Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
. Let je op leestekens en hoofdletters en zo?
dat kan je opzoeken
maar wat ik er van weet ik dat je er niet mee mag starten in de dressuur net zoals dat je niet mag starten met beschermers om..dit mag wel allebei in het springen 

knightloekie schreef:Het is niet toegestaan gebruik te maken van:
- een bit of stang niet voorkomend op de lijst van geoorloofde bitten/stangen;
-
een martingaal en van alle andere hulpteugels, zoals slofteugels, gogues e.d.
- oorkappen, vliegennetjes, oogkleppen, bontje om de neusriem of elke andere voorziening, die het oriëntatievermogen van het paard beperkt.
- borsttuigen, voortuigen, staartriemen dan wel van elke andere voorziening die ervoor is bedoeld het zadel op zijn plaats te houden, met uitzondering van de (voor)singel;
- hoefschoenen;
- een tonglepel voor de klassen Z1-dressuur en hoger;
Voor pony's behorende tot de categorie A, B, en C is het gebruik van een borsttuig en/of van een staartriem toegestaan.
Het gebruik in de ring van bandages, pijpkousen, glijdende martingaal, peesbeschermers, strijklappen e.d. is niet toegestaan, behalve bij een prijsuitreiking.
Tijdens het losrijden - ongeacht of dit op het daartoe aangewezen terreingedeelte plaatsvindt of elders - mogen geen andere bitten, hulpmiddelen en/of voorzieningen worden gebruikt dan die, welke tijdens de proef zijn toegestaan
do4evah schreef:En of je er goed aan doet te starten met een pony die je alleen kunt houden m.b.v. martingaal/stang, is ook nog maar de vraag, maar dat moet je natuurlijk helemaal zelf bepalen.
LaFunkyJazz schreef:als je je pony niet kan houden zonder martingaal of stangbit, vind ik dat je nog niet klaar bent voor wedstrijden