Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
mirjamalvaro schreef:Het paard moet netjes actief en nagevelijk lopen.
Het vierkant zetten vindt ik nog niet belangrijk (al vinden heek veel jury's dit in de B al belangrijk)
Het paard moet goed voor het been zijwaarts gaan (wijken) en de overgangen netjes en correct uitvoeren op de letter

Piroska schreef:mirjamalvaro schreef:Het paard moet netjes actief en nagevelijk lopen.
Het vierkant zetten vindt ik nog niet belangrijk (al vinden heek veel jury's dit in de B al belangrijk)
Het paard moet goed voor het been zijwaarts gaan (wijken) en de overgangen netjes en correct uitvoeren op de letter
Ben ik het mee eens!
Mijn aanleuning was een tijdje geleden niet zo mooi, ben daar heel veel op aangesproken. Dus ze willen dat je paard rustig in zijn hoofd moet zijn.
voor het andere halthouden had ik een 8, want ze stond netjes verdeeld, en vierkant 
_Dorien_ schreef:ik rij mijn paarden zo netjes mogelijjk. Als je paard nog niet mooi vierkant kan staan moet je geen L proeven rijden hé
_Dorien_ schreef:Als je paard nog niet mooi vierkant kan staan moet je geen L proeven rijden hé
.
Ikzelf heb ervaren dat je in het L1 zwaar afgestraft wordt als je paard niet goed op je hulpen reageert.
) wel recht binnen en rijd hem rustig op mijn zit terug naar de stap- halt. Tijdens het groeten kijkt ie ook nog ff snel of ie wat gemist heb (niet nageeflijk dus). Maar ik heb meest nog zevens gekregen met binnenkomen. Het niet helemaal 4kant staan word heus niet zo streng gestrafd als je wel netjes binnenkomt.