Wat te doen bij verkeerde galop?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

AndreaB

Wat te doen bij verkeerde galop?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-05 13:41

Hoi,

Ik ga binnenkort me eerste officiële wedstrijd starten, maar nu heb ik een vraag.
Als je tijdens je proefje moet galoperen en je springt aan in de verkeerde galop of je pony maakt een wissel ofzo iets, wat moet je dan doen??
Moet je dan door rijden in de verkeerde galop of moet je opnieuw aanspringen of iets anders??

Groetjes Andrea.

_Lisanne

Re: Wat te doen bij verkeerde galop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 13:43

Volgens mij moet je dat zelf weten, zelf zou ik hem terug halen en opnieuw aanspringen dan ziet de jury in elk geval dat je hem corrigeerd!

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 13:49

Zo snel mogelijk terug nemen (dmv nette overgang naar de draf) en gelijk opnieuw in goede galop aanspringen. Het liefste voor je volgende oefening (grote volte oid) zodat je maar voor je aanspringen een onvoldoende krijgt en je op de volte weer scoren. Niet een rondje rijden en opnieuw aanspringen op hetzelfde punt. Dan krijg je gewoon -2

Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 13:51

Ben het met VValar heens succes met je eerste wedstrijd

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 14:19

Gewoon terug nemen en in goede galop aanspringen. Doorrijden in verkeerde galop vind de jury niet zo leuk denk ik.

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 14:21

laten zien dat je probeert om m netjes weer terug te nemen en proberen om goed aan te springen. Ook al springt ie dan weer verkeerd, weer proberen. Lukt t niet jammer dan dan heb je t in ieder geval geprobeert. Verder gewoon je proefje rijden.

Ragne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 16:54

Ja en vooral niet in paniek raken, het overkomt de besten
Rustig terugrijden en weer opnieuw aanspringen. Gebruik desnoods de E-B Grote volte daarvoor en neem de tijd om een nette overgang te laten zien. Suc6 met je eerste wedstrijd!

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-05 19:01

dank je wel voor de tips.

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 19:02

Doe ik ook altijd, gewoon rustig terugrijden en in de volgende hoek opnieuw aanspringen

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 19:03

Maar als je de EB volte gebruikt om hem terug te nemen, dan denkt de jury dat je het niet op tijd ziet en je kan ook nog eens een onvoldoende extra krijgen omdat je op de volte ook verkeerd zit, als het dus lukt vóór die volte, doe het dan voor die volte!

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 19:07

Gewoon meteen terugnemen en proberen weer goed aan te springen. als je doorgaat en je zit op de volte ook in de verkeerde galop krijg je minpunten voor je volte.

veel succes met je proefje

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 19:32

idd voor de volte weer terug nemen en goed aanspringen. als hij changeert ook terug nemen. niet weer een wissel springen want dat wordt al helemaal niet gewaardeerd

ten alle tijden netjes terug nemen engoed aanspringen. als je weet dat je paard de neiging heeft om verkeerd aan te springen moet jeniet te laat aanspringen, dus niet bij de laatste letter van de hoek, want dan heb je een vrij kort stukje tot de volte

SHALALA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 19:46

Ten eerste:
Proberen om écht in de bocht aan te springen, dat is voor het paard het makkelijkste, dan springt hij meestal goed aan!
En gewoon terug nemen als hij in de foute galop zit...

CarmN

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 19:53

Ik had ook een keer een jury die zag het niet eens! Toen nam ik de pony dus terug, en sprong weer aan (goed)... Stond er alleen bij: Viel uit galop Ik dacht: Nee, viel niet uit galop, ik probeerde aan te springen in de goede galop Maar, een jury die niet denkt dat je startcoupons een soort van consuptiebonnen zijn ziet het wel. En dan kan je dus beter je paard terug nemen in draf, en meteen weer aanspringen (in de goeie galop)...