wedstrijd wanneer? wat ???

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

patrouska

wedstrijd wanneer? wat ???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-05 18:06

heey ik ben een meisje van 15 en ik wil graag wedstrijd gaan rijden. maar ik weet dus eigenlijk bena niets van wedstrijden omdat ze dat bij ons op de manege niet doen kan iemand mij aan informatie helpen ???
zoals :
hoe oud je moet zijn?
wat je allemaal moet hebben voor je aan wedstrijden kan beginnen (daarvoor bedoel ik geen kleding of spullen maar eerder brevetten enz enz) aub help me en stuur me naar bambike_525@hotmail.com thx xxxx randy

Evy

Re: wedstrijd wanneer? wat ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 18:20

Je moet eerst een paard tot je beschikking hebben en lid zijn van een rijvereniging
Voorderest maakt het niet uit of je 5 jaar bent of 50 jaar.

M59

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 18:25

Voor ja aan een officiele wedstrijd kan beginnen, moet je lid zijn van de KNHS (koninklijke nederlandse hippische sportbond) daar (of bij het wedstrijdsecrtariaat van je manege) moet je dan een startkaart en startcoupons aanvragen. Als je lid bent van de KNHS, krijg je ook automatisch het blad Paard&Sport thuis gestuurd, daar achterin staat wanneer in welke plaats wedstrijden worden georganiseert. Je kan je daarvoor opgeven, doormiddel van een startcoupon op te sturen naar het adres.
De leeftijd maakt niet zo veel uit, op sommige wedstrijden zie je ook meisjes (of jongetjes) van 6 jaar ofzo rijden.
Als je op een manege pony rijd, is het wel moeilijker om aan die wedstrijden mee te gaan doen, ivm met het huren van de pony. Dat moet je dan overleggen met de manege.
Je kan ook aan onderlinge wedstrijden meedoen. Die worden meestal per manege/rijvereniging georganiseert. Daarvoor hoef je dan geen startkaart/startcoupons voor aan te vragen.

patrouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-05 09:18

hey thx voor jullie reacties en ik zou meteen kunnen starten hoor als ik wil
maar ik woon nl ook in belgie en heb zelf een paardje dus dat is geen probleem :d

M59

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 21:00

Owja, ikweet niet hoe het in Belgie gaat, maar wel beter dat je meteen kan starten dan!!! Succes met je wedstrijden.

patrouska256

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 11:47

thx