliciteerd!!!!!!!!!!!!!!!!! Wanneer komt je debuut??

Ik zit te denken aan half november, misschien wel 13 november in Langeraar! Maar ik houd je wel op de hoogte

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 13:32

Gefeliciteerd Lot!!
Echt goed

Laat je weten als je M2 hebt gestart? Ben wel benieuwd hoe het jou zal vergaan, het is echt een overgang, die M1 naar M2

Ragne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-05 14:58

Hey 10! Thanx! hoe is het met je superschimmel?

ja ik laat het wel weten wanneer de vuurdoop is, whaha!!
Eerst Rag maar eens scheren want ze heeft het veel te warm momenteel.

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 15:47

Pffff lekker als je niet lang kan losrijden he? Ik had van het weekend ook zoiets, toen moest ik er ook na 10 min al in. Maar toch wp 2e proef, succes alvast in de M2!

Ragne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-05 21:38

liza van loon schreef:
Pffff lekker als je niet lang kan losrijden he? Ik had van het weekend ook zoiets, toen moest ik er ook na 10 min al in. Maar toch wp 2e proef, succes alvast in de M2!

Ja het is zo vreselijk jammer, want met 5 minuutjes extra ben je wel klaar en is er niets aan de hand. Het erge is nog, dat je er ook gewoon niets aan kan doen. Iedereen was op tijd, behalve de organisatie. En je móet beginnen met je proef, je kan moeilijk afstijgen en zeggen ik wil de organisatie spreken!

achteraf gaat het dan wel even door je hoofd: vaarwel € 7,50 startgeld, vaarwel uren training voor deze proef, voorbereiding en alles...dat is best frustrerend!
wat maakt 5 minuten nu uit...maar goed, het liep uiteindelijk goed af

anydale

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 10:09

Gelukkig maar dat je toch nog een punt had. Het is idd erg frusterend als je niet goed kan inrijden terwijl je dat wel nodig hebt. Succes in de M2!!

Rhona17

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 15:33

goed gedaan hoor..leuke foto trouwens!

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 23:15

Gefeliciteerd!! Lekker is dat he, eindelijk dat verlossende winstpunt Die M2 word hard, geloof me, maar de Z komt in zicht, dat maakt al zoveel goed Heel veel succes!

Ragne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-05 08:04

Ja haha verlossende winstpunt, idd
En die Z is idd nog maar 10 punten verderop.
Maar eerst maar eens kijken hoe Rag het aankan, ze is iiig goed hersteld van de getrokken kies!