groot verschil tussen B- en L-springen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

robincera

groot verschil tussen B- en L-springen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-05 11:37

hoi hoi ..
ik ga morgen voor het eerst L-springen .... maar ben echt benieuwd of het echt een groot vershil is met de B .
moetje echt sneller rijden, kortere wendingen rijden etc?
of valt het allemaal wel mee? en iemand nog tips etc?
Nou .. ben benieuwd hoe het gaat in Henglo morgen ..
Laatst bijgewerkt door Karin op 24-09-05 22:35, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: titel duidelijker gemaakt & codes uit tekst verwijderd

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: __ is het echt een groot verschil?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 16:47

Het gewone parcours valt wel mee, zeker indoor. Barage is natuurlijk wel op tijd. Behalve een extra dubbel verandert er weinig. De overgang naar het M vond ik veel moeilijker (bij de paarden) Bij de ponies is dat ook gewoon weer een gat hoger

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 18:23

Als jij morgen voor het eerst L gaat springen en je weet niet wat je te wachten staat dan lijkt 't mij dat je er nog niet helemaal klaar voor bent.
Meestal als in een hogere klasse startgerechtigd bent of bijna, dan ga je daarvoor trainen zodat je niet voor verrassingen komt te staan.
Je pakt bv. eens een oefenparcoursje mee in het L.

Maar ja, in een dag kun je niets meer veranderen. Rest me alleen maar je heel veel succes te wensen. Niet jezelf gek gaan maken met dingen die fout kunnen gaan. Het is je debuut dus probeer lekker te rijden. Kijk goed wat de andere starters doen. Goed parcours verkennen en voor jezelf met een tevreden gevoel van je paard/pony proberen af te komen. Succes!

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 19:16

ach het verschil tussen de B en de L is niet heel groot, alleen dat het nu wel meer op tijd gaat, en ook de barrage op tijd gaat

ik heb morgen ook me eerste L wedstrijd met dit paard, ben benieuwd hoe dat gaat (ik heb al eens eerder L gesprongen)

twiggy

Re: groot verschil tussen B- en L-springen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 20:05

de stap van L naar M bij pony's is ook vrij groot het is niet alleen hoger ik ken veel mensen die daar stranden! maar de L is nog steeds licht dus niet veel anders.
ik hoop dat het goed is gegaan:)

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 21:09

De stap van B naar L vind ik niet zo groot, je moet alleen een 'echte barrage' rijden.
Van L naar M vond ik bij de pony's in ieder geval groter, dus dat zal bij de paarden ook wel zo zijn.

robincera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-05 18:15

porscherider schreef:
:o Als jij morgen voor het eerst L gaat springen en je weet niet wat je te wachten staat dan lijkt 't mij dat je er nog niet helemaal klaar voor bent.
Meestal als in een hogere klasse startgerechtigd bent of bijna, dan ga je daarvoor trainen zodat je niet voor verrassingen komt te staan.
Je pakt bv. eens een oefenparcoursje mee in het L.

Maar ja, in een dag kun je niets meer veranderen. Rest me alleen maar je heel veel succes te wensen. Niet jezelf gek gaan maken met dingen die fout kunnen gaan. Het is je debuut dus probeer lekker te rijden. Kijk goed wat de andere starters doen. Goed parcours verkennen en voor jezelf met een tevreden gevoel van je paard/pony proberen af te komen. Succes!

Ik was er allang aan toe , maar een oefen parcourtje gaat niet op tijd, etc!
dus ikwist het neit!
in totaal had ik 4 strafpunten in de barrage en ben daarmee 4e geworden dus 2 winstpunten binnen

retseH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 18:16

Jaa ik had het al van je gehoord Robin
Goed hoor! NOg een keer gefelicieerd !

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 19:52

Goed zeg, meteen al in de prijzen.
Je hebt gelijk, een oefenparcours gaat idd niet op tijd. Het kwam bij mij alleen over dat je helemaal niet wist wat je te wachten stond- maar dat bleek achteraf wel zo te zijn. Dus vandaar mijn reactie.

JumpingRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 21:03

ik vond de overgang naar de L niet zo heel groot.

de overgang naar het M vond ik ook groter,
omdat er daar gewoon ook veel techniser gebouwd word,
en je moet dus ook techniser gaan rijden.

gefeliciteerd nog met je 4e prijs
en nog succes met je verdere wedstrijden in de L !