Let bij het parcours lopen ook heel erg op de start en finish lijn.. Ik ben deze wel eens vergeten en je kan hiervoor uitgebeld worden (ik had een aardige jury, die hadden gestopwached)..
Het klopt wel zo ongeveer..
Wees er ongeveer een uur voordat je moet starten van tevoren (dus rond 18.30), loop eerst naar binnen, vraag aan de ringmeester wanneer er parcour verkent mag worden, en controleer hoeveel combinaties je nog voor je hebt.
Vervolgens even bij je paard kijken, of je daar nog veel moet doen (knotjes losgegaan o.i.d) en begin half uur van te voren met losrijden..
In het parcour: groeten bij de jury, netjes stilstaan (goed beoordeeld!) en jury recht aankijken, gallopeer aan, rijd nog rustig een rondje (neem alle tijd niet langer dan een minuut) om je paard te laten wennen aan de bak..
Rijd dan door de startlijn en spring het parcour, na de laatste hindernis geen korte wending maken maar gewoon door de finish rijden!
Als je valt mag je geen extra hindernis meer springen dit moet dan op het voorterrein, bij 3 weigeringen (vanaf de M 2 weigeringen) mag je nog wel een hindernis springen.. Neem dan niet dezelfde maar een hindernis die je al eerder gesprongen hebt, het kan namelijk zijn dat het paard dezelfde hindernis NOG niet springt, en dan heb je hem nog verder van huis.. 
Ik hoop dat je hier iets aan hebt! Succes in ieder geval!