Donderdag Springen.. even alles op een rijtje

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Unseen

Donderdag Springen.. even alles op een rijtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-05 16:26

Hoi ! Ik heb donderdag dus mijn eerste springwedstrijd, maar hoe vaak mensen het ook tegen mij zeggen, ben altijd bang dat ik het vergeet... Hier alles op een rijtje, wie kan me zeggen of dit goed is zo ?

Ik ben op het terrein, aangemeld enz.. mag gaan inrijden..
Lekker dressuren, paar sprongetjes, en dan mag ik de ring in...

dan ?
- rij ik naar de jury toe en groet ?
- rij ik over de startlijn en begin met het parcours ?

als ik wordt uitgebeld, mag ik dan nog een hindernis nemen die ik al gehad heb ?

- indien foutloos, weer over eindstreep en weer groeten ?

dan door naar volgende parcours (is volgens mij geen barrage, maar 2 parcoursen. )

ik heb maar 1 startcoupons ingelevert, kan ik dan wel alle 2 de parcoursen rijden ?

en ik moet als 17e.. tussendoor wordt er 3x verhoogd, wedstrijd start om 18:30... weet iemand ong hoe laat ik moet rijden ?

alvast bedankt !

elinee_

Re: Donderdag Springen.. even alles op een rijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 16:32

als jee maar 1 coupon het ingeleverd dan kan je niet 2 parcoersen rijden aar het kan wel zoo zijn dat.. je die ng mee moet nemen maar meestal staat daar wel iets over op de startlijsten...
veel succes

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-05 16:54

oke.. dankje.. klopt de rest wel ?

Walco_Aqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 16:59

Ik weet niet zeker of je 2 coupons in moet leveren, zou je moeten vragen. Je rijdt het parcours binnen en rijdt netjes naar de jury, gaat halthouden, je pony/paard stil laten staan en dan rijdt je netjes weer weg. Dan wacht je op het belsignaal en rijdt door de startlijn naar hindernis 1 en zo verder. Als je uitgebeld wordt mag je nog 1 hindernis rijden die je al gesprongen hebt. Als je foutloos ben kun je afgroeten maar het hoeft niet perse. Ik denk dat je ongeveer om 19.15 moet rijden.

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-05 17:39

okee.. dankjewel !

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 19:19

Als het tweede parcours niet voor winstpunten is, dan hoef je er ook geen coupon voor in te leveren. Bv. bij een progressief parcours.
Je starttijd is niet helemaal zeker te zeggen. Hier in Friesland doen ze ook vaak op aanmelding en niet op volgorde van de startlijst. Maar dat merk je gauw genoeg op de wedstrijd zelf.
Succes!

RedFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 20:17

je bent het parcours lopen vergeten of lees ik daar overheen?

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-05 20:31

owja.. dat lijkt me ook heeeeeeeeeel handig... OMG.. hoe onthoud ik dat !!

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 22:48

Gewoon, zoals RedFlame zegt: parcours lopen. Tel ook goed het aantal meters in de dubbel en loop het parcours zoals je het zou willen rijden. Dus precies kijken welke lijnen je wilt rijden.
Om de zoveel hindernissen kijk ik even terug om te zien of ik de volgorde ook nog weet. Als ik het hele parcours heb gelopen, kijk ik nog eens of ik de route nog weet.

Vaak hangt er ook wel een schets van het parcours ergens. En meestal sta je al klaar als de combinatie voor je nog aan het springen is dus kun je dat parcours nog mooi even bekijken. In de meeste gevallen wijst het parcours zich wel aardig.

TeamSpirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 00:08

succes alvast!!

Steph__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 08:55

Let bij het parcours lopen ook heel erg op de start en finish lijn.. Ik ben deze wel eens vergeten en je kan hiervoor uitgebeld worden (ik had een aardige jury, die hadden gestopwached)..
Het klopt wel zo ongeveer..
Wees er ongeveer een uur voordat je moet starten van tevoren (dus rond 18.30), loop eerst naar binnen, vraag aan de ringmeester wanneer er parcour verkent mag worden, en controleer hoeveel combinaties je nog voor je hebt.
Vervolgens even bij je paard kijken, of je daar nog veel moet doen (knotjes losgegaan o.i.d) en begin half uur van te voren met losrijden..

In het parcour: groeten bij de jury, netjes stilstaan (goed beoordeeld!) en jury recht aankijken, gallopeer aan, rijd nog rustig een rondje (neem alle tijd niet langer dan een minuut) om je paard te laten wennen aan de bak..
Rijd dan door de startlijn en spring het parcour, na de laatste hindernis geen korte wending maken maar gewoon door de finish rijden!
Als je valt mag je geen extra hindernis meer springen dit moet dan op het voorterrein, bij 3 weigeringen (vanaf de M 2 weigeringen) mag je nog wel een hindernis springen.. Neem dan niet dezelfde maar een hindernis die je al eerder gesprongen hebt, het kan namelijk zijn dat het paard dezelfde hindernis NOG niet springt, en dan heb je hem nog verder van huis..

Ik hoop dat je hier iets aan hebt! Succes in ieder geval!

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-05 16:41

okee ! Dankjewel hoor ! maar knotjes, die zijn toch niet verplicht met springen ?

Walco_Aqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 16:45

Nee met springen hoef je niet perse te vlechten.