Lange manen vlechten, TIP!!!!!!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sokkebok

Lange manen vlechten, TIP!!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-05 11:45

Ik ben aan het denken gegaan hoe ik de lange manen van onze pony netjes kan vlechten, want ik wil ze niet kort maken (i.v.m. buiten staan winter en dazen in de zomer).
Ik begin gewoon bij het hoofd met een halve vlecht te maken en die vouw ik dubbel zodat het een knotje is (kan je zolang maken als je zelf wil) en het plukje wat er onderuit hangt pak ik bij de volgende vecht mee en doe het zelfde.
Makkelijk, snel en netjes!!!!!!!!!!!!!!

Hier het resultaat..........
Afbeelding

Roos_M

Re: Lange manen vlechten, TIP!!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 13:59

Dat is een goed idee!! Slim bedacht

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 14:03

Op zich wel, behalve als ze hele dikke manen hebben (die van mij)!!! Dan is er echt weinig mee te beginnen. En manen trekken vind hij echt heel naar!!

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 14:03

Zou ik dan toch de manen van mijn paard ooit mooi kunnen vlechten? Ze zijn net niet lang genoeg (naar achter) voor een hengstenvlecht en echt te lang voor knotjes op de reguliere manier...

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 15:08

Handig! Baduh heeft tijdens enduranceritten een hengstenvlecht in, maar die wil nog wel eens uitzakken. Kan ik dit mooi eens proberen!

Marritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 15:36

Leuk bedacht .

Maar bij mij zal het niet nog niet kunnen

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 16:10

slimk bedacht!! jammer dat ik er niks aan heb voor mn pony, zn manen komen tot zn borst..

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 16:43

nee, maar dan kan een hengstenvlecht wel weer, of een matje

Leuk idee, ben alleen ook bang dat het restant te dik zal zijn. Hoe lang moeten de manen zijn om dit netjes te kunnen doen?

Sokkebok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-05 17:37

Als de manen heel dik en lang zijn zal het idd niet zo makkelijk gaan, maar dan kan je dus ook een hengstenvlecht maken, als die niet goed blijft zitten, kan je de manen eerst een dag van te voren invlechten voor de krullen en dan de hengstenvlecht maken, dan is het wat steviger. Maar als hij met z'n hoofd naar beneden gaat trekt hij het toch wel wat losser, dus kan je beter op de dag zelf maken.

xjessx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 18:29

Ik heb dit ook 's geprobeerd, mijn pony heeft hele lange manen tot ongeveer aan t begin van dr been maar dit lukte dus echt niet (ze heeft ook nog 's dikke manen) heel jammer want een hengstenvlecht vind ik persoonlijk minder en trekken/knippen wil ik ook niet.

Sokkebok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-05 21:29

Als je de staart in wil vlechten en de plukken bovenaan zijn te kort dan heb ik ook nog een oplossing voor de liefhebbers. Onze pony kochten we met geknipte zijkanten boven aan de staart en die hebben we laten groeien en dat ziet er nu niet uit, maar met een westrijd neem ik eerst boven 2 plukjes en dan een elastiekje er om, dan weer 2 plukjes erbij pakken en weer een stiekje erom samen met het plukje wat er al was, zo ga je door tot het lang genoeg is, dan heb je hetzelfde effect als een vlechtje.

braafpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 14:38

Als je wilt zorgen dat je hengstenvlecht mooi blijft zitten onder het rijden kan je om elke slag die je maakt een elastiekje doen.
Als je die redelijk strak doet verschuift de vlecht niet zo snel.

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 18:24

dit doe ik ook altijd al met mijn paard, ik vlecht alleen het hele plukje manen tot het eind en het overige stukje vlecht maak ik aan de volgende vast, heeft ook een leuk effect